Mitä söitte alkuraskauden aikana?

Itsellä menossa nyt ensimmäinen raskaus, 8+4 ja olo on viimeiset neljä viikkoa ollut niin oksettava, ettei tekisi mieli laittaa suuhun yhtään mitään! (paitsi korkeintaan mehujäitä ja hedelmiä).

Eli siis mitään lämmintä ruokaa ei tee mieli ollenkaan, etenkin kaikki rasvainen, mausteinen ja makea ällöttää. Lisäksi jauheliha kaikissa muodoissa. Raskausvitamiinitkin olen oksentanut ulos kaikkina päivinä kun niitä olen ottanut. (minisun mama, kalaöljy ja kalkki)

Siksipä ajattelin kysyä mitä te ootte syönyt alkuraskauden ällötysaikoina? Pelkkiä hedelmiä ja mehujäitä tuskin kannattaa syödä... Leipää olen yrittänyt mutta aika heikolla menestyksellä... Ja onko kellään antaa vinkkejä myös siihen että miten nuo vitamiinit saisi pysymään sisällä?

Kiitos jo etukäteen! <3
 
Hei,

Laitoimme Kaksplussan Facebookiin myös kyselyä aiheesta. Muun muassa tällaisia vastauksia on tullut:

"Mehujäätä, jäätyneitä marjoja ja voileipäkeksejä (mun suurin himo ekassa raskaudessa). Hyvinä päivinä meni salaatti. Ekassa raskaudessa pahoinvointi kesti loppuun asti. Onneks seuraavat oli vähän helpompia..
"

"Söin paljon mandariineja ja kaikkea raikasta mm. Jäisiä mansikoita
En voinut sietää makkaraa tai lämpimiä voileipiä."

"Hapankorppuja, teetä, banaania, kiiviä, sipsejä, riisikakkuja.. kaikkea mitä milloinkin sai alas nieltyä. Lämpimistä ruuista vain kasvissosekeitto pysyi yleensä sisällä. Ja raikkaat salaatit oli myös hyviä."

"Mehujäitä, jääkaappikylmiä appelsiineja. Niillä elelin ekan raskauden ekat 15viikkoa.
ja tässä kolmannessa raskaudessa en ole syönyt yhtään noita vitamiinitabletteja sen jälkeen kun viitenä päivänä otin ja sen 5päivää oksentelinki. Pahoinvointi loppu ku en syöny enää niitä vitamiineja. Marjoja pakastimesta ja tuoreena."
 

Yhteistyössä