Mitä teen, kun 2-vuotias koirani nylkyttää 10kk vanhaa tytärtäni aina kun tyttö konttaa?

  • Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti
Onko kyseessä uros vai narttu?
Uroksella voi leikkaus auttaa. Nartulla nylkyttäminen on alistava ele.

Komentaminen ja tytön luota pois komentaminen. Opeta koiralle, että sen tulee väistää lasta ja ihmistä. Eli jos kävelet ja koira makaa kulkutielläsi koiran tulee väistää, ei sinun hypätä yli.
Nylkyttäessä koira hakeutuu lapsen luo. Opeta, ettei se saa lähestyä lasta ilman lupaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Onko kyseessä uros vai narttu?
Uroksella voi leikkaus auttaa. Nartulla nylkyttäminen on alistava ele.

Komentaminen ja tytön luota pois komentaminen. Opeta koiralle, että sen tulee väistää lasta ja ihmistä. Eli jos kävelet ja koira makaa kulkutielläsi koiran tulee väistää, ei sinun hypätä yli.
Nylkyttäessä koira hakeutuu lapsen luo. Opeta, ettei se saa lähestyä lasta ilman lupaa.
Näin juuri, paitsi uroksellakin se on monesti alistamista, jos koira on hiukan epätietoinen paikastaan perheessä, eli lapsi on nostettava arvoasteikossa selkeästi koiran yläpuolelle.
 
vieras
sulje lauman ulkopuolelle rangaistukseksi sen jälkeen kun olet komentanut ja irrottanut sen. Sitten koira eri huoneeseen. Eli koiran silmin laumanjohtaja ajoi sen pois, koska se teki väärin.
 
auringonkukka-75
Ei se nylkytys ole välttämättä mikään sukuviettiasia. Eläimet tekevät sitä myös osoittaakseen, kuka on arvoasteikossa ylempänä. Minun mielestä kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin ongelmakoirien kouluttajaan. Ei niin, että teillä vielä olisi valtava ongelma, mutta jos kyseessä on se, että koira yrittää näyttää lapselle sen paikan arvoasteikossa, niin sitten, kun lapsi alkaa kävelemään, teillä on jo ISO ongelma.
Ota vaikka yhteyttä Tassutaitureihin ja kysy sieltä apua.
 
Kunnon komentaminen koiralle. Sen verran kova komennus, että koira tajuaa, että se oli viimeinen kerta tehdä noin. Älä anna tuollaisen tapahtua enää. Ennakoi, jos koira pyrkii tekemään tuon toiste. Käytä kunnon rangaistuskeinoa, mikä tehoaa koirallesi parhaiten. (joku karjasee, joku laittaa "eristyksiin", joku moittii jne).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Tuolle nylkyttämiselle ei oikein mitään voi, se on koiran vieteissä niin vahvana... Suosittelisin että munat pois vaan poikakoiralta. Jos on tyttökoira niin senkin nylkytystä hillitsee kastrointi.
Kyllä tuolle voi, vaikka mitä.. Harvemmin nylkytys edes on sukupuolivieteissä, vaan se nimenomaa on jonkinasteista alistamista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän äiti:
Mitä sinä saat kirjoittaessasi tänne tuollaisia sairaita trolleja? Orgasminko? Taidat itse nylkyttää kyrpääsi sitä vauvaasi vasten saadaksesi orgasmin!
sulla ei ilmeisesti ole eläimiä, kun et tiedä niiden käytöksestä. Tuo on täysin mahdollista. Meillä kissa (leikattu kolli) nylkytti koiraa ja tuskin siinä mitään seksuaalista oli. Luultavasti alisti sitä. Ja koira teki joskus samoin, kun meillä oli vieraita ja se vähän halusi huomiota. Jäi kyllä koiran osalta siihen yhteen yritykseen, kun sekä kissa että ihmiset sai raivarin.
 
Rukoilijasirkka
Mulla on ainakin todella inhottava muisto nylkyttävästä koirasta. Olen ollut ihan pieni ja se koira oli minua isompi. En tajunnut mitä tapahtui, mutta tuntui inhottavalta ja nolottavalta. :$

Koira pitää viskata pois jos se käy lapseen tuolla tavalla! ei se ole ookoo, että koira on koko ajan nylkyttämössä, ei todellakaan! :$
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mulla on ainakin todella inhottava muisto nylkyttävästä koirasta. Olen ollut ihan pieni ja se koira oli minua isompi. En tajunnut mitä tapahtui, mutta tuntui inhottavalta ja nolottavalta. :$

Koira pitää viskata pois jos se käy lapseen tuolla tavalla! ei se ole ookoo, että koira on koko ajan nylkyttämössä, ei todellakaan! :$
Koko ajan eikä ollenkaan ok. Koiralle kova komento!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän äiti.:
Missä tämän palstan valvojat ovat? Poistakaa heti tuo ap:n häirikköviesti!
Ap:n viesti ei välttämättä ole trolli. Jos tiedät koirista, niin tiedät myös, että koira voi hyvin nylkyttää ihmistä, joten ei tuollainen välttämättä ole mikään pervoiluviesti, mitä ilmeisesti nyt itse kuvittelet.
 

Yhteistyössä