Mitä ruokaa pääsiäiseksi

Lohta, lammasta ja kananmunia.
En ole vielä sen tarkemmin päättänyt et missä muodossa. Paitsi et lohesta tulee uunikala vihreän kastikkeen (kylmä yrttikastike) ja perunoiden kera. Ja mämmiä ja pashaa tietty jälkiruuaks.
 
Keittiönoita
Pitkäperjantaina tulee "ottopoikani" meille syömään ja on tottunut saamaan pääsiäisenä lammasta. Joten pitkäperjantaina tarjoan alkuruuaksi keitettyjä kananmunan puolikkaita täytettynä sitruunamarinoiduilla katkaravuilla sekä salaattia. Pääruuaksi lihansyöjille voitaikinaan käärittyä lampaan sisäfilettä, kermassa haudutettua sieni-sipulihöystöä, punaviinikastiketta ja valkosipuliperunoita. Jälkiruuaksi pasha.

Sunnuntaina tulee eräs palstalainen meille syömään ja alkuruuaksi tarjoan marinoitua mozzarellaa salaatin kera, pääruuaksi sitruunaista lohi-jättikatkarapu-pastaa ja jälkkäriksi kanelijäätelöä ja persikkakastiketta.

Kala ja lammas ovat kuuluneet meidän pääsiäspöytään niin kauan kuin jaksan muistaa =)
 
Vautsi Keittiönoita, tulisitko meillekin kokkaamaan, en ole ikinä syönyt noin hienoja pääsiäisruokia.. Me ei tykätä mämmistä tai pashasta, teen jotain kermarahkaa ja pääruuaksi jotain lihaa pakkasesta, jos ei mies tuo kaupasta jotain parempaa.. No lauantaina käymme äitini luona syömässä ! ;) Hyvää pääsiäisaikaa vaan kaikille !
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2006 klo 16:03 MammaK kirjoitti:
Vautsi Keittiönoita, tulisitko meillekin kokkaamaan, en ole ikinä syönyt noin hienoja pääsiäisruokia.. Me ei tykätä mämmistä tai pashasta, teen jotain kermarahkaa ja pääruuaksi jotain lihaa pakkasesta, jos ei mies tuo kaupasta jotain parempaa.. No lauantaina käymme äitini luona syömässä ! ;) Hyvää pääsiäisaikaa vaan kaikille !
Jos mä joskus voitan pääpotin lotossa, lopetan palkkatyöni ja rupean käymään ilmaiseksi ihmisillä laittamassa ruokaa :D Ruuanlaitto on lempi harrastukseni, mutta työssä käyminen haittaa harrastusta :/
 
Keittiönoita, moni maksaisi mielellään hyvistä ruuista.. Minä ainakin ! Äitini, siskoni ja anoppikin laittavat vaan aina samoja perinteisiä arkisia ruokia, juhlaruokana on paisti. Olispa ihana joskus olla pääsiäinen jossain lomalla esim. hotellissa, jossa saisi valmiit herkut.. Yleensä ollaan aina vaan kotona tai tavataan sukulaisia.
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 16:52 MammaK kirjoitti:
Keittiönoita, moni maksaisi mielellään hyvistä ruuista.. Minä ainakin ! Äitini, siskoni ja anoppikin laittavat vaan aina samoja perinteisiä arkisia ruokia, juhlaruokana on paisti. Olispa ihana joskus olla pääsiäinen jossain lomalla esim. hotellissa, jossa saisi valmiit herkut.. Yleensä ollaan aina vaan kotona tai tavataan sukulaisia.
Ja mä taas vain kokkailisin, jos raha elämiseen tulisi jostain muualta :D Tänään yksi palstalainen oli meillä syömässä =)
 

Yhteistyössä