Mitä se SINULTA on pois jos homot menevät naimisiin? Mitä se sinulta on pois jos he saavat luvan adoptoida?

  • Viestiketjun aloittaja "Oops"
  • Ensimmäinen viesti
mommi
Ihan vaan pikkupiikki, että ovatko he niin mahtavia vanhempia, koska ovat lesboja? Voisivatko olla hyviä vanhempia yksin/miehen kanssa? Jos ei niin sääli lasta, jos toiselle sattuu jotain...

En ymmärrä homovihaa, mutten myöskään homojen jalustalle nostamista. Jos halutaan näyttää että ovat ihan normi-ihmisiä, niin metsään menee nämä yli-ihmisjutut, sillä harva meistä on täydellinen, se jos mikä on erilaisuutta..
Eivät siksi että ovat lesboja,vaan ihmisenä. Heillä on luonteen lujuutta ja uskallusta olla erinlaisia, toinen on vielä uskovaisten lapsi,on vieläki kyllä kirkossa.
Usko on hälle osa elämää ja lapsuutta,hänelle usko on tärkeä asia.
En ymmärrä miksi ihmisen pitäisi kieltää se homoilta ja lesboilta,hänen jumalansa vaan hyväksyy ihmiset sellaisena kuin ne ovat, rakastaa ja ymmärtää. Synnit on taas oikeaa pahuutta.
 
voivoivoi
No mie nyt puhunki asiasta ihan rohonjuuritasolla. Siis miltä yksittäisestä ihmisestä tuntuu, sukupuoleen katsomatta taikka uskontoon. Mulle on aivan sama onko ihminen juutalainen, muslimi tai hindu suottakoon hälle oikeus avioitua haluamansa henkilön kanssa.

Tää vaan oli mun mielipide. Ei muuta.
Joo, tavallaan pointtisi ymmärrän, mutta kun nyt vaaditaan kirkkohäiden mahdollisuutta ev.lut.kirkossa. Siis että kaikilla tulee olla oikeus kirkkohäihin, mutta ei sen kirkon velvollisuus ole luopua omista periaatteistaan siksi, että kaikki eivät niitä hyväksy. Eri asia on kohdistaa valtiolle nämä, mutta saman sukupuolen väliset liitot on jo hyväksytty Suomessa, mutta ei ev.lut. kirkon toimittamina, kuten ei myöskään ortodoksikirkon, muslimien, jne. Saahan sitä perustaa kirkon, joka hyväksyy homot, ja jos vihkiluvan saa, niin vihkiä siellä sitten, mutta ei sitä voi vaatia jos se sotii kirkon ideologiaa vastaan.
 
voivoivoi
Eivät siksi että ovat lesboja,vaan ihmisenä. Heillä on luonteen lujuutta ja uskallusta olla erinlaisia, toinen on vielä uskovaisten lapsi,on vieläki kyllä kirkossa.
Usko on hälle osa elämää ja lapsuutta,hänelle usko on tärkeä asia.
En ymmärrä miksi ihmisen pitäisi kieltää se homoilta ja lesboilta,hänen jumalansa vaan hyväksyy ihmiset sellaisena kuin ne ovat, rakastaa ja ymmärtää. Synnit on taas oikeaa pahuutta.
HÄNEN jumalansa hyväksyy, mutta hyväksyykö KIRKON jumala? Tämä on mun mielestä koko pointti tässä hommassa, mitä ihmiset ei voi käsittää. Jos minä olen tätä mieltä tai uskon näin, kaikkien tulee uskoa samoin. Kirkon tulee toki muuttaa ideologiaansa, koska kaikki eivät ole samaa mieltä???
 
minmin
Joo, tavallaan pointtisi ymmärrän, mutta kun nyt vaaditaan kirkkohäiden mahdollisuutta ev.lut.kirkossa. Siis että kaikilla tulee olla oikeus kirkkohäihin, mutta ei sen kirkon velvollisuus ole luopua omista periaatteistaan siksi, että kaikki eivät niitä hyväksy. Eri asia on kohdistaa valtiolle nämä, mutta saman sukupuolen väliset liitot on jo hyväksytty Suomessa, mutta ei ev.lut. kirkon toimittamina, kuten ei myöskään ortodoksikirkon, muslimien, jne. Saahan sitä perustaa kirkon, joka hyväksyy homot, ja jos vihkiluvan saa, niin vihkiä siellä sitten, mutta ei sitä voi vaatia jos se sotii kirkon ideologiaa vastaan.
Ei, vaan homot hakevat oikeutta avioliittoon, lainsäädännön muutosta. Sillä ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Kirkon siunauksen voi sitten pyytää avioliitolle ja kirkko päättää antaako sen vai ei. Papit siunaavat rekisteröityjä parisuhteitakin, onko se sun mielestäsi kirkon ideologiaa vastaan? Mä en vain käsitä miksi sillä on niin iso ero siunaako kirkko rekisteröidyn parisuhteen vai avioliiton!
 
hohhoijjaa
Mua ei kenenkään makuukamarileikit kiinnosta. Kerro, millä tapaa se on muka normaalia äläkä perusta vastaustasi kahden ihmisen rakkauteen. Miksi samaa sukupuolta olevien suhteet ovat aikaisemmin olleet kriminalisoituja, jos se kerta on normaalia? Se on kieroutunutta ihan kuin nelijalkaisiin sekaantuminenkin vai onko sekin muka normaalia? Siinähän on kyse vaan ihmisen mielihalujen toteuttamisesta, niinkö? Onneks se on sentään vielä kriminalisoitua.
Kaksi samaa sukupuolta olevaa harrstaa seksiä = kieroutunutta
ihminen ja eläin harrastaa seksiä = kieroutunutta,verrattavissa homouteen (en kyllä ymmärrä miten )
kaksi heteroseksuaalia harrastaa anaaliseksiä = täysin normaalia

Vertaa nyt viel pedofiileihin niin kantas tulee harvinaisen selväks.
 
ymmärrät väärin
no sönkkää sitten itse selvemmmin mitä hait? :) mua nimittäin kiinnostaa ihan oikeesti, miksi kaikkien pitää mennä samaan muottiin??
Ei ei ei.
Ei tarvii mahtuu samaan muottiin.Heteroitakin kait on erilaisia,vai kuinka?Mahdummeko me samana muottiin,emme.
Mut meillä on SAMAT OIKEUDET,ja ne oikeudet kuuluvat myös muille ihmisille heiden seksuaalisella suuntaumuksellaan ei pitäisi olla merkitystä.
 
mommi
HÄNEN jumalansa hyväksyy, mutta hyväksyykö KIRKON jumala? Tämä on mun mielestä koko pointti tässä hommassa, mitä ihmiset ei voi käsittää. Jos minä olen tätä mieltä tai uskon näin, kaikkien tulee uskoa samoin. Kirkon tulee toki muuttaa ideologiaansa, koska kaikki eivät ole samaa mieltä???
Ottaen huomioon että kirkon jumala on muuttunut aikojen saatossa paljon, naiset on nykyään tasavertaisia, mies saa koskea naiseen kuukautisten aikaan ja nainen saa jopa maata samassa vuoteessa miehen kanssa kuukautisten aikaan.

Eli kirkon jumala on muuttunut ja muuntautunut ajan saatossa,kuten nytki tod.näköisesti käy, kirkko tulee hyväksymään homot ja lesbot.
 

Yhteistyössä