Mitä ruokaa laivalle mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja ntqt
  • Ensimmäinen viesti
maija matkaaja
Ja köysi. Nyt on ollut niin hirveitä tuulia, että kannattaa sitoa itsensä mastoon tai reelinkiin. Jos matkan aikana avomerellä kohdalla jos kuuluu laulua, niin ne eivät ole seireeneitä, vaan humaltuneita paremman luokan matkustajia sisätiloissa.
Omasta viimneisimmästä kansimatkasta aikaa mutta eikö siellä enään ole kansimatkustajille edes köyttä? Kaikesta ne sitten nykyään säästää :O Liekö nekin rahat meni Kreikkaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: fanta
"poikia3"
Minä veikkaan että se hinta on noin korkea ilmaisen viinin ja kaljan takia. Aika äkkiä joku juoppo saa juotua 20-30€ edestä viiniä. Ja siihen sitten päälle tuo 10€ ruokaan.
Mä olen samaa mieltä, kallis on, varsinkin kun puolisoni ei käytä alkoholia lainkaan, ja kolmesta lapsesta 2 ovat todella pieni ruokaisia - eivät varmasti syö oman rahansa edestä.

Ja kun lisäksi sillä rahalla ei saa edes rauhallista ruokahetkeä näköjään.
 
nico petteri
[QUOTE="poikia3";25209124]Mä olen samaa mieltä, kallis on, varsinkin kun puolisoni ei käytä alkoholia lainkaan, ja kolmesta lapsesta 2 ovat todella pieni ruokaisia - eivät varmasti syö oman rahansa edestä.

Ja kun lisäksi sillä rahalla ei saa edes rauhallista ruokahetkeä näköjään.[/QUOTE]

puhumattakaan huutavista kakaoista ruokailusta ja ei anna muiden syödä rauhassa
 
Tämä on totta. Mutta olen samaa mieltä kuin jotkut muutkin täällä. Eli että kuulostaa vähän...köyhältä risteilyltä jos pitää omaat eväät ottaa mukaan.
Itse söin niin paljon (olen aina innoissani kun on seisova pöytä *nolo*) aamiaisella, että en syönyt sitten koko loppupäivänä mitään. Mutta jos ois tullut nälkä, niin totta kai olisin menny raflaan syömään. Ois ollut aika tyhmä fiilis jos maksan matkasta, mutta en sitte raaskis ostaa syötävää. Mutta tosiaan se on vain minun mielipide :)
Niin, kukin mieltymystensä mukaan. Itse en viihdy pätkääkään noissa pienissä hyteissä ja sellaisella risteilyn tekeminen tuntuu minusta sellaiselta köyhäilyltä että mielummin jätän reissun väliin jos ei ole varaa/halua maksaa isommasta hytistä. Muttei minua siltikään kummastuta miten jotkut viitsivät noilla matkustaa ja jopa nauttivat reissustaan. Jollekin sillä hytillä ei vaan ole niin väliä, ihan samalla tapaa kun joku toinen ei pidä millään lailla ongelmallisena ottaa eväitä mukaan.

(uskoisin että valtaosa eväistä on kuitenkin tuota mehu-keksi-hedelmä-linjaa ja ne keittolevyn kanssa hytissä kokkaavat ovat pieni vähemmistö)
 
"Joku"
on vedenkeitin mukana ja iltasella sillä keitän puuroveden lapsille=)Myslipatukoita,mehukeittoja,hedelmiä,valipalakekseja yms mukana.
Me käydään yleensä aamupalla,ja sitten mennään maihin ja syödään siellä lämmin ruoka ja ilta mennään noilla omilla eväillä=)En vaan viiti pistä 5e kuivaan sämpylään ja buffetissa on sikakallista..ja kun 4lasta mukana ei siellä voi ryypätäkkään sen koko rahan edestä=)Ei juoda laivalla ollenkaan jos lapset mukana.Silloin kun ollaan kaksin niin syödään pitkän kaavan mukaan.
 
Eikö se ole sama kaikissa ravintoloissa, että esim. bisneslounaalla tai treffeillä olijoita ottaa päähän lapsiperheiden metelöinti ja lapsiperheitä taas toisten humalassa töppäilyt. Julkisilla paikoilla vaan täytyy kestää muitakin. Omassa hytissä saa tietysti olla rauhassa, meillä ainakin on aina mukana kirjoja ja pelejä, tai sitten vain piirrellään ja jutellaan. Ei hauskanpito voi riippua siitä, onko hytti iso vai pieni, ja oliko varaa/halua syödä buffetissa vai ei.
 
