Mitä syötte

Taas kerran ja ties monennenko kerran pitäis alottaa tuo loppukilojen pudottaminen. Joku 15 kiloa pitäis ainakin saada pois niin olisin tyytyväinen. Nyt tarvittis vaan saada tarkkoja ruokaohjeita ja vinkkejä joilla te rakkaat siskot olette saaneet kilonne pois.
Yksi synneistäni on laiska liikkuminen kun se lenkkikaveri on kadoksissa ja yksin ei tule lähdettyä ja on tosi tylsääkin, mutta onneksi työ on kohtalaisen kuluttavaa kuitenkin.
Mutta joka tapauksessa kiitokset jo etukäteen ohjeista ja kevyistä tuotteista ja kuinka paljon noita kevennettyjä olette päivässä syöneet.
 
tossuliini
Mä syön suhtkoht normaalia ruokaa mutta vähemmän kerrallaan, ainoa mitä käytän kevyinä on: leikkeleet, rasva, maitotuotteet (maito, viili, jogurtti, juusto) ja ainakin 5 kertaa päivässä olisi hyvä syödä.
Mä perjantaina sitten sorruin juustopalleroihin mutta onneksi niitä ei ollut mitään kauheeta määrää, vajaa neljännespussi mutta olivat aah niin ihania! Ja eilen sitten oli jätskin vuoro, oli pakko saada kun en ole 1,5 kk syönyt jätskiä ollenkaan mutta tämä ei tule tavaksi arvon naiset.
 
Eli - paljon kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä, marjoja. Niitä on yllättävän helppo sujuttaa tavalliseen ruokaan. Esim. Patoihin ja laatikoihin jne. voi helposti heittää pussin pari pakasteita tai sitten muutaman sipulin, ylimääräisen tomaatin tai paprikan. Kasvis dippi on tosi hyvä vaihtoehto lisätä kasvisten määrää. Marjoja ja hedelmä raastetta voi heittää maustamattoman jogurtin tai viilin kaveriksi. Nopeasti sitä oppii niillä vatsansa täyttämään. Naposteluun sitten viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja tai porkkanoita.

Ehdoton juttu on erottaa se vatsan nälkä ja mielen nälkä. Sen kun oppii niin sitä ei tartte enää ajatella ruokaa, vain kuin silloin kun on nälkä. Noihin ateria aikoihin en itse perusta, vaan siihen milloin alkaa olemaan nälkä - en puhu mistään huutavasta näläntunteesta.

Leivän päälle vähärasvaisia leikkeleitä ja muutama kurkkusiivu ja salaatinlehti kaveriksi.

Mulla auttanut tosi paljon, etten enää kehtaa ostaa mitään karkkipusseja tai sipsejä tai eineksiä (pois luettuna kanakeitot jne helpot lounaseväät). Teen paljon keittoja, joihin laitan kaikkea sellaista mistä pidän, tomaattia, paprikaa, suolakurkkua (tosi vähän toki), sipulia, kanaa ja sit vaikka valmis keitto pohja, joskus muutaman perunan. Salaattiin olen oppinut laittamaan porkkanaraastetta, kanaa tai tonnikalaa tai n. 100g kevyttä juustoa kuutioina. Tänään sitten kekkasin laittaa taco-dipin salaatin sekaan.

Jos karkkia tms tekee mieli. Kannattaa ostaa laku pötkö tai joku 100g karkkipussi tai mini mini sipsi pussi. Vaikka ne onkin kalliita. Ja kannattaa karkkien kanssa miettiä, että ostaa sellaa, joita kestää pitkään syödä. Sehän on totuus, että sitä hotkasee pureskeltavat namit sekunnissa, mut vähän kovemmat kestää parikin päivää - siis pussi.

Muista proteiini ja kuitupitoiset ruuat. Normaali perusruoka ja siihen sit salaatti. Pitää osaa lopettaa syöminen kun ruoka maistuu parhaimmalta. Kylläisyyden tunnehan tulee 20min jälkijunassa.

