Mitä tässä voi tehdä??

Pesukone otti ja hajosi, kaikki rahat käytetty jouluun(siis hyvin minimaaliseen semmoiseen). Asutaan kaikenlisäksi vanhassa talossa, jossa ei ole pesutupaa. Kotona 1,5v lapsi ja itse raskaana. Ollaan juuri muutettu paikkakunnalle ja ystävät ja sukulaiset jäi 200km päähän. Mitä tässä voi tehdä? Käytetty pesukone löytyi ja jostain pitäisi repiä 50e, mutta tyhjästä on paha nyhjästä... Onko kellään vinkkejä?
Sosiaalitoimisto suorastaan nauroi ulos, pesukone ei ole "välttämättömyys". Käsittämätöntä, kun en ole koskaan penniäkään sossusta hakenut.
 
"noh"
[QUOTE="vieras";25218530]Olisiko vanhalla paikkakunnalla joku joka voisi lainata rahat? Tilisiirtona siirtyy hyvin tililtä toiselle.[/QUOTE]

Näinpä. Vähän haiskahtaa siltä, että ap koittaa kerjätä muutaman kympin palstalaisilta...
 
tai sitten pesette käsin
Eikö teillä ole yhtään ainutta luottokorttia tai joustoluottoa? Meillä menee kortilla tai pankin joustoluotolla juuri tuollaiset odottamattomat ostokset, joihin tarvitaan maksuaikaa. Velkaa ei tietenkään ole kiva ottaa, mutta elämässä menot eivät aina ole tasaisia.
 
"minä"
[QUOTE="noh";25218566]Näinpä. Vähän haiskahtaa siltä, että ap koittaa kerjätä muutaman kympin palstalaisilta...[/QUOTE]

Minä taas ymmärsin viitteen vanhasta paikkakunnasta niin, että vanhalla paikkakunnalla olisi voinut käydä kavereiden luona pesemässä pyykit...
 
Rollolainen
[QUOTE="akka";25218532]Tilaa osamaksulla vaikka hobbyhallista kone.[/QUOTE] en suosittele. se tulee lopupelissä AIAN kallimaksi ja ku saat sen maksettua se hajoaa. oamahan se ei ole silloin vielä
 
Rollolainen
[QUOTE="akka";25218604]Omahan se todellakin on kun sen on maksanut.Hobbyhallissa on kohtuullisin korko.Mä olen tilannut sieltä 8 vuotta sitten pesukoneen ja kuivausrummun.maksoin ne vuodessa ja ne edelleen toimii hyvin.[/QUOTE] ei se oole enne oma kuinun olet sen kokonaan maksanut. AIAN OSAMAKSU tulee kalliimaksi kuin käteismaksu.
Jos on varaa osta osamaksula on myös varaa säästä sen verran kuuussa!
 
Rollolainen
Hobbarilla on vuoden osamaksut ja ainakin meidän pesukoneessa on 2 vuoden takuu (moottorilla taisi olla 10 vuotta).
takuu tai ei, mutta se on SILTI KALLIIMPI . Meille kävi niin että ostettiin osamaksulla kone, se hajos ja korjattiiin. niin s eolikin vielä enemmän rikki korjauksen jälkeen. ja kun konetta ei olut kokonaan maksettu se vietiin pois, uutta ei saatu tilale eikä sitä myöskään suostuttu enää korjaamaan. osamaksut oli maksettu säännöllisesti. Eli me maksettiin TURJHAAN monta kuukautta koneesta jota ei todellisuudessa meillä ollutkaan.
 
"akka"
takuu tai ei, mutta se on SILTI KALLIIMPI . Meille kävi niin että ostettiin osamaksulla kone, se hajos ja korjattiiin. niin s eolikin vielä enemmän rikki korjauksen jälkeen. ja kun konetta ei olut kokonaan maksettu se vietiin pois, uutta ei saatu tilale eikä sitä myöskään suostuttu enää korjaamaan. osamaksut oli maksettu säännöllisesti. Eli me maksettiin TURJHAAN monta kuukautta koneesta jota ei todellisuudessa meillä ollutkaan.
Mä olen tilannut sieltä osamaksulla vuosikausia,koskaan ei ole mikään takuuaikana rikkunut eikä mitään ongelmia ole ollut.Mä en ihan niele tältä istumalta tuota kertomusta.En usko että ammattitaitoisen pesukonekorjaajan jäljiltä kone on vielä enemmän rikki kuin sitä ennen.Ja jos moinen moka sattuisi,sitä ei muka korvattaisi.
 
"..."
takuu tai ei, mutta se on SILTI KALLIIMPI . Meille kävi niin että ostettiin osamaksulla kone, se hajos ja korjattiiin. niin s eolikin vielä enemmän rikki korjauksen jälkeen. ja kun konetta ei olut kokonaan maksettu se vietiin pois, uutta ei saatu tilale eikä sitä myöskään suostuttu enää korjaamaan. osamaksut oli maksettu säännöllisesti. Eli me maksettiin TURJHAAN monta kuukautta koneesta jota ei todellisuudessa meillä ollutkaan.
teitä kusetettii vai miten tuo kuullostaa niin vaikealta ?
 

Yhteistyössä