"heh"
[QUOTE="Joku";25209210]on vedenkeitin mukana ja iltasella sillä keitän puuroveden lapsille=)Myslipatukoita,mehukeittoja,hedelmiä,valipalakekseja yms mukana.
Me käydään yleensä aamupalla,ja sitten mennään maihin ja syödään siellä lämmin ruoka ja ilta mennään noilla omilla eväillä=)En vaan viiti pistä 5e kuivaan sämpylään ja buffetissa on sikakallista..ja kun 4lasta mukana ei siellä voi ryypätäkkään sen koko rahan edestä=)Ei juoda laivalla ollenkaan jos lapset mukana.Silloin kun ollaan kaksin niin syödään pitkän kaavan mukaan.[/QUOTE]

Kai muistat ottaa vedenkeittimeesi jo kotona vedet mukaan?
on paljon kätevämpää laittaa sitten vaan johto kiinne seinään kun on vedetkin valmiina :)
 
"tadaa"
kyl te keskustelijat ootte niin ihania:) piristää mun päivää lukea tätä keskustelua. Ps. iteki olen menossa laivalle lapsosten kaa ja totta ihmeessä ne evästä tarvii. Nirsoilevat kuitenkin jos ostaa jotain bufeftista/kahvilasta niin mitäs siinä teet jos niil ei sit kelpaa kuin kotoinen eväs. Voihan ne omat eväät sitten paiskoa roskiin, jos eivät säily/tai jäävät syömättä- mitäs jos laiva myöhästelee tai sattu jotain ikävää. pulassa olet lasten kanssa kuitenkin, ellet ota edes jotain eväitä. Ne syö silloin, kun on nälkä. Ja se nälkä ei katso kelloa..!
 
"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25209235:
tulin just eilen laivalta, ja siellä on kyllä ruokaa pilvin pimein. en kyllä alkais mitään mukaan raahaamaan
No sepä se!
Tulit sitten palstalle kehumaan kuinka olet syönyt siellä,
sen takiapa siellä ei olekkaan kuin ruuantähteitä enään jäljellä. HÄPEÄ!
 
ööööö
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25209330:
no meillä meni ukon kanssa risteilyyn ruokineen selliset 454 euroa, ei minusta mitenkään paha hinta. me oltiin kyllä ihan valmiita maksamaan vaihtelusta tuo hinta. ja saatiin vielä kunnon myrsky kaupan päälle :LOL:
Kiva kun te saitte kaupanpäällisiä, ei me vaan saatu mitään :( Johtui kai siitä kun otettiin se C-luokan halvin hytti
 
"minä"
[QUOTE="vieras";25209336]Tallinnaan pääsee Vikingillä 6:lla eurolla tax freen bonuskortilla.[/QUOTE]

Me tykätään ottaa se autopark matka :) Tulee usein halvemmaksi ottaa meidän perheelle kyseinen matka ja saada autokin laivaan parkkiin kuin että maksaisi satamassa parkkipaikan ja palaisi täysin jäiseen autoon.
 
ööööö
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25209363:
olitteko samalla laivalla kuin me perjantaina
Ei, me ollaan viimeksi kesällä käyty laivalla. Mutta olisihan se kiva jos noista kaupanpäällisistä ilmoitettasi matkaa varattaessa niin toki samaan rahaan aina kannattaa sellainen matka ottaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25209330:
no meillä meni ukon kanssa risteilyyn ruokineen selliset 454 euroa, ei minusta mitenkään paha hinta. me oltiin kyllä ihan valmiita maksamaan vaihtelusta tuo hinta. ja saatiin vielä kunnon myrsky kaupan päälle :LOL:
Samalla rahamäärällä me teimme viikon Italianmatkan ruokineen kaikkineen. On tuo risteilystä aika karmea hinta, ellei sitten pääse jo Itämerta kauemmas sillä laivalla...
 
"poikia3"
puhumattakaan huutavista kakaoista ruokailusta ja ei anna muiden syödä rauhassa
Mun lapseni ovat niin isoja jo, että eivät todellakaan huuda ruokapöydässä, 7 - 14 -vuotiaat osaavat jo käyttäytyä.

Ja todellakin hyvin humalaisten miesten huutaminen, horjuminen ja seurueeseen kuuluneen naisen lääppiminen, takapuolesta puristelu yms. ei kuulu kyllä mitenkään mihinkään ruokapaikkaan.
 
ööööö
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25209391:
no ei ne varmaan tienny sillo kun varasin, että on tulossa kunnon myrsky
Ai meinaat että oli yllätyslahja? :O
Kyllähän noi nyt pitäsi pystyä tietämään milloin annetaan kaupanpäällisiä ja milloin ei,toi on epäreilua että ei ilmoitella :(
 

Yhteistyössä