Mitä sanoisit/tekisit jos 5-vuotias lapsesi haukkuisi sinua vitun kusipääksi?

  • Viestiketjun aloittaja "clear"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Kysyisin ihmeissäni, että mistä olet tuommoisen tyhmyyden oppinut sanomaan, ja kysyisin onko joku sanonut hänelle itselleen noin. Kertoisin, että tuo on todella rumaa puhetta ja niin ei saa puhua.
 
noh..
veisin ensin jäähylle, kävisin ite röökillä ja sitten ottaisin pojan puhutteluun: tietääkö mitä se tarkoittaa? mistä on sen kuullut? niin ei saa sanoa toiselle, koska siitä tulee toiselle paha mieli ja nyt pitää pyytää anteeksi..
 
partikularisti
miettisin, onko se kuullut minun sanovan niin. edustan sitä kansanperinnettä, missä tuollainen on jopa hellittelynimi.

en usko innokkaaseen rankaisemiseen muutenkaan. mutta toisen mielen tahallisella pahoittamisella on seuraukset, joita on hyvä oppia ymmärtämään.
 
Varmaan nauraisin ensin kun tommonen viisvuotiaan suusta kuulostas kyl aika hullulta. Sit kyselisin et mistä oppinut ja mitä mahtaa tarkottaa ja selittäisin rakentavasti ettei tuollaisia tulis puhua.

Hiukan samankaltainen tilanne oli kun poika suuttui meidän hamsterille ja huusi et vihaa tollasta homohamsteria. Poika siis kohta 8 vuotias. En voinut kun koittaa pidätellä naurua etenkin kun poika sen jälkeen meinas ettei edes tiedä mitä homo tarkottaa.. Mut onhan tuo hamsteri siis poika.. Ja saattaa se homokin olla..
 
pupsi
5 vuotias tietää jo mitä tuo tarkoittaa, siis ymmärtää että on erittäin sopimatonta. Tekisin HYVIN selväksi sen, että vanhempiaan tulee kunnioittaa. vaikka sitten tukkapöllyn kera. jos vaan jää voivottelemaan ja sohimaan sormellaan soosoota, voi olla varma että sama toistuu ja vielä pahempana
 
"Piika-äiti"
Noin eivät ole edes teinit muotoilleet kuvauksiaan siitä miten hankala olen vaan jotenkin raffinoidummin ovat tuoneet puutteeni ja taidottomuuteni kasvattajana ja äitinä ilmi.

Olisin hämmästynyt, hölmistynyt ja luultavasti minua vähän naurattaisikin ja joutuisin poistumaan jonnekin vessaan selvittämään ajatuksiani ennen seuraavia tapahtumia.
 
Lapsi jäähylle/arestiin. Rauhoituttua kyselisin miksi sanoi niin, selittäisin, että se oli ikävästi sanottu ja että toivon, ettei noita sanoja enää käytetä.

Tärkeää olis sekin, MIKSI tuo tilanne syntyi.

Kovin utopistiselta kuitenkin tuntuu, että lapseni vuoden kuluttua käyttäisi tuollaista kieltä O_O
 

Yhteistyössä