Mitä tarjoilla rippijuhlissa?

  • Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti
"mama"
Ollaan tyttären kanssa päätetty makeat tarjottavat, eli ainakin muutamia erilaisia pikkuleipiä, täytekakut, kuivakakut, juhlakranssi, leipäjuusto.

Mietinnässä kuitenkin vielä ne suolaiset... Suvussa on keliakiaa ja kala-allergiaa, eivätkä jotkut terveyssyistä voi syödä sianlihaa. Mietittiin salaatteja, suolaisia piirakoita, jotain keittoa, karjalanpiirakoita + munavoita jne., mutta mikään ei oikein tunnu oikealta. Pitäisi olla suht. helppoa toteuttaa ja edullista. Vieraita on aika paljon ja osa tulee kaukaa, joten ei saisi olla liian kevyttä, mutta toisaalta en kesällä tykkää jos on hirveän raskastakaan syötävää... Voileipäkakku on kokonaan pois suljettu vaihtoehto, sillä tytär ei itse pysty sitä syömään. Koska on kuitenkin hänen juhlat niin varmaan ok kunnioittaa hänen toivettaan?

Mitä muut olette tarjonneet/tarjoaisitte? Alkaa kohta pakokauhu iskeä kun ei ole enää kovin paljon aikaa juhliin. :D
 
vieraskin.
Meillä rippijuhlissa tulee oleen vadelmahillotäytekakku sacherkakku, tiikerikakku, lusikkaleipiä ja kaneliässiä ja suolaiseksi kinkku- ja kasvispiirakkaa. Tällaiset ajattelin leipomosta tilata. Itse en tee.
 
Pojan rippijuliin tein 3 vuotta sitten suolaseksi tarjottaviksi makaroni-palvikinkkusalaatin (oli myös vihanneksia), vihreän salaatin (eri kipoissa tomaatit ja raejuusto), perunasalaatti, lihapullat (ainoat lämpimät), sienisalaatti, patonki, karjalanpiirakat munavoilla. Makeita tarjottavia oli useampia. Meidän vieraat tykkäsivät kovasti. Kauimmat vieaat tulivat 80 km päästä eli ei kovin kaukaa. Itse tosiaan tarjoilinkin ilman apuvoimia niin päädyin tallaiseen tarjoamiseen. Savustettu lohikin olisi sopinut tarjoiluun hyvin.

Likan juhlia vietettiin huhtikuussa. Silloin tein Jauhelihakeiton, jonka kanssa oli tarjolla leipää leikkeleiden kera. Juomaksi kotikalja, maito, mehu, vesi. Kahvipöydässä oli suolaisena karjalanpiirakat munavoin kera. Makeana tarjottavana oli pullakranssi, tiikerikakku, muffinit, vadelma-kermahyytelökakku (keksipohjalla), täytekakku, lusikkaleivät.
 

Yhteistyössä