Mitä syitä lapsettomuuteen

Annikki82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 22:08 nöfnöf kirjoitti:
23, kolme vuotta yritystä, yks inseminaatio ei tulosta, syitä:menkat ei tule/ei ovuloi ja ylipaino= PCO
Napsin sitten "salaa" lääkäreiltä yhden clomikierron ja heti tärppäs. Ylipainon takia en ois noita saanu syödä lääkärin mielestä. Raskaus kuitenkin sujui todella hyvin. Painoa tuli 6kg ja ne jäi laitokselle. Vauvan kanssa puuhatessa painoa on pudonnut vielä 10kg.
 
Minun syyt lapsettomuuteen: todella epäsäännölliset kuukautiset. Söin Teroluteja ja Clomifenia ja ties mitä. Kävin läpi kaikki lapsettomuustutkimukset eikä mitään vikaa löydetty (???!!!). Labrat oli kaikki ok, mutta kierto vain ei ollut ok.

Miehen syyt: Teratozoospermia eli 100 % siittöistä epämuodostuneita. En muista oliko hänen spermassa vielä jotain muutakin vikaa, mutta tuokin jo pelkästään voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

Yritystä meillä oli takana lähes kaksi vuotta kunnes tärppäsi. Emme ehtineet edes aloittaa mitään varsinaisia lapsettomuushoitoja, koska lapsettomuusklinikalle varattu tulosten yhteenvetokäynti muuttuikin ensimmäiseksi ultrakäynniksi raskausviikolla 8.

Toista lasta tuskin koskaan saamme, mutta olen luonnollisesti äärettömän onnellinen tästä ainokaisestamme.

 
Jamppa 29v
Itselläni 100% siittiöistä epänormaaleja. Syy: Lapsena tehty leikkaus, jossa kives laitettiin paikalleen.
Mikro-hedelmöitys tulossa, helmi-maaliskuussa, takana 5v yritystä

P.S. Kurjaa kun emäntäni joutuu "kärsimään" hoidot vaikka selvä syy on minussa :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 18:44 vieras kirjoitti:
Mit6ä syitä lapsettomuudelle ja kauanko hoidoissa yrittäneet ennen onnistumista? ja ikänne?
pco, miehen hieman hidastuneet siittiöt, hoidoissa 3-4 vuotta. välissä oli noin puolen vuoden tauko, sain lääkäriltä väärää tietoa, suositteli ajatusta vieraasta luovuttajasta, mietittiin, onneksi, peruin kaikki ajat. menin noin puolen vuoden päästä uudestaan kuukautisten takia, toinen lääkäri halusi kysyä syytä hoitojen lopettamiseen, sanoin että en halua tehdä vielä päätöksiä kun olemme vielä näin nuoriakin silloin 23v. oli hieman ihmeissään sanoi että olen saanut väärää tietoa, mieheni voisi saada lapsia vaikka luomusti.heti jatkettiin, iui ei onnistunut siirryttiin suotaan ivf-hoitoon, ensimmäisellä tuore siirrolla tärppäsi, nyt meillä vauva 8kk. me olemme 25 vuotiaita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 17:25 Jamppa 29v kirjoitti:
Itselläni 100% siittiöistä epänormaaleja. Syy: Lapsena tehty leikkaus, jossa kives laitettiin paikalleen.
Mikro-hedelmöitys tulossa, helmi-maaliskuussa, takana 5v yritystä

P.S. Kurjaa kun emäntäni joutuu "kärsimään" hoidot vaikka selvä syy on minussa :'(
SIis perintötekijät kuitenkin kunnossa (DNA siis siittiöissä)? Meillä kanssa minä tulen olemaan se kärsivä osapuoli ja eipä mukavalta tunnu ne toimenpiteet. Toki jos lopputulos on hyvä niin asia on toinen.
 
vaimoperhonen
olemme 34 vuotiaita mieheni kanssa. Ehkäisy lopetettu 2 v sitten. Hoidoissa 1 vuotta. Lapsettomuuden syynä ilmeisesti minulla oleva värekarvojen puutostauti (todettu 7 vuotiaana) eli munasolu ei pääse sinne mihin pitäisi, kun ei ole kuljetuselimiä. Hormonikierto, miehen siittiöt ja ovulaatio ihan kunnossa. Eli pitäisi koeputkihedelmöityksellä tärpätä, vaan ei ole vielä tärpännyt. Voihan olla, että tähän minun sairauteeni liittyy myöskin esim. alkion kiinnittymisen ongelma...? Tarkempia tutkimuksia aiheesta ei löydy kirjallisuudestakaan, vaikka lääkäri etsi lääketieteelisestä tietokannastakin.
 
miten epäsäännöllisiä menkkanne on kun syy lapsettomuuteen?
oletteko esim koskaan ovulaatiotesteillä testannut ovulointia?

itse olen tikuttanut oviksen nyt kolmessa kierrossa..tosin en peräjälkeen mutta kuitenkin..
että voiko testi näyttää että ovuloi vaikka ei...?

itsellä normaalisti kierto on 28-31...."pahimmillaan" on ollut 23-35 mutta noi ääripäät ainoastaan kerraan...
onko siis mulla epäsäännöllinen vai.....??
 
PCO, kohta kaksi vuotta yritystä ja kaksi ovulaatiota koko aikana. Ikää minä 24 v ja mies 25 v. Jos hormoni arvot heittävä kuten minulla niin voi näyttää väärää plussaa ovulaatio testeissä. Kiertoa ei periaatteessa ollenkaan.
Kiva muuten nähdä yksi mieskin täällä!
 
Harmaatrillian
Mulla oli taustalla 7,5v yritystä ennen esikoista. Vaikea pco, puhkesi 16 vuotiaana jo. Nyt pikkukakkosta koitetaan mutta taas munasarjat kystia pullollaan, näyttää ultrassa emmentaalijuustolta :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 22:27 Annikki82 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 22:08 nöfnöf kirjoitti:
23, kolme vuotta yritystä, yks inseminaatio ei tulosta, syitä:menkat ei tule/ei ovuloi ja ylipaino= PCO
Napsin sitten "salaa" lääkäreiltä yhden clomikierron ja heti tärppäs. Ylipainon takia en ois noita saanu syödä lääkärin mielestä. Raskaus kuitenkin sujui todella hyvin. Painoa tuli 6kg ja ne jäi laitokselle. Vauvan kanssa puuhatessa painoa on pudonnut vielä 10kg.
Miten voi syödä lääkäriltä saalaa? Mistä sait lääkkeet?
 

Yhteistyössä