Mitä ruokaa teette arkisin?

Pitkästä aikaa hyppään tähän taas tänne...

Kertokaas mulle, ku mä en oikein keksi mitään...Mut tosiaan kasviksia yritän syödä aika paljon ja juoda vettä, mutta oisko hyviä reseptejä..Ihan tavallisia ja helppoja ja halpoja..
 
Ihan vain normaalia kotiruokaa, mutta kevyempänä versiona jos vain mahdollista. Esim. ruokakerma on mahdollisimman kevyttä, jos sitä pitää laittaa ja lihat vähärasvaisia. Salaattia pitää myös olla, useimmiten se on ihan normaali lehti-tomaatti-kurkku-paprikasalaattia.
 
Tulipa yksi hyvä ja maukas vaihtoehto mieleen.
Eli ruskista ja mausta vähärasvainen jauheliha vaikka wokkipannulla tai kasarissa oliiviöljyssä ja lisää kasvissuikaleita (sisältävät myös perunaa) joukkoon, mausta vielä suikaleet jos tarvii ja kypsennä. Lopuksi joko hieman cremefraichea joukkoon tai vähärasvaista ruokakermaa ja anna hautua. Tarkista maku ja lisää tarvittaessa mieluisia mausteita. Esim. grillimauste on tosi hyvä tähän. Namis!!! Itse tykkään kovasti!! ja tosiaan käytän kevyttuotteita.
 
Jos sulle tulee S-ryhmän asiakasetulehti, niin tässä uusimmassa oli toooodella hyviä kasvisruokaohjeita!! Siis se Ruokalehti, joka on lehden mukana. Ainakin näin karpin silmin tuli kerrankin sellainen läpyskä, että se kannattaa jopa säästää B)
 
täs on yx mun suosikki:

Kemeleontti-pastapata

8 annosta

400g paistijauhelihaa
500g pakastettuja suikalekasviksia
2 sipulia TAI
1/2 purjo
1 prk tomaattimurskaa
1-2 lihaliemikuutiota
1-2tl sitruunapippuria
250g kevytsulatejuustoa
2 dl ruokakermaa
7 dl kolmenviljan makaronia
Halutessasi lisäksi:
v.s. kynsiä

1. Keitä makaronit
2. Kuullota sipulit ja lisää jauheliha ja ruskista
3. Lisää tomaattimurska ja kasvissuikaleet
4. kypsennä n. 10 min ja lisää mausteet, sulatejuusto ja ruokakerma
5. Anna hautua n. 15 min.
6. Sekoita kastike keitettyjen ja valutettujen makaronien joukkoon.
 
me tehdään melkeen vaan kasvisruokaa arkisin, viikonloppuisin ehkä sydöään pizzaa tai jotain "kivempaa" ;)
esimerkiksi kasvislasagnea, kasvisrisottoa riisillä tai makarooneilla, perunamuussia + kasvispyöryköitä jne jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2006 klo 21:21 Selenicereus kirjoitti:
Jos sulle tulee S-ryhmän asiakasetulehti, niin tässä uusimmassa oli toooodella hyviä kasvisruokaohjeita!! Siis se Ruokalehti, joka on lehden mukana. Ainakin näin karpin silmin tuli kerrankin sellainen läpyskä, että se kannattaa jopa säästää B)
Todellakin! Olen jo kokeillut kasvis-jauheliha-pataa ja kesäkurpitsapastaa ko. läpyskästä ja hyvää oli . Aion tehdä noita useamminkin ja toki kokeilla niitä muitakin ohjeita.
 

Yhteistyössä