Mitä puette vauvalle päälle yöksi näillä helteillä?

  • Viestiketjun aloittaja "Mammeli"
  • Ensimmäinen viesti
"Mammeli"
Mitä puette näillä helteillä vauvalle (alle vuosikkaalle) päälle yöksi?
Meillä on ulkona vieläkin yli 30 astetta, sisälläkin tosi lämmin, makkarissa ehkä noin 25 astetta.
Vauva 8kk tottunut nukkumaan (Ikean) hihattomassa unipussissa, mikä on rauhottanut liikkumista kovasti. Mutta nyt on kyllä niin lämintä että uskaltaako tuota yöksi pukea päälle... toisaalta aamuyöllä voi tulla viileä kevyemmällä vaatetuksella...?
 
"vieras"
vauvalla on yöpuku päällä, mutta meillä on kattotuuletin päällä ja se luo jatkuvaa ilman virettä huoneeseen. Silloin itse ainakin tykkään, että on ohut lakana päällä kuin että tuntuisi jatkuva ilman liike iholla. Mies nukkuu X-asennossa ja lakana vain kulkusten päällä :D Esikoinen 2-vee nukkuu omassa huoneessaan pelkässä vaipassa.
 
"henni"
Meillä on sellanen lyhyt hihainen lyhyt lahkeinen neppari yöpuku. Vaippasillaan oon pari kertaa yrittänyt muttei ole nukahtanut. Meillä oli viimekin yönä lämpötila ulkona yli 16 astetta ja aamulla jo 24. Jos helle jatkuu niin lähden vaunuttelee kauppakeskukseen ;)
 
"Mammeli"
Kiitos vastauksista!
Puin vauvalle nyt ekaa kertaa yöksi pelkän lyhythihaisen bodyn unipussin sijaan. Nukahti varmaan minuutissa yöunille mutta katsotaan kuinka yö menee, kuinka nukkuu. Konttaamisen oppiminen kun on näinä päivinä ihan "viittä vailla" ja tuo unipussi rauhottanut öitä tähän asti ihan kiitettävästi.

Onkohan missään myynnissä jostain superohuesta kankaasta tehtyjä unipusseja? Jostain yksinkertaisesta t-paita/puuvillakankaasta valmistettuja, tietääkö kukaan?
 
"vieras"
Tutalla oli ainakin pari vuotta sitten sellaisia ohuita unipusseja ja käytettiin esikoisella kesällä.. Nyt on mulla myynnissä fb-kirpparilla myynnissä, mutta sinun vauvalle liian pieniä (68 cm). Niin fixonilla on ollut myös unipusseja.
 
"lapseton"
Kai sen nyt vauvan iholta voi tunnustella onko se hikinen vai kylmissään. Itse nukun näilläkin helteillä yöpaita päällä untuvapeiton kanssa. Ilman peittoa palelisin! :eek:
 

Yhteistyössä