Tässä nyt oli tällaa omia ohjeita. En kovasti kannata kalorien laskentaa tms. Koska siihen menevän ajan voi käyttää vaikka liikuntaan, venyttelyyn, kävelylenkkiin - vaikka se kestäisi vain 20min. Itse en askel mittaria käytä, mutta suosittelen kuitenkin. 6000 päivässä ja jos haluaa kohottaa kuntoa niin 10 000 suositeltavaa.

Jepulis, tässä tällä kertaa.
 
Normaali kotiruokaa. Esim jos syön aamupalan niin puuroo, kevyt levitettä, ultra kevyt metwurstia ja ruisleipää 2 palaa ja gefilus mehua lasi. Lounas voi olla vaikka jauhelihakastiketta ja siihen 2 tai 3 perunaa ja salaattia paljon ja rasvatonta raejuustoo. Päivällinen taas jotain kotiruokaa ja iltapala leipää ja rasvatonta jogurttia. Rasvatonta maitoo juon pv 1 tai 2 lasia ja vettä 1,5-2l
 
tossuliini
Mä syön muuten ihan tavallista ruokaa paitsi maitotuotteet on rasvattomia ja leikkeleet vähärasvasia ja taas se pieniä annoksia monta kertaa päivässä (n. 5 kert.). Olen vajaan 2 kuukauden aikana kerran syönyt jäätelöä ja nytkään ei tee mieli mitään, ei karkkia eikä jätskiä, mä korvaan noi muilla herkuilla eikä niitäkään paljoa syö kerralla tai päivässä.
 
Syömällä paljon mm. kasviksia/vihanneksia, marjoja, hedelmiä, lihaa, kalaa, munaa, maitotuotteita, pähkinöitä olen laihduttamatta saanut painoa pudotettua 10kg. Ja lisäksi olen jättänyt pois kaikki valkoisista jauhoista tehdyt leivonnaiset/ruoat, karkit, sokeroidut jugurtit, mehut yms. Sokerin käytön vähensin minimiin, samoin leivän syönnin. Kevyttuotteita en käytä, vaan oikeaa voita, oliiivioljyä, kookosöljyä, muutenkin syön rasvaista lihaa ja kalaa. Olo on mainio. Liikuntaa en lisännyt juuri ollenkaan. Tämä on tietysti vienyt aikaa, sillä noihin makeisiin ja jauhoisiin juttuihin tahtoo tulla riippuvaisuus. Vähitellen olen edennyt siis.
 
Minä taas syön niin kuin ennenkin, mutta vähemmän. Sitten olen jättänyt kaikki välinapostelut pois kokonaan samoin kun karkit ja sipisit ynnä muut herkut. Kevyt tuotteitakin on jonkun verran kuten margariini 25% ja leikkeleet.

Vaikeetahan tämä on, mutta palkitsee kummasti aina kerran viikossa kun käy vaakalla =)

Postitiivinen yllätys mulle taas liikunan lisääntyminen. Olen saanut motivoitua itseni jumppaamaan tai tekemään vatsalihasliikkeitä. No okei kiitos kuuluu Kuntoplussan jumppa dvd:lle. Sit olen pyöräillyt jonkun verran pakon edestä tosin kun ei ole muulla päässyt liikkumaan, no menee hyötyliikunnan piikkiin =)
 
Mulla laihdutuksessa ainoa kompurointi tapahtuu karkkien ja suklaan takia. Nyt oon kokeillu sellasta konstia, että asetan itselle viikon karkkikiintiön (200g) Käytännössä se mulla toimii niin että ostan kerran viikossa 200g karkkipussin tai suklaalevyn, ja yritän säästellä sitä mahd monelle viikonpäivälle. uutta ei saa ostaa ennen ku seuraavana perjantaina. Tai sekin on hyvä jos ostaa 2kpl niitä pienempiä 100g pusseja eri päivinä. ku toisen on syöny niin sit voi vielä ostaa toisen jos perjantaihin on liian pitkä matka:)
Karkin korvikkeena toimii muute tosi loistavasti ne luomu kirsikkatomaatit. Ne on niin makeita ja ihania:) Rasia menee helposti yhdellä istumalla.
 

Yhteistyössä