Mitä tarkoittaa facebookissa kun on monta pistettä peräkkäin?

  • Viestiketjun aloittaja mariliisi22
  • Ensimmäinen viesti
vanhus mariliisi22
No mitä nämä "....." sitten tarkoittaa? Voin kyllä toki sinne peruskouluunkin mennä.
Vaikka olisi kuinka hauska fb moka niin silti en näitä tajua. Olen liian vanha näihin mtn omg -,- juttuihin.

Eikö ketään niin fiksua löydy että selkokielellä tätä voi sanoa? Jos vastauksessa lukee pelkästään" ...." (niin se tarkoittaa)?
 
mariliisi22
Niin osaisiko joku kertoa jos vastauksena on pelkkä "...." niin mitä sillä tarkoitetaan.

Tiedän, tiedän, ihan tyhmä olen kun en näistä tiedä mitään mutta olisi ihan kiva tietää tämäkin.
 
"vieras"
No en kyllä minäkään tiennyt, että kun vastauksena on pelkkä "..." että se tarkoittaa sanattomaksi jäämistä! Enkä ole kyllä tyhmä enkä yleissivistymätön. Varmaan me molemmat (?) tiedetään mitä kolme pistettä lauseen perässä tarkoittaa.
 
Marisiili22
No ei toi ... ainakaan oo mikään uus juttu, eiköhän tota ole KOULUSSAKIN opetettu iät ja ajat :D Mites Mariliista on yhtäkkiä noin ... tullut.
no tuota, parahin "isä".... (!!?) me olemme käyneet varmasti eri vuosikymmenellä koulumme. Silloin ei tällaisia teinix lyhenteitä/hymiöitä ollut olemassa, hyvä kun jonkun asteinen tietokone oli. Ja silloin kirjoiteltiin kirjeitä, puhuttiin kavereiden kanssa lankapuhelimilla, nähtiin livenä ostareilla yms, eikä lähetelty meseissä ja faceissa pisteitä ja merkkejä jotka sitten tarkoittaa "jotain ja milloin mitäkin"... (huom. Ymmärrän tässä kohtaa nuo pisteet mutta en että keskustellaan ..... noilla) :D että pure siitä........... :p
 
Isä
no tuota, parahin "isä".... (!!?) me olemme käyneet varmasti eri vuosikymmenellä koulumme. Silloin ei tällaisia teinix lyhenteitä/hymiöitä ollut olemassa, hyvä kun jonkun asteinen tietokone oli. Ja silloin kirjoiteltiin kirjeitä, puhuttiin kavereiden kanssa lankapuhelimilla, nähtiin livenä ostareilla yms, eikä lähetelty meseissä ja faceissa pisteitä ja merkkejä jotka sitten tarkoittaa "jotain ja milloin mitäkin"... (huom. Ymmärrän tässä kohtaa nuo pisteet mutta en että keskustellaan ..... noilla) :D että pure siitä........... :p
Jos tää oli mulle? Niin sinä oot ollu monta vuotta pilke äitisi silmäkulmassa, kun oon koulussa ollut... :p
 
"vieras"
Ymmärtääkseni useammat pisteet peräkkän missä tahansa tarkoittavat vähän tilanteesta riippuen sellaista hiljenemistä. Toiset laittavat useita pisteitä esim. sellaisen lauseen perään, jonka tietävät loukkaavan tai suututtavan vastapuolta. Yleisesti sillä mielestäni siis tarkoitetaan sellaista hiljaista, ehkä myös vaivaantunutta tunnelmaa. Normaalissa reippaassa keskustelussa useita pisteitä peräkkäin näkee harvoin.
 
Mariliisi22
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24568319:
Jos tää oli mulle? Niin sinä oot ollu monta vuotta pilke äitisi silmäkulmassa, kun oon koulussa ollut... :p
ohoh, ohoh, no jopas, jopas... :D kylläpäs sitä nyt ollaan iiiiiiisoa miestä..
Mutta hei, mä otan tuon kohteliaisuutena ja poistelen synttärikakusta MUUTAMAN kynttilän... :D :D
 
Mariliisi22
[QUOTE="vieras";24568331]Ymmärtääkseni useammat pisteet peräkkän missä tahansa tarkoittavat vähän tilanteesta riippuen sellaista hiljenemistä. Toiset laittavat useita pisteitä esim. sellaisen lauseen perään, jonka tietävät loukkaavan tai suututtavan vastapuolta. Yleisesti sillä mielestäni siis tarkoitetaan sellaista hiljaista, ehkä myös vaivaantunutta tunnelmaa. Normaalissa reippaassa keskustelussa useita pisteitä peräkkäin näkee harvoin.[/QUOTE]

no tuollaisen "reippaan keskustelun" kuluessa vastattiin noilla pisteillä. Ja täytyy sanoa että en kyllä ymmärtänyt lainkaan mitä se tarkoitti ja esitin asiani ensin vähän hassusti. Moni varmasti ymmärsi etten tiennyt mitä nuo pisteet lauseen perässä tarkoitti.

Mutta kiitos myös sinulle, TÄTÄ juuri hain. :)
 

Yhteistyössä