Mitä te puette helteillä päälle 1kk vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja "Jen"
  • Ensimmäinen viesti
"Jen"
Mun ensimmäinen kesävauva niin jotenkin pukeminen hirveän hankalaa.. koska vauvalla uskaltaa keventää vaatetusta esim. sortsipukuihin ja lyhythihaisiin?

Nyt vielä olen pukenut ohutta vaaleaa mutta pitkähihaista bodya ja housua sekä sukat ja ulos jos auringossa niin myssyn.

Öisin ollaan kyllä nukuttu nyt pelkällä bodylla ja sukilla.
 
Eikös se ylikuumeneminen ole vakavampi seurauksiltaan? Mulla aiemmat muksut syntyneet toukokuun puolivälissä ja heinäkuun puolivälissä. Olleet vaikka pelkällä vaipalla (mahd. töppöset jalassa/kädessä) jos on muuten ollut nihkeän kuuma iho.
 
"kesävauva"
Eikös se ole aina vaikeeta, tuntuu ainakin siltä...

Meillä kohta 2kk vauva ja jo vähänkin lämpimillä säillä jätin vaunussa myssyn pois kun mittari näytti vaunuissa lähempää kolmeakymmentä niin ei voi tarvita myssyä.
Muuten ollut sisävaatteet, ilman sukkia vaunuissa siis ja päällä harso jos tuntunu, että liian viilee. Vauva tuntuu tuskastuvan kuumaan helposti.
Tässäkin varmasti vauva kohtaisia eroja miten tykkää kuumasta/viileestä. Kun ulkona on nyt reippaasti yli 20 astetta niin mustiin vaunuihin laittais lyhythihaisen podin vaan ja sillä harsolla säätelisin. Muuten jos kantelisin ulkona vauvaa niin sitten olisi hellehattu päässä, ettei aurinko paista kasvoille/päähän. Muuten kevyt menisin sillä vaatetuksella melkein mitä ite käytän, eli hihatonta. Jos tuulee ulkona niin sitten kevyesti hihaa, lahjetta, ehkä sukat.

Sisällä mennään melkein vaan vaipalla ja maksimissaan kevyt tunika ym.

Toivottavasti ei alipueta, mutta vauva tuntuu viihtyvän.

Mutta kaikkihan on kiinni, kodin lämpötilasta ja sitten ulkona siitä miten vauva tykkää lämmöstä, hattua en enää näillä keleillä muuten pitäis kun tuulen käymisen takia ja että ei aurinko porota päähän, mutta aurinkoa en ota itse koskaan, enkä vauvaakaan auringossa pitäis kuin siirtymiset vaan.


tulipa sepostus. Mutta kyllä, vaatetusasiat on hankalia ;)
 
Meillä kahden kuukauden ikäinen makoilee sitterissään tällä hetkellä pelkässä vaipassa, eikä ole käynyt mielessäkään enää hetkeen aikaan että tuo mitään pipoja enää tarvitsisi :O Lämpöhalvauksenhan tuo saisi. Eilen kun elohopea kipusi yli 30 asteen, makoili tuo pihalla vaunuissakin pelkässä hihattomassa, ohuessa bodyssa.
Hassua, jotenkin mä olen aina kuvitellut että tuo ylipukeminen on vain mummojen ja vaarien hössötystä :D
 
"satu"
[QUOTE="satu";28558411]pelkkä vaippa ja harso peitoks. jos pukee liikaa voi tulla lämpöhalvausta ja kuten edellä jo sanottiin on pahempi juttu pukea vauvalle liikaa vaatetta.[/QUOTE]

*lämpöhalvaus
 
Vastaaja
meillä reilu 2-viikkoinen. Kotona pelkkä vaippa päällä koko ajan. Ulkona korkeintaan hihaton sortsipuku, ei sukkia, ei hattua vaunuissa. Tosin ulos en mene kuin vasta illalla kun aurinko ei enää porota täyttä häkää.
 
"milla"
Mites tuon auringolta suojaamisen kanssa? Mulla on kans nyt 2kk ikäinen ja on peloteltu ettei vauva sais saada yhtään sitä aurinkoa... Suojaako pelkkä harso vaunujen päällä uv-säteiltä? Pakkohan tuota on pitää puolialasti näillä helteillä ja siltikin hikoaa varsinkin vaunuissa, mutta mietityttää tuo suojaamishomma.
 

Yhteistyössä