mitä tämä voisi olla?auttakaa!

  • Viestiketjun aloittaja taija74
  • Ensimmäinen viesti
taija74
5v poikani ajoittain tulee hurvittävän väsyyneeksi,pian ilmenee päänsärkyä ja hetken päästä hän oksentaa.ei kuumetta,ei muita kipuja.tätä sattunut noin 6krt/vuodessa-eri vuodenaikoina.nyt viimesen 2kk;n aikana näitä "kohtauksia"ollut kolme.oksennuksen jälkeen hän on ihan väsynyt ja nukkuu noin tunnin.tämän jälkeen hän on ihan "normaali" reipas poika.

mitä ihmettä tämä voi olla?

en ole löytänyt mitään yhteyttä mihinkään, kun nämä "kohtaukset" tulvat pvä ei ole ollut erilainen eikä tulossakaan mitään erillaista.

hänellä on koivunsiitepölyallergia ja muutamia ruoka-aineallergioita.olen miettinyt saattaisiko hänellä olla vielä jokin ruoka-aineallergia johon hän viivästyneesti reagoi näin? saattaisiko olla migreeniä?
 
hei
voisiko olla migreenia?
itselläni ainakin tulee ennen "kohtausta" väsyttävä olo, ja sitten pää tulee kipeäksi ja oksettaa, jotkut oksentavatkin.

googleta migreeni, mutta en jäisi sen varaan, vaan HETI varaisin ajan vaikka yksityiselle lääkäriin...
 
Onko silmien turpoamista, vatsakipuja, pissaamisvaikeutta? Meillä vaan lapsella alkoi väsymisenä ja oksentelulla eräs vakavempi sairaus. Onko koskaan katsottu pissakoetta jossa katsotaan proteiini, veri, sokeri?
 
taija74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2007 klo 11:59 sini75 kirjoitti:
Onko silmien turpoamista, vatsakipuja, pissaamisvaikeutta? Meillä vaan lapsella alkoi väsymisenä ja oksentelulla eräs vakavempi sairaus. Onko koskaan katsottu pissakoetta jossa katsotaan proteiini, veri, sokeri?
silmien turpoaminen ollut kerran joka diagnosoitiin ruoka-aine allergiaksi (omena). pissaamisvaikuksia ei ole tai ei ole ainakaan hra kertonut ja vatsakipua ilmennyt jännityksen yhteydessä.

mikä teidän vakavampi sairaus on?minkäikäisenä todettu?mistä oireita=oliko lämpöä?

itse pähkäilen kasvaimia,leukemia ym.....kauhu kuvat silmissä.

mutta järki sanoo etä suvussamme migreenitaipumus (minull,mummill, mummi äidillä,serkuilla....) että sitä se on.......nyt ajattelin seurata kuukauden tilannetta ja kirjata ylös.ja sitten kun allergian takia menemme kontrolli käynnille puhun samalla tästä.
 
sanoisin että ihan selvä migreeni...minun tytölläni alkoi kolmevuotiaana juuri oli samat oireet...muutaman vuoden päästä lopetimme kaiken makeistensyönnin ja niin hävisi mikreeni tai siis ei nyt ihan kokonaan mutta on enään aniharvoin eikä yhtään rajuja oksenteluineen....
 
taija74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2007 klo 00:36 mymmeli kirjoitti:
sanoisin että ihan selvä migreeni...minun tytölläni alkoi kolmevuotiaana juuri oli samat oireet...muutaman vuoden päästä lopetimme kaiken makeistensyönnin ja niin hävisi mikreeni tai siis ei nyt ihan kokonaan mutta on enään aniharvoin eikä yhtään rajuja oksenteluineen....
Diagnosoitiinko migreeni jotenkin? onko olemassa jotain kokeita? oliko teillä ollut migreenikohtauksia usein ennen kuin syy selvisi? onko muita keinoja teillä käytetty kuin makean vähentäminen?kiitos Mymmeli!
 
taija74
koska näitä kohtauksia on todellakin n.6krt/vuodessa ja muutoin arki menee ihan normaalisti.siksi katselen ja jos tulee tiehempään mennään heti lekuriin.mut nyt tuntuu hätiköinnille.ja koska kohtaus kestää 60min ja sit ollaan kuin ei mitään.
 
hei! mun veljen tytöllä oli samanlaisia oireita ja ne meni lääkäriin vaivojen kanssa. ja tytön pää kuvattiin ja todettin migreeni herkkyys ja auringo herkkyys, piti aina olla arskkalasit auringoisella säällä. nyt tyttö on 6v. eikä ole enää mitään oireita!! B)
 
Mielestäni selkeiltä migreenin oireilta kuullostavat. Itse en antaisi lapsen näistä kohtauksista enempää kärsiä, vaan hakisin oitis apua (lääkityksen) lääkäriltä. Kohtaukset ovat aikuisellekin hyvin rankkoja... Varmasti on lapsikin kauhuissaan kun kohtaus iskee, eikä tiedä mikä vaivaa. Mitä jos tämä tapahtuu muualla kuin äidin hoivissa?
 

Yhteistyössä