Mitä ruuaksi kahden kalan kuutioista?

"vieras"
Kala-peruna paistos, kuullota sipuli ja mausta, kaada sekaan kermaa, kiehauta hieman. tee paksu perunamuusi, ainoastaan hieman maitoa/voita sekaan. Kaada kalat vuokaan, paallle sitruunamehua, kermaseos ja pinaattia. Kuorruta muussilla. voita hiukan paalle. Paista kunnes kauniin ruskea. :p
 
"vieras"
Kalat vuokaan, päälle mausteita oman maun mukaan ja kermaa perään ja uuniin... Lisukkeeks kasviksia ja riisiä / pastaa / pottuja ( tai muusia ). :p Ite oon niin laiska ruuanlaittaja, että mitä vaan voi laitta uunissa ja mihin saa samaan syssyyn kätevästi "kastikkeen" ( vaikka se kerma niin terveellistä siihen tarkoitukseen olekaan... ), niin sillä mennään. Ei toki joka päivä, mutta aina välillä on pakko säästää itteään. :D
 
karppaaja
[QUOTE="vieras";22872527]Kalat vuokaan, päälle mausteita oman maun mukaan ja kermaa perään ja uuniin... Lisukkeeks kasviksia ja riisiä / pastaa / pottuja ( tai muusia ). :p Ite oon niin laiska ruuanlaittaja, että mitä vaan voi laitta uunissa ja mihin saa samaan syssyyn kätevästi "kastikkeen" ( vaikka se kerma niin terveellistä siihen tarkoitukseen olekaan... ), niin sillä mennään. Ei toki joka päivä, mutta aina välillä on pakko säästää itteään. :D[/QUOTE]

Hah, onneks mä karppaan ja syön huoletta 3-4 dl kuohukermaa päivässä :D
 
karppaaja
[QUOTE="Logotar";22872559]joo ei pelätä kermaa meilläkään :D

miten kauan nuo mahtaa viihtyä uunissa? Ja missä lämpötilassa? Mulla on joku fobia siitä että tarjoan raakaa kalaa...[/QUOTE]

Kalan täytyy olla aika kauan uunissa, joten paistaisin niitä hetken pannulla ennen uuniin laittamista.
 
karppaaja
[QUOTE="vieras";22872578]:x No tuohon mäkään en kyllä pysty, vaikka paljon voita ja kermaa ( siis sitä 5% sekoitetta ) ruuanlaitossa käytänkin. :D[/QUOTE]

No, ruuanlaittoon menee tosta vain puolet. Puolet menee teehen ja kahviin joihin laitan n. puoli desiä kermaa kerralla :D Helppo ja hyvä tapa saada energiaa!
 
ajattelin kokeilla sellasta että kiehautan jonku pussin vihanneksia, ne vuokaan pohjalle, sulaneet kalakuutiot päälle ja sitten päälle kerma-juustoseos. Uuniin 175 astetta ja varmaan 20-30min vois olla hyvä? kun siinä lukee että kypsennysaika 5-10min ni pelaan varman päälle :D
 

Yhteistyössä