Mitä tämä voi olla?

Olen 3kk:n ikäisen pojan äiti. Raskausaikana 8kk sitten alkoi jatkuva näköhäiriö jossa näkökentässä tuikahtelee ja liikkuu nopeasti pieniä vaaleita pisteitä. Nämä näkyvät etenkin päivänvalossa vaaleita taustoja vasten. Taivasta/lunta vasten näyttää ihan säkenöinniltä. Lisäksi on ajoittain kiiluvia valolaikkuja ja tummia hohtavia pisteitä rasituksen yhteydessä. Aivojen magneettikuva otettu syksyllä ja silmälääkäri tarkastanut, ei poikkeavaa.
Onko muilla ollut vastaavaa ja onko selvinnyt mitä se on? Huolestuttaa todella.
 
elä vaan sekaannu rouva b:n touhuihi..

Toi johtuu siitä että kun kantelet pienokaistasi ym, niin niska-hartia seudun verenkierto voi häiriintyä (jumituksesta) ja kun teet jonkin liikkeen saattaa juuri tuollaisia kuvailemisia "näkyä" silmissä. eli verenkiertohäiriö, joka kyllä ajan myötä palautuu.ei tarvitse huolestua, jos kerran epilepsia on pois suljettu.
 
täällä samanlaisia oireita :attn: voisiko silmäoireitasi kuvata "nokisateeksi" tai "hyttystanssiksi" näkökentässä, liikkuvatko ne ku siirrät katsettasi?. Minulla tuli kyseenlaista sälää aimo kasa, joskus raskauden puolivälissä miltein yhden yön aikana. Nyt viikko 38 menossa. Viime viikolla kävin silmäpolilla jossa tutkittiin silmänpohjat kunnolla ja näyttäisi että ovat vaarattomia lasiaissamentumia joita monelle tulee ikääntyessä...minä 27v =) ovat kiusallisia ja haittaavat näköä etenkin juuri valoisalla ja esim. keväthangilla. Lisäksi minulla on ollut valonvälähdyksiä, joskus nukkumaan mennessä kun laitan silmät kiinni, nuo kuulemma johtuvat verkkokalvon väsymisestä/rasittumisesta. Sekään ei vaarallista. Ajan kanssa niihin kai tottuu, jos pahenee tai lisääntyy voidaan harkita leikkausta. Näin minulle kerrottiin. Olen menossa uudelleen tutkimuksiin parin kk:n päästä, jossa kartoitetaan tilanne.

Toivottavasti tää viesti auttoi edes vähän :)
 

Yhteistyössä