Mitä sinä ajattelisit jos sinua pyydettäisiin tällä tavalla kummiksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Eloise"
  • Ensimmäinen viesti
"Eloise"
Ystäväsi saa lapsen. Kolme viikkoa ennen ristiäisiä saat viestin, jossa ystäväsi kertoo, että ristäiset todnäk pidetään x-ajankohtana. Ei kutsua, ei kellonaikaan, viestissä ainoastaan ilmoitus mahdollisesta päivästä. Kolme päivää ennen ristiäisiä tulee uusi viesti: tuletko kummiksi lapselle? KOLME PÄIVÄÄ!?

Mikä olisi ensimmäinen ajatuksesi? Miten ylipäätään ottaisit tällaisen asian?
 
meit o erilaisii
No ööh.. mie oon kysyny kummiksi tuloa vast samana päivänäkin ;) Ihan normaalia että pienen vauvan kanssa pää menee sekaisin ja asioiden järjestely voi olla vähän kaaosta. En loukkaantuis mitenkään.
 
"kummi"
Minua pyydettiin kummiksi samana päivänä kun ristiäiset oli ja lisäksi ristiäiset oli toisella paikkakunnalla.....taisi olla 4h ennenkuin juhlat alkoivat,tuli tämä soitto.
 
ap.
Mitä väliä sillä on milloin pyydetään...?
Nooh, ensinnäkin sitä väliä, että kummina haluan antaa tietynlaisen lahjan (ehkä myös ehtiä kaiverruttamaan sen?) tai että kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ihmiselle hetki miettimisaikaa näinkin tärkeässä asiassa TAI jopa ajatella, että joku saattaa haluta valmistautua NIINKIN tärkeän rooliin jotenkin. Tässä nyt muutama asia miksi sillä on väliä.
 
Wieruus
Nooh, ensinnäkin sitä väliä, että kummina haluan antaa tietynlaisen lahjan (ehkä myös ehtiä kaiverruttamaan sen?) tai että kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ihmiselle hetki miettimisaikaa näinkin tärkeässä asiassa TAI jopa ajatella, että joku saattaa haluta valmistautua NIINKIN tärkeän rooliin jotenkin. Tässä nyt muutama asia miksi sillä on väliä.
Kaiverrukset kerkiää tehdä myöhemminkin, Lahjankin voi antaa myöhemmin jos se pitää teetättää tai tilata ( saaja varmasti ymmärtää tuossa tilanteessa), tuskin sun tarvii paljoa miettiä kun kerran analysoit asiaa eli olet toivonut pääseväsi kummiksi. Ja kummiksi voi kasvaa lapsen kanssa yhdessä, ei sitä kirjoista valmistautumisella opita.
Tässä muutama asia, miksi sillä ei ole mitään väliä.
 
pilipali
No tämä tuli minullakin kieltämättä mieleen... joku toinen ekalla sijalla ollut on estynyt ja sitten tuli hätä löytää vaihtoehto... Kuitenkin ollaan oltu tekemisissä ihan koko ajan ja olisi ollut kymmenen kertaa mahdollista kysyä ihan vaikka kuukausikin sitten jo,....
Mä olin oman lapseni kummin kanssa tekemisissä myöskin paljon mutta silti muistin vasta muutamaa päivää ennen ristiäisiä kysyä asiaa häneltä. Tähän vaikutti se että minulle oli koko ajan ollut niin selvää että tämä henkilö tulisi kummiksi että jotenkin unohdin siinä väsymyksessä ja kaaoksessa sen että häneltäkin pitäisi asiasta kysyä :D
 
"vieras."
Nooh, ensinnäkin sitä väliä, että kummina haluan antaa tietynlaisen lahjan (ehkä myös ehtiä kaiverruttamaan sen?) tai että kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ihmiselle hetki miettimisaikaa näinkin tärkeässä asiassa TAI jopa ajatella, että joku saattaa haluta valmistautua NIINKIN tärkeän rooliin jotenkin. Tässä nyt muutama asia miksi sillä on väliä.
otatkohan sä ton sun roolin nyt ehkä vähän liian totisesti
 
"vieras."
No en kuulu kirkkoon, niin ei tarvii moista pelätä.

Mutta kutsutaanko ristiäisiin muka kavereita yleensä? Kun minusta niissä on yleensä vaan lähimmät sukulaiset ja kummit. Eikä kai varta vasten lähetetä viestiä koska ristiäiset tod.näk. on, jos ei ole tarkoitus niihin kutsua.

Että ajattelisin, että kaveri on sinua kummiksi kaavaillut jo aiemmin, mutta on vaan unohtanut kysyä.
 
M32
En ryhtyisi kummiksi, tuli kutsu sitten kolme päivää tai kolme viikkoa ennen. Voisi tulla sellainen olo, että lyhyellä miettimisajalla koetetaan jotenkin painostaa. Toivottavasti näin ei ole, vaan kastettavan vanhemmat ovat vain unohtaneet koko jutun.
 
"Lissu"
Nooh, ensinnäkin sitä väliä, että kummina haluan antaa tietynlaisen lahjan (ehkä myös ehtiä kaiverruttamaan sen?) tai että kuuluu hyviin käytöstapoihin antaa ihmiselle hetki miettimisaikaa näinkin tärkeässä asiassa TAI jopa ajatella, että joku saattaa haluta valmistautua NIINKIN tärkeän rooliin jotenkin. Tässä nyt muutama asia miksi sillä on väliä.
Mun mielestä jos varoitusaika on noin lyhyt, on ihan ok sanoa ristiäisissä että toimitan lahjan jälkikäteen kun en ehtinyt enää hankkia. Vauvaa ei varmasti häiritse. :)

Muutoin... ehkä sinua kuitenkin eniten kaivelee ajatus siitä että olit mahdollisesti "varasijalla"? Älä nyt sen takia ainakaan kummiudesta kieltäydy.
 

Yhteistyössä