mitä sairaalakassiin pakataan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
jotkut kun pakkaa sen jo kuukausia etukäteen, niin mitä te sinne laitatte? hiusharjaa,shampoita,hammasharjaa jne tarvii vielä joten ei niitä voi pakata. samoin kamera,puhelin,neuvolakortti,laturi... Nämähän voi ottaa vasta lähtiessä.
Mitä muuta sinne laitetaan? äsken pistin kasaan housut,alushousut,imetysliivit,imetystopin eli kotiutumisvaatteet itselle. Tarviiko liivinsuojia tai jotain muuta sellasta sairaalaan vai onko siellä?
Lukemista ja herkkuja mies voi tuoda sitten sinne sairaalaan koska lukisin&söisin ne kuitenkin jo etukäteen tylsänä hetkenä :LOL:

Mutta siis mitä vielä? huulirasva ehkä, mutta sekin on vielä käytössä, samoin lompakko jos sitä sairaalassa tarvii...
 
vpi
no jos oot vauvaa lähössä synnyttää, mitä imeisesti oot sinne menossa hakemaan, niin itse ehkä kuitenkin ottaisin vauvalle vaatteet ja jonkun unilelun tai jonkun unirätin... AINASKIN
 
...
Mä just pakkasin sinne vauvalle tavarat, eli muutaman vaipan ( sairaalasta niitä kuitenkin saa ) ja kotiintulo asun..
Itselle, alushousut, sukat, imetysliivit ja paita.. Kirja mitä voin lukea. Illalla laitan kameran ja puhelimen laturin ja aamulla sit hammasharjan ja hiusharjan + shampoon. Aamulla olis lähtö sairaalaan ja enkös mä olekin aika ajoissa näissä hommissa? :D
 
no mulla ei ollu mitään pakattu, kun tuli pikalähtö, mies mulle sitten myöhemmin toimitti puhtaat kalsarit hiusharjan shampoot ja hammaspesuvälineet. ja puhelimen laturiakaan en tarvinnu, kun huonekaveri lainas.
samoissa vaatteissa tulin kotiin ku olin mennykkii sairaalaan ja ite en ainakaan tarvinnu mitään imetysliivejä kun en yleensäkään maatessa käytä liivejä.. ja mitään suojiakaan en tarttenu, ku ei tullu maitoo
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä just pakkasin sinne vauvalle tavarat, eli muutaman vaipan ( sairaalasta niitä kuitenkin saa ) ja kotiintulo asun..
Itselle, alushousut, sukat, imetysliivit ja paita.. Kirja mitä voin lukea. Illalla laitan kameran ja puhelimen laturin ja aamulla sit hammasharjan ja hiusharjan + shampoon. Aamulla olis lähtö sairaalaan ja enkös mä olekin aika ajoissa näissä hommissa? :D
Niin ja tietty käyn tänään ostaa vielä niitä liivisuojuksia :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MissHappy:
Vauvan kotiutumisvaatteet! Ja mein sairaalassa ei ainenkaa ollu liivinsuojia, et niitä kannattaa ottaa.
ok, pitää niitä muistaa laittaa mukaan :)
vauvalle tietty kotiintulovaatteet, mutta ne mies tuo sitten kun tulee hakemaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja öööööööööööö:
Sä oot nyt vaan miettiny mitä ITTELLES otat..etkö meinannu vauvalle mitään..??
no vauvalle nyt on helppo pakata ku ei se niitä ennen kotiintuloa tarvi :D eikä muutenkaan tarvi kun vaatteet vaan enkä niitä ota sairaalakassiin mukaan, vaan mies tuo kaukalon ja vaatteet kunhan tulee meidät hakemaan.
olikin tarkoitus kysyä lähinnä se että mitä itselle sinne pitää ottaa mukaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
no mulla ei ollu mitään pakattu, kun tuli pikalähtö, mies mulle sitten myöhemmin toimitti puhtaat kalsarit hiusharjan shampoot ja hammaspesuvälineet. ja puhelimen laturiakaan en tarvinnu, kun huonekaveri lainas.
samoissa vaatteissa tulin kotiin ku olin mennykkii sairaalaan ja ite en ainakaan tarvinnu mitään imetysliivejä kun en yleensäkään maatessa käytä liivejä.. ja mitään suojiakaan en tarttenu, ku ei tullu maitoo
niin ja vauvan kotiutumisvaatteet toi mies samalla kun tulihakemaan meitä kotiin, olin valmiiksi pakannut vauvanvaatteet turvakaukaloon jonka mies nappasi mukaan.
 
vieras
Minulla on ollut nuo mainitsemasi pesujutut, hiusjutut, kosteusvoiteet, dödöt jne. Lisäksi itselleni sairaalassa olo aikaa varten (meillä lapset ovat kellastuneet ja joutuneet valohoitoon joten sairaalassa oloaika on ollut yleensä 3-5vrk) 4-5kpl imetysliivejä, kasa liivinsuojia (näitä ei saa sairaalasta) sekä kasa omia sukkia (vihaan niitä sairaalan putkisukkia). Sekä tietenkin puhelin + laturi, neuvolakortti, kamera, vihko+kynä.

Vauvaa varten olen vienyt oman myssyn sekä harsovaipat + villavaippahousut (sairaalan puolesta toki saa vauvalle vaatteet + kertisvaipat, jos haluaa niitä käyttää).

Kotiin olen pakannut toiseen kassiin valmiiksi miehen tuotavaksi omat ja vauvan kotuitumisvaatteet turvakaukalon viereen. :)
 
s
itse pakkasin hyvissä ajoin matka- hammasharjan, tahnan, hiusharjan, shampoon, hoitoaineen. Sairaalaan omia sukkia, liivinsuojia, pari harsoa (joissa iskä toi vauvanhajua kisuille kotiin), vauvan unilelu, ediä, kuivalihaa.
Ja kamera ja neuvolakortti (ne oli helppo ottaa eteisessä olevasta laukusta, siksi aikaa, kun niitä vielä tarvitsi ja laittaa heti takaisin. Ei niitä lähtöhetkellä olisi kuitenkaan muistanut.)
 
shihtzu
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että niitä liivinsuojia sitten riittävästi, minä olin ihan pulassa, kun maito nousi kunnolla jo sairaalassa ja tissit vaan vuosi ihan norona. Lukeminenkin oli omalla kohdalla tarpeen, kun aika kävi vähän pitkäksi laitoksella, kun lapsi nukkui suurimman osan ja itse en niin hyvin osannut nukkua.
 
mama
meil oli mukana vauvalle omia vaatteita jo sairaala-aikaa varten. toki sairaala lainaa niitä, mut just esim. oma ensi myssy oli kiva laittaa heti päähän. ihanana muistona nyt tuolla muistojen laatikossa.

omissa kotiutumisvaatteissa kannattaa huomioida, et rinnat voi olla maidonnoususta TOSI arat. Mä olin varannu itselleni imetyspaidan, mut se kiristi ilkeästi rintojen kohdalta, vaikka olikin "sopiva" kooltaan eli jotain tosi mukavaa matskua oleva mukaan.
 

Yhteistyössä