Mitä tässä tekisi.... 40 000 velkaa, ja osa perinnässä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
aa
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
myös maksu ongelmia.ja tänään posti toi oikein kotiin kirjeen et sulkevat tilin.luulin et posti kulkee ma-pe..
minkä tilin?
jos sulla on normaali pankki tili sitä ei suljeta ellet joudu konkurssiin.jos konkkaan meet tilit jäädytetään tietyis tilanteissa hetkeks.
 
velkasaneerauksessa ne laskee lainan jolla saa kaikki pois mutta maksut niin tiukalle ettei elämiseen jää. ja omasta elämästä pitäs kertoo todella yksityiskohtsesti kaikkea...

*ystävältä kuultua*

Jos itse joutusin sellaseen tilanteeseen niin sitä kautta itse en lähtis mutta kukin tavallaan :wave:
 
vierasap
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
velkasaneerauksessa ne laskee lainan jolla saa kaikki pois mutta maksut niin tiukalle ettei elämiseen jää. ja omasta elämästä pitäs kertoo todella yksityiskohtsesti kaikkea...

*ystävältä kuultua*

Jos itse joutusin sellaseen tilanteeseen niin sitä kautta itse en lähtis mutta kukin tavallaan :wave:

eikös se ole niin, että voi maksaa vaikka 100e kuussa sen 5v, ja sit ok????
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierasap:
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
velkasaneerauksessa ne laskee lainan jolla saa kaikki pois mutta maksut niin tiukalle ettei elämiseen jää. ja omasta elämästä pitäs kertoo todella yksityiskohtsesti kaikkea...

*ystävältä kuultua*

Jos itse joutusin sellaseen tilanteeseen niin sitä kautta itse en lähtis mutta kukin tavallaan :wave:

eikös se ole niin, että voi maksaa vaikka 100e kuussa sen 5v, ja sit ok????
paikkakunnil voi olla erilailla mutta kuulemassani tapauksessa joutu tosi tiukalle, ne laski tulojen mukaan kk maksun, eikä juur mitää jääny kätee
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
myös maksu ongelmia.ja tänään posti toi oikein kotiin kirjeen et sulkevat tilin.luulin et posti kulkee ma-pe..
minkä tilin?
jos sulla on normaali pankki tili sitä ei suljeta ellet joudu konkurssiin.jos konkkaan meet tilit jäädytetään tietyis tilanteissa hetkeks.
tilil on ollu ylitys ja sulkevat sen ja irtisanovat kaikki.pankkitili.
kummallist että lauantaina jätettiin kirje oven taakse kun en kerenyt heti ovelle postiauton takavalot vaan näky
 
vieras
Minun tietojen mukaan juuri velkasaneerauksessa jää suurempi "turvaosuus" käteen kuin esim ulosoton kautta maksetuissa veloissa. Velkasaneeraukseen täytyy olla erittäin painavat velkautumisen syyt.
 
vieras
Miehelläni oli verovelkaa, pankkivelkaa ym. yritysvelkaa. Tilanteemme korjaantui, kun saatiin eräältä kirjanpitäjä/tilintarkastajalta lausunto, että jos meille annetaan pankista uusi velka asuntoamme vastaan ja lyhennämme vaan tätä yhtä velkaa niin saamme velat maksettua ja meille jää elämiseenkin enemmän.
Miehelläni oli tuossa tilanteessa jo luottotiedot punaisella, mutta taattu duunipaikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
myös maksu ongelmia.ja tänään posti toi oikein kotiin kirjeen et sulkevat tilin.luulin et posti kulkee ma-pe..
minkä tilin?
jos sulla on normaali pankki tili sitä ei suljeta ellet joudu konkurssiin.jos konkkaan meet tilit jäädytetään tietyis tilanteissa hetkeks.
tilil on ollu ylitys ja sulkevat sen ja irtisanovat kaikki.pankkitili.
kummallist että lauantaina jätettiin kirje oven taakse kun en kerenyt heti ovelle postiauton takavalot vaan näky
miten suuri ylitys? ja kuinka kauan?, sillä pienistä ylityksistä ei käsittääkseni pankkitiliä suljeta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun tietojen mukaan juuri velkasaneerauksessa jää suurempi "turvaosuus" käteen kuin esim ulosoton kautta maksetuissa veloissa. Velkasaneeraukseen täytyy olla erittäin painavat velkautumisen syyt.
ei ainakaa kuulemallani tapauksella, n.500e suojaosuus ulosotossa ja velkasaneerauksessa alta 300e, tosin eri pk voi olla erilailla
 
