mitä teen jos tuo mahatauti iskee?!

Mulla on 2 lasta ja heillä molemmilla mahatauti.Koko päivän olen siivonnut oksuja ja ripuleita.Homman nimi on se,että mulla olis punktio alkuviikosta(ti/ke) ja nyt perjantaina olis ultra jossa sitten tsekataan munasarjojen tilanne ja määrätään punktiopäivä.Mutta mitä jos mulle iskee tää oksutauti just silloin?Voidaanko tuolloin aikaa siirtää esim.maanantaille?Vai meneekö koko projekti piloille?? :eek:
 
Vältä tartuntaa pesemällä ahkerasti käsiäsi ja käyttämällä käsidesiä, eli samaa mitä esim. hoitohenkilökunta käyttää (saa apteekista). Suolistofloraa voit vahvistaa esim gefilus tai rela tuotteilla. Ne tekee hyvää myös niille mahatautisille.
Itse desinfioin ovien kahvoja ym kosketuspintoja myös ahkerasti jos perheessä on joku tautinen B)
 
mmm
Puregonihan on injektiolääke, joten ei kai ripuli tai oksennus luulisi hirveästi haittaavan. Ei ainakaan tule lääke ulos oksennuksen tai ripulin yhteydessä :) Tosin imeytymisestä en tiedä...Itsellä oli vasta sama tilanne, paitsi tää norovirus jylläsi työpaikalla. Aloitin juuri clomien napsimisen ja sit perään puregon pistokset, joten arvaa vain stressasiko. Varsinkin niiden clomien kohtalo pelotti, nehän nimittäin tulee nätisti ulos taudin yhteydessä, tosin imeytyvät kuulemma nopeasti. No onneksi tauti ei iskenyt, joten sain lääkitä itseni rauhassa :) Punktioon meno vatsataudissa voi tietty olla vähän hankalaa, en osaa sanoa miten vaikuttaa tai voidaanko tehdä jos tauti jyllää, mutta älä hermostu, eihän kaikki välttämättä sairastu. Tsemppiä taudin kartteluun :)
 

Yhteistyössä