Mitä te harrastatte? Entä lapsenne?

Itse harrastan kaikenlaista käsillä tekemistä, itämaista tanssia ja kielenopiskelua. Niin ja chilejä, kuinka mä nyt ne unohdin - no olen nyt lomalla niistä. :D Niin, ja piipparoimista. No, kaikkea kivaa.
Tyttö harrastaa street-tanssia, piirtämistä, kirjoittamista, animejuttuja.
 
Viimeksi muokattu:
halipupu harmaana
Meillä on vähän liikunnallisemmat harrastukset. Minä käyn Satissa treenaamassa pari kertaa viikossa, 9v. käy parkourissa kerran viikossa, 6v. peuhailee vielä pihalla, ei käy missään säännöllisessä harrastuksessa. Mies harrastaa improvisaatioteatteria ja on mukana yhdessä teatteriprojektissa. Perheen kanssa yhdessä pyöräillään, hiihdetään, geokätköillään, käydään uimassa. Iltaisin luetaan kirjoja yhdessä ja erikseen.
 
Vietas
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29392546:
Itse harrastan kaikenlaista käsillä tekemistä, itämaista tanssia ja kielenopiskelua. Niin ja chilejä, kuinka mä nyt ne unohdin - no olen nyt lomalla niistä. :D Niin, ja piipparoimista. No, kaikkea kivaa.
Tyttö harrastaa street-tanssia, piirtämistä, kirjoittamista, animejuttuja.
Mitä on piipparointi?
 
Vietas
Meillä on vähän liikunnallisemmat harrastukset. Minä käyn Satissa treenaamassa pari kertaa viikossa, 9v. käy parkourissa kerran viikossa, 6v. peuhailee vielä pihalla, ei käy missään säännöllisessä harrastuksessa. Mies harrastaa improvisaatioteatteria ja on mukana yhdessä teatteriprojektissa. Perheen kanssa yhdessä pyöräillään, hiihdetään, geokätköillään, käydään uimassa. Iltaisin luetaan kirjoja yhdessä ja erikseen.
Hassua että jotkut lukee harrastuksissi ihan normaalit perheen kesken tehtävät jutut. Kuten uimisen ja ulkoilun. Kyllähän sitä tuolla tavalla saisi vaikka minkälaisen harrastuslistan.. :D
 
Hassua että jotkut lukee harrastuksissi ihan normaalit perheen kesken tehtävät jutut. Kuten uimisen ja ulkoilun. Kyllähän sitä tuolla tavalla saisi vaikka minkälaisen harrastuslistan.. :D
MÄ taas en ymmärrä tätä nykyajattelua että harrastus voi olla vain sellainen joka maksaa ja joka on tavoitteellista ja aikaan ja paikkaan sidottua.
Kun itse olin lapsi, ala-asteikäinen ja vielä yläasteikäinenkin, niin esim ystävä-kirjoihin 99% kirjoitti harrastuksiksi sellaisia kuin ulkoilu, lukeminen, kirjeenvaihto, hiihtäminen, pyöräily, uiminen jne. EIkä ne tarkoittanu sellasta harrastamista että käydään treeneissä viis kertaa viikossa ja kilpaillaan viikonloput. vaan ihan justiin sitä omalla ajalla tapahtuvaa touhuamista. MIten niin ne eivät voisi olla harrastuksia jos niitä tehdään usein ja niistä tykätään? Sehän on harrastamisen idea.

MIkä sinun mielestäsi on sitte "harrastus", mitä siihen lukeutuu?
 
"MintunKukka"
Minä ja tytäreni harastetaan ratsastusta. Nyt vaan tauolla ku olen juuri synnyttäny.
Lisäksi käsitöitä monessa muodossa.
Pojat pelaa sählyä ja laula kuorossa. Tytär lisäksi pianopiirissä.
Mies pelaa sulkapalloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29392616:
Joo, se on jännää. Ja kyllä, olen löytänyt. :)
saanko kysyä minkälaisella vehkeellä piipparoit ja mistä olet sen hankkinut? meidän 9vuotias poika haaveilee moisesta touhustsa mutta en tiiä minkälainen kapine siihen tarvitaan.
 
