Mitä tarjota juhannuksen ruokavieraille?

  • Viestiketjun aloittaja "emäntä"
  • Ensimmäinen viesti
"emäntä"
Eli meille tulee yhteensä ruokapöydän ääreen 6 aikuista, yksi teini ja kaksi lasta. Keksikää kivaa, edullista ja ennenkaikkea hyvää tarjottavaa, kun ei tuohon grillaussäähän ole luottamista...
 
Miten olis
[QUOTE="emäntä";30016950]Eli meille tulee yhteensä ruokapöydän ääreen 6 aikuista, yksi teini ja kaksi lasta. Keksikää kivaa, edullista ja ennenkaikkea hyvää tarjottavaa, kun ei tuohon grillaussäähän ole luottamista...[/QUOTE]

2 isoa lasagnea, vihersalaattia, jätskiä?

meksikolainen buffet? Pöytään tarvikkeet kulhoihin ja kaikki kerää oman taconsa/tortillansa haluamillaan täytteillä? Jälkkäriksi suklaakakku?

Iso pannullinen pyttäriä? Lisäksi vesimelonia, kurkkutikkuja, porkkanatikkuja yms. ja kermaviilidippejä?
 
"vieraana"
Varhaisperunoita, (kaupasta valmiiksi lämmin savustettua lohta, katkarapusalaattia,) vihersalaattia, pieniä lihapullia ja nakkeja, tsatsikia, cocktailkurkkuja

Jälkkäriksi itsetehty pavlova jonka kanssa mansikoita.

Sulkeissa olevat jää pois jos budjetti on tosi pieni.
 
naama
2 isoa lasagnea, vihersalaattia, jätskiä?

meksikolainen buffet? Pöytään tarvikkeet kulhoihin ja kaikki kerää oman taconsa/tortillansa haluamillaan täytteillä? Jälkkäriksi suklaakakku?

Iso pannullinen pyttäriä? Lisäksi vesimelonia, kurkkutikkuja, porkkanatikkuja yms. ja kermaviilidippejä?
Kannatan!! Tortillat tulee edullisiksi, ja on sellaista välitöntä, kivaa syömistä ja jokaiselle varmaan löytyy jotain mieleistä täytettä.. "Iltapalaksi"/yönälkään varaisin ihan grillimakkaraa ja vaikka patonkia. Leipoa vois vaikka muffinsseja tai mutakakun, nekin on helppoa, nopeaa ja halpaa.
 
tiskiina
Vaik ei ois grillaussää niin kyllä minä olisin aika pettynyt jos menisin juhannuksena ruokavieraaksi jonneki ja ei ois monipuolisesti grillattavaa/ grillattua ruokaa tarjolla :p eli joko grilli kuumaksi vähän paskemmallaki säällä ja vaik sisätiloihin syömään, tai sitte uunin grillivastuksella tehtyjä makkaroita, pihvejä, pekonisieniä, maissia, vartaita jne. mitä nyt haluaa.
 
"sipsi"
Vaik ei ois grillaussää niin kyllä minä olisin aika pettynyt jos menisin juhannuksena ruokavieraaksi jonneki ja ei ois monipuolisesti grillattavaa/ grillattua ruokaa tarjolla :p eli joko grilli kuumaksi vähän paskemmallaki säällä ja vaik sisätiloihin syömään, tai sitte uunin grillivastuksella tehtyjä makkaroita, pihvejä, pekonisieniä, maissia, vartaita jne. mitä nyt haluaa.
Tältä pettymykseltä välttyy, kun vie itse grillattavia mukana viemisiksi :)
 
tytönjapoikienmamma
Vaik ei ois grillaussää niin kyllä minä olisin aika pettynyt jos menisin juhannuksena ruokavieraaksi jonneki ja ei ois monipuolisesti grillattavaa/ grillattua ruokaa tarjolla :p eli joko grilli kuumaksi vähän paskemmallaki säällä ja vaik sisätiloihin syömään, tai sitte uunin grillivastuksella tehtyjä makkaroita, pihvejä, pekonisieniä, maissia, vartaita jne. mitä nyt haluaa.
Minustakin juhannukseen kuluu grillattava, mutta en missä nimessä kehtaisi olla pettynyt, jos kyläpaikassa ei olisi (monipuolisesti vielä.../:) grillattavaa....täysin vieras ajatus mulle olla pettynyt kyläilypaikan tarjottaviin...
 
tiskiina
[QUOTE="sipsi";30017502]Tältä pettymykseltä välttyy, kun vie itse grillattavia mukana viemisiksi :)[/QUOTE]

Meinaakko oikeesti että jos lähtee juhannukseksi kylään ja on pyydetty _syömään_ nii et pitäs omat pihvit ja makkarat ja maissit jne ottaa mukaan? Ymmärrän sen että jotain pientä viemisikis, esim viinipullo ja sitä makkaraa, mutta että kaikki mitä haluaa grillata nii viiä ite? ;O
No, eniveis, en mä mitää arkista lasagnea haluais juhannuspöydässä syödä. Joku uudet perunat & lohi ja itse tehdyt lihapullat vois ehk kelvata...
 
