Mitä tapahtuisi lapsillesi jos kuolisit?

  • Viestiketjun aloittaja Jjlaää
  • Ensimmäinen viesti
Lapset surisivat aikansa ja toivottavasti jatkaisivat opintojaan ja töitään. Eihän heidän elämänsä loppuisi. Toivottavasti muistaisivat mitä olen heille opettanut ja osaisivat arvostaa yhteistä aikaamme.
 
"yhäippä"
Lastensuojelun huostaan joutuisivat. Mun vanhemmat tuskin pystyisivät/haluisivat hoitaa, eikä mun sisaruksetkaan. Lasten isää ei varmaankaan kiinnostaisi, jos häneen edes yhteys saataisiin. Eli pakko vaan mun pysyy hengissä...
 
Lapsilla on ihana ja rakastava isä jolla ei olisi ongelmia heistä huolehtimisessa. Kaikki kyllä surisivat mutta pärjäisivät kyllä. Jos mieheni kuolisi samaan aikaan kanssani vaikka auto-onnettomuudessa, muuttaisivat lapset jomman kumman tätinsä luokse. Ottajia heille olisi muitakin, onneksi on paljon rakkaita ja turvallisia aikuisia ympärillämme.
 
Asuntolainan loppuosa menisi vakuutuksesta, joten sikäli kuolemani olisi taloudellisesti kannattavaa muun perheen kannalta. Tyttärelleni ennenaikainen kuolemani olisi kuitenkin musertava isku. Poikakin surisi, mutta häntä se ei murtaisi niin kuin tytärtäni. Päässä sumenee, kun sitä ajatteleekin.
 
Eiköhän nuo isälleen jäisi. Ja jostain syystä en luota tilanteen menevän niin fiksusti ja sulavasti, etteikö yksi sukulainen saisi päähänsä alkaa vaatimaan yhden lapsen huoltajuutta itselleen. Eli varmaan siihen kuoleman päälle jonkinlainen piina-aika tulisi.
 
hreah
Jatkaisivat eloaan isänsä kanssa. Jos jostain syystä isäntä menisi samaan aikaan, niin sitten isovanhemmat/tädit/eno/sedät/kummit jnejne kyllä huolehtisivat ettei joutuis meidän lapset lastensuojelun piiriin onneksi.
 

Yhteistyössä