saanko kysyä minkälaisella vehkeellä piipparoit ja mistä olet sen hankkinut? meidän 9vuotias poika haaveilee moisesta touhustsa mutta en tiiä minkälainen kapine siihen tarvitaan.
Laitteita löytyy ihan leluista kalliisiin etsimiin. Itsellä on netistä ulkomailta hommattu E-trac. Semmoinen on hyvä ottaa huomioon että piipparoiti ei kuulu jokamiehenoikeuksiin, eli luvatta ei voi mennä kaivelemaan missään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29392644:
Laitteita löytyy ihan leluista kalliisiin etsimiin. Itsellä on netistä ulkomailta hommattu E-trac. Semmoinen on hyvä ottaa huomioon että piipparoiti ei kuulu jokamiehenoikeuksiin, eli luvatta ei voi mennä kaivelemaan missään.
Poika haluais kuulemma lähinnä etsiä maahan pudonneita metalliesineitä, ei siis oo tarkoitus että kaivelisi mitään missään. Saako sillä kuitenkin tutkia esim metsässä maastoa ja poimia sen mitä maan pinnalla on? POika lähinnä haaveilee että löytäis kolikoita tms :D :D
 
halipupu harmaana
Hassua että jotkut lukee harrastuksissi ihan normaalit perheen kesken tehtävät jutut. Kuten uimisen ja ulkoilun. Kyllähän sitä tuolla tavalla saisi vaikka minkälaisen harrastuslistan.. :D
No kyllähän ne harrastuksesta käyvät, kun lapset on pieniä. Ei ulkoilu ja uimassa käyminen ole kaikille perheille itsestään selvyyksiä, ikävä kyllä. Eikä tämä kai ollut mikään kilpailu vai??

Miten muuten harrastus määritellään? Eikö se ole tekemistä, jota ihminen tekee suht' säännöllisesti omasta tahdostan? Tuon mukaan siivoamista, pyykinpesua ja ruuanlaittoa en ajattele harrastukseksi ainakaan tässä elämäntilanteessa, koska ne on vähän niin kuin pakollisia hommia.
 
  • Tykkää
Reactions: Totuus
vieras#
Minä harrastan tankotanssia. Kotona jumppailen säännöllisen epäsäännöllisesti. Tavoitteena on saada "sikspäkki" kesäksi (se, minkä vuoden kesä, on vielä auki). Kausiluontoisesti harrastan myös piirtämistä ja maalaamista sekä lukemista ja käsitöitä.

Mies harrastaa (tai siis "opettaa") yhtä itsepuolustuslajia, pyöräilyä, "koti-jumppaa" (eli lihaskuntoa) ja tykkää rakennella ja puuhata pihalla.

Lapsilla ei vielä ole omia harrastuksia, vaan kulkevat mukana meidän vanhempien treeneissä ja puuhissa. Ikää lapsilla 4 ja 5v. Saavat aloittaa jonkun säännöllisen (siis maksullisen) harrastuksen sitten, kun itse pyytävät.
 
sika
Harrastan seksiä, hiihtoa ja soitan rokkibändissä. Vaimokin harrastaa seksiä ja hiihtelee. Lisäksi jumppailee monta kertaa viikossa.
Lapset soittavat molemmat rumpuja ja toinen kitaraa. Muuten ei ole mitään harrastukseksi mainittavaa heillä. Ovat vasta 3 & 4, joten en olettaisikaan. Normaalit askartelutpaskartelut ja ulkoilut toki ja viikottainen sporttikerho. Muskarissa käytiin, muttei ollut menestys. Kaipaanevat haastavampaa musisointia.
Vähän tekisi mieli alkaa maalaamaan, mutta ei kyllä aika riitä.

Pokeri oli joskus harrastus, mutta kun siitä rupesi tulemaan rahaa, niin se tuntuu jo enemmän sivuduunilta. Jopa vähän tympeältä sellaiselta.
 
Poika haluais kuulemma lähinnä etsiä maahan pudonneita metalliesineitä, ei siis oo tarkoitus että kaivelisi mitään missään. Saako sillä kuitenkin tutkia esim metsässä maastoa ja poimia sen mitä maan pinnalla on? POika lähinnä haaveilee että löytäis kolikoita tms :D :D
Piti kipittää kauppaan tuossa välillä. :D Niin, kaiketi pinnalta saa poimia mitä löytyy. Huomiota helposti herättää piipparoiminen, joten kannattaa pitää huoli että on asiallisesti liikkeellä. Asiaton toiminta on jo aiheuttanut närää siellä-täällä. Harrastuspiireissä pelätään, että tulee jotain kovemman luokan rajoituksia mikäli kovin villiksi menee.
 

Yhteistyössä