"sipsi"
Meinaakko oikeesti että jos lähtee juhannukseksi kylään ja on pyydetty _syömään_ nii et pitäs omat pihvit ja makkarat ja maissit jne ottaa mukaan? Ymmärrän sen että jotain pientä viemisikis, esim viinipullo ja sitä makkaraa, mutta että kaikki mitä haluaa grillata nii viiä ite? ;O
No, eniveis, en mä mitää arkista lasagnea haluais juhannuspöydässä syödä. Joku uudet perunat & lohi ja itse tehdyt lihapullat vois ehk kelvata...
Meinaan toki, jos vaihtoehto on tarjoiluihin pettyminen :) itse kun vie niin saa mitä tahtoo, eikä tarvitse pettyä. Tai voihan sitä laittaa tilauksen etukäteen, mityä tahtoo syödä.

Ei minulle kyllä kutsuttuna ruokavieraana tule mieleen "pettyä", tarjotaan mitä tarjotaan. Laitan sitten itse kotona mieluisaa, mutta hyvällä mielellä toisten tarjoomuksen syön. Pettymättä.
 
.vieras.
Meinaakko oikeesti että jos lähtee juhannukseksi kylään ja on pyydetty _syömään_ nii et pitäs omat pihvit ja makkarat ja maissit jne ottaa mukaan? Ymmärrän sen että jotain pientä viemisikis, esim viinipullo ja sitä makkaraa, mutta että kaikki mitä haluaa grillata nii viiä ite? ;O
No, eniveis, en mä mitää arkista lasagnea haluais juhannuspöydässä syödä. Joku uudet perunat & lohi ja itse tehdyt lihapullat vois ehk kelvata...
Sinua ei varmaan kovin usein kylään kutsuta.
 
tytönjapoikienmammma
Meinaakko oikeesti että jos lähtee juhannukseksi kylään ja on pyydetty _syömään_ nii et pitäs omat pihvit ja makkarat ja maissit jne ottaa mukaan? Ymmärrän sen että jotain pientä viemisikis, esim viinipullo ja sitä makkaraa, mutta että kaikki mitä haluaa grillata nii viiä ite? ;O
No, eniveis, en mä mitää arkista lasagnea haluais juhannuspöydässä syödä. Joku uudet perunat & lohi ja itse tehdyt lihapullat vois ehk kelvata...
Itse en tarjoaisi viraille lasagnea tmv. arkiruokaa juhannuksena,vappuna tai muinakaan juhlina, mutta tuo asenne tympii nyt todella..."pettynyt tarjoiluun, jos ei monipuolisesti (huom) grillattavaa"..."uudet perunat VOISI kelvata"...Rakastan hienoja herkkurokia kotona ja kylässäkin (äsken söimme sisäfileepihviä;)....mutta olen kylässä KIITOLLINEN siitä,mitä tarjotaan...
 
Meillä pöytään tulee uusiaperunoita, erilaisia kaloja. Salaatteja, grillistä; perinteisesti erilaisia lihoja, sieniä, kasviksia, hedelmiä, makkaroita, vaahtokarkkeja.
Lisäksi patonkeja, piirakoita, sarvia. Erilaisia levitteitä, yrtti-, valkosipuli, munavoi.
Juomiana viinejä, olutta, siideriä, lonkeroa, limppari, vishy, booli, maito ja mehu.
Jälkkäriksi Mansikkakakkua.
 
vierass
Kai teiltä nyt sentään joku muu kuin ihan avogrilli löytyy? Kannen alla voi kyllä makkarat ja lihat grillata ja jos tilaa löytyy, niin kasviksiakin huonolla säälläkin.

Uusia perunoita, salaatteja yms seuraksi.
 
vierailija
Muutama Juhannus sitte, oltii yhen pariskunnan luona. Kysyin että voinko tuoda jotain tullessa. Ei tarvinnut kuulemma. Rouva ilmotti etteivät laita saunaa päälle, no eihän siinä mitään. Pöydässä oli pelkkää vettä, ja yhdet kasvisvartaat jokaiselle. Ja joku perus vihersalaatti. Talon isäntä oli vaivaantuneen näköinen, nii minä ja miehenikin. Kun päästii kotia laitettii sauna päälle ja ruvettii grillaamaa. Eipä olla sen kummemmin käyty heillä enää iltaa istumassa.
 

Yhteistyössä