mulla
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
myös maksu ongelmia.ja tänään posti toi oikein kotiin kirjeen et sulkevat tilin.luulin et posti kulkee ma-pe..
minkä tilin?
jos sulla on normaali pankki tili sitä ei suljeta ellet joudu konkurssiin.jos konkkaan meet tilit jäädytetään tietyis tilanteissa hetkeks.
tilil on ollu ylitys ja sulkevat sen ja irtisanovat kaikki.pankkitili.
kummallist että lauantaina jätettiin kirje oven taakse kun en kerenyt heti ovelle postiauton takavalot vaan näky
miten suuri ylitys? ja kuinka kauan?, sillä pienistä ylityksistä ei käsittääkseni pankkitiliä suljeta
pari sataa euroa kuukauden verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
myös maksu ongelmia.ja tänään posti toi oikein kotiin kirjeen et sulkevat tilin.luulin et posti kulkee ma-pe..
minkä tilin?
jos sulla on normaali pankki tili sitä ei suljeta ellet joudu konkurssiin.jos konkkaan meet tilit jäädytetään tietyis tilanteissa hetkeks.
tilil on ollu ylitys ja sulkevat sen ja irtisanovat kaikki.pankkitili.
kummallist että lauantaina jätettiin kirje oven taakse kun en kerenyt heti ovelle postiauton takavalot vaan näky
miten suuri ylitys? ja kuinka kauan?, sillä pienistä ylityksistä ei käsittääkseni pankkitiliä suljeta
pari sataa euroa kuukauden verran.
Saako udella mikä pankki kyseessä?( ei pakko vastata )Olitko yhteydessä pankkiin sopiaksesi ylityksen maksutavasta?
Toivottavasti saat talouden kuntoon.Nyt vaan kaikki turhat ostokset pois ja yrität sinnitellä ja yrittät saada maksuja sovittua maksusuunnitelmien merkeissä.Ulosotossa kun korot on kai aika huikeat.Älä anna periksi.Voimia

:hug:
 
AnniHelena
Ulosoton standardimääräinen suojaosuus on 19,90 euroa/pvä (netto), eli kk ulosoton jälkeen pitää jäädä käteen vajaat 600 e/kk. Tiedän, kun joudun tekemään työssäni aina silloin tällöin ulosottopidätyksiä.
 
masi78
Mua kans kiinnostaa mikä pankki on kyseessä kun yleensä pankit ei mitään tiliä varmasti sulje kun ovat varmoja että menettää yhden asiakkaankun todennäköisesti vaihtaisit pankkia heti!Aikasta outoa käytöstä pankilta.
 
me
maksoin aikoinaan takausvelkaa yli 40000e ja aikaa siihen meni 12 vuotta. eli otin pankista kulutusluoton, jonka korko oli kohtuullinen verrattuna perintätoimistojen/ulosoton ylimääräisiin maksuihin. ehdotan, että yrität saada ulosoton tyhjäksi keinolla millä hyvänsä eli käytännössä pankkilainalla, koska maksettavahan se on eikös juu ja perinnässä on niin kova korko, että maksat suuren summan harakoille. mieti vaihtoehtoja ja jos et itse keksi, niin kysy ilmaisia ohjeita Takuusäätiöstä (http://www.takuu-saatio.fi).
 

Yhteistyössä