Mitä teen tuon atooppisen ihottuman kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja äiti murehtii
  • Ensimmäinen viesti
äiti murehtii
Eli alkukesästä tytöllä 3v tuli ihan täyteen kutisevia punaisia läiskiä. Rasvattiin perusvoiteella, ja sibicortilla. Lääkäri sanoi että atooppista ihottumaa ja käski levittää perusvoidetta ja tarvittaessa hydrocortisonia. No hieman rauhottui, kunnes taas nyt muutaman päivän aikana on tullut ihan täyteen punaisia läiskiä! Menee yksi hydrokortisonituubi parissa päivässä kun noita rasvaa.

Ennen oli vaan talven ongelma, jos nyt noin paha mites kun talvi tulee :/ Onkohan nyt jotain hoitokeinoja mitä kokeilla? Niin ja kalaöljyä syö ja sinkkilisää.
 
Rasvaa rasvaa rasvaa.

Me saatiin reseptillä jotain tujumpaa kortisonivoidetta joka on ihan lapsille kehitetty ja pitempiaikaiseen käyttöön. Nimeä en muista , joku cort sekin kai oli.

Ainut joka auttoi. Kaiken muun ohella.
 
Kuinka usein suihkutat/ kylvetät lapsen? Meillä on hyvin auttanut joka päiväinen suihkuttaminen(ei saippuaa) kun taas toisille auttaa tosi harvoin, n. kerran viikossa pesu. Lisäksi kannattaa hommata apteekista Ceridal suihkusaippuaa/kylpyvaahtoa. Perusvoiteella pitäisi rasvata aamuin illoin, kortisonilla kuuriluontoisesti.
 
Kiira
onko silla testattu allergioita? Se saattaa olla allerginen joko elaimille tai sitten jollekin ruoalle.

Ihottumaan tarvitsee rasvaa mutta sita ei voi korjata millaan rasvalla, ei edes kortisoonilla, se on vaan peitetta ja sitten se ihottuma palaa takaisin just kuin sun tytollakin kavi.

Ma sain mun ihottuman hoitoon homeopaattisen laakarin avustuksella, ehka sellainen loytyy sielta jos ei tassa tiedot mun laakarista joka paransi mut(mulla oli koko kehon peittamana):

askdrshah.com
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Kuinka usein suihkutat/ kylvetät lapsen? Meillä on hyvin auttanut joka päiväinen suihkuttaminen(ei saippuaa) kun taas toisille auttaa tosi harvoin, n. kerran viikossa pesu. Lisäksi kannattaa hommata apteekista Ceridal suihkusaippuaa/kylpyvaahtoa. Perusvoiteella pitäisi rasvata aamuin illoin, kortisonilla kuuriluontoisesti.

Iltaisin suihkutellaan vedellä ja kylvyssä jos käy laitetaan sinne perusvoidetta. Täytyypäs kokeilla tuota ceridalia. No siksi vähän epätoivo iskee kun ei tahdo tuo perusvoide riittää. Heti kun kortisonia ei laittanut lehahti pahana uudestaan.
 
Meillä diagnosoitiin lanttiekseema. Aikani rasvailin kortisonilla, iho näytti järkyttävältä..... Sitten tein omat päätökseni ja aloin juottaa tytölle Foreverin aloevera -mehua. Nyt on iho sileä. Suosittelen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Kuinka usein suihkutat/ kylvetät lapsen? Meillä on hyvin auttanut joka päiväinen suihkuttaminen(ei saippuaa) kun taas toisille auttaa tosi harvoin, n. kerran viikossa pesu. Lisäksi kannattaa hommata apteekista Ceridal suihkusaippuaa/kylpyvaahtoa. Perusvoiteella pitäisi rasvata aamuin illoin, kortisonilla kuuriluontoisesti.

Iltaisin suihkutellaan vedellä ja kylvyssä jos käy laitetaan sinne perusvoidetta. Täytyypäs kokeilla tuota ceridalia. No siksi vähän epätoivo iskee kun ei tahdo tuo perusvoide riittää. Heti kun kortisonia ei laittanut lehahti pahana uudestaan.
Kannattaa varmaan yrittää sitten sitä harvoin kylvetystä/suihkutusta. Olen ainakin kuullut että se joillekin auttaa ja sitä alunperin ihotautilääkäri meille suositteli.
 
hyvä jos on jo sinkkilisä ja kalaöljy käytössä, ota vielä mukaan maitohappobakteerit ja d-vitamiini kunnon annoksella (mä annoin tytölle d pearls- valmistetta oliko se yhden vai peräti kaksi helmeä, 1 helmi = 20µg).
 

Yhteistyössä