Mitä tarjota vieraille? Vinkkejä!

Nyt etsin uusia ideoita siitä, mitä ystäville voisi tarjota ruoaksi, kun tulevat käymään. Siis ihan sellaisia "perhetuttuja" ovat, ettei mitään hienostelua tarvitse olla, muttei viitsis ihan makkarasoppaakaan laittaa :-D

Yleensä olen tarjonnut lasagnea, suolaista piirakkaa + salaattia, kanapastaa tms., mutta nyt olisi hakusessa jotain uutta kivaa. Mitä te tarjoatte omille "vieraillenne"? . Fondueta tms. "operaatiota" ei ole tarkoitus järjestää, vaan ihan joku sellainen rento, kiva, vähän ehkä "trendikäskin" ruoka saisi olla... :)
 
Jos ei makkarasoppaa viitsi laittaa, niin kunnon lihakeitto lavasta makuluineen keitettynä ja haudutettuna on hyvää - ja sellaista ei välttämättä tuu niin usein laitettua itse kun se keittoaika on niin pitkä.

Tai sit tulee mieleen rennosta ja kivasta tortillat tai tacot... mutta niissä on toki haittapuolensa (sotkuisuus), jos mukana on lapsia.
Toisaalta niistä saa niin monenlaisia, että luulis löytyvän jokaiseen makuun jotain sopivaa täytettä.
Salaattia kylkiäiseksi, niin kyllä täyttyy vatsat.

Tai yks lähes aina varma on pizzat ja salaatti.

Ja jokusen kerran mie oon laittanut vieraille Sveitsinleikkeitä, perunamuusia ja pikkulapsille lihapullia salaatteineen tietysti, ja ainakin miesvieraat ja oma mies ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä.

Mitäs vielä... joku kevyempi vaihtoehto ois tietysti ois eräänlainen salaattipöytä, joku ruokaisampi salaatti ja vihersalaatti + esim. maustevoilla täytetyt patongit.
Tai sit vaan erilaisia salaattiaineksia tarjolle, ja jokainen kasaa itse mieluisensa salaatin patonkien seuraksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Linette:
Yleensä olen tarjonnut lasagnea, suolaista piirakkaa + salaattia, kanapastaa tms., mutta nyt olisi hakusessa jotain uutta kivaa. Mitä te tarjoatte omille "vieraillenne"? . Fondueta tms. "operaatiota" ei ole tarkoitus järjestää, vaan ihan joku sellainen rento, kiva, vähän ehkä "trendikäskin" ruoka saisi olla... :)

Entäs vaikka täytetyt pitaleivät? Mukavaa, terveellistä näpertelyä jota ei joka päivä syö, nopeat valmistaa.

Täytteet:
1) kasvisöljyssä rapeaksi kuullotettuja paprikapaloja, mausteeksi mustapippuria ja pieni loraus fondia
2) salaatin lehtiä
3) tsatsiki: 1 prk bulgarianjugurtti, 1 raastettu kurkku, tuoretta/kuivattua minttua, paprikajauhetta ja mustapippuria
4) maustamattomia broilersuikaleita pannulla ruskistettuina, mausteeksi jokin Välimerellinen mausteseos, esim. Nomu Moroccan rub käy hyvin näihin

Valmistusaika noin vartti, tästä saa nopeasti isollekin syöjäjoukolle herkkua.

--------------

Lisää herkkureseptejä, löytöjä ja ruokapolitikointia:
http://safkaseireeni.blogspot.com
 
esimerkiksi broileriwokkia missä
broilerinsuikaleita
porkkanaa
sipulia
paprikaa
riisiä
maissia, herneität
tätähän voi soveltaa miten haluaa :)
mausteita, liraus soijaa antaa hyvin makua, muttei tietenkään ole pakko jos ei pidä. paljonhan on myös näitä joille soija ei ollenkaan sovi :)

tai sitten jotain suolaista piirakkaa tai vaikka kolmioleipiäm kuinka vaan=)
 

Yhteistyössä