Mitä teette, kun lapsenne nukkuu päiväunia?

Itse yleensä teen jotakin, tosi harvoin nukun/lepään/rentoudun lapsen päikkäreiden aikaan. Useimmiten siivoilen (ja sehän ei ikinä lopu!) tai teen jotain pihahommia, ja välillä roikun netissä laittaen nettikirppiksille lapsen pieneksi jääneitä vaatteita ym. myyntiin.

Lapseni on 1v 5kk ja yleensä nukkuu 2,5-3t päikkäreitä.

Olisi kiva tietää vielä, minkä ikäinen lapsenne on ja kuinka pitkät päiväunet jän yleensä nukkuu =)
 
Juuri nyt poika on nukkumassa ja syön sekä surffaan netissä.. :) Yleensä ensin nopeasti järjestän sotkut, jotka poika on aamupäivän aikana tehnyt, laitan pyykit, kokkaan yms. Sitten jos jää aikaa käyn netissä, juurikin huutonettiä tai blogia ja sitten katson tallennettuja ohjelmia sohvalla loikoillen sen pienen hetken, kunnes poika jo herääkin.. Ikää on 1v 4kk ja nukkuu tällä hetkellä 1,5-2h. Vois nukkua pitempääkin! :) Ja yhdet unet ottaa.. niin ja herää aamulla viiden kuuden välillä ja menee nukkumaan kasin pintaan.. ja äitiä v-ä-s-y-t-t-ä-ä.... :) Osaksi johtuu myös tästä uudesta tulokkaasta, joka mahassa kasvaa ja ihanat raskauspahoinvoinnit ja uupumus ovat vallanneet mut, mutta jospa se tästä... :)
 
Poika 2,5kk nukkuu yhet pitkät päikkärit n. 3,5-4h ja lisäksi noin tunnin pikkupäikkärit, oon tyytyväinen että nukkuu noinkin pitkiä pätkiä päivälläkin, tosin tuo aika yleensä menee siivoillessa, ruokaa laittaessa ja jos mies on pitkää päivää töissä niin sitten käytän lauman nelijalkaisia pikasesti pissalla. Ja kun nämä "pakolliset" työt on suoritettu niin sitten rentoudun esim. sohvalla neuloen, nyt valmistumassa pojalle villahaalari :)
 
Meiän 3kk tyttö nukkuu 0,5-1 tunnin päikkäreitä noin neljä ennen yöunia. Puolessa tunnissa ei hirveästi kerkeä mitään ihmeellistä, nyt ehdin käydä suihkussa ja istahtaa hetkeksi tähän tietokoneelle. Alkaakin jo kuulua ähinäpuhinaa makuuhuoneesta.. :)

Yleensä laittelen tiskejä, syön välipalaa, ruokin eläinlaumaa ja tuijotan tietokoneen näyttöä. Nyt viime päivinä oon myös yrittänyt opiskella terveystietoa, edes sen viisi minuuttia kerrallaan jos ei enempää ehdi.
 
Meillä 1v8kk nukkuu 1-2h päikkärit yleensä iltapäivällä 14/15->
Herää aamulla 10-11 ja menee nukkumaan 21-22 aikaan

Yleensä nukun myös itse, koska muuten ei jaksa tehdä enään mitään
Jos jostain kumman syystä ei väsytä makoilen sohvalla, selaan fb/fb kirppispalstaa, katson tv:tä tai laitan pyykit/tiskit tms. trimmaan koiraa jne raivailen kotia
 
Pojat 4v ja 1v5kk nukkuu päikkärit 13-15, eli 2h ja itse nukun aina myös :p
Mulla on ehkä maailman parhaat unenlahjat ja rakastan nukkumista, joten miksikäs ei!
Kotityöt yms. hoituu niin nopeesti ja samalla kun touhuilee lasten kanssa ja pojatkin leikkii aika hyvin jo yhdessä.
Ja kun on vuosia nukkunu päikkärit aina samaan aikaan, niin alkaa väkisinkin haukotuttamaan puolenpäivän aikaan :D
 
Meillä tyttö 4kk nukkuu yleensä 4h päiväunet. Sillä välin käyn yleensä juoksulenkillä vaunujen
kanssa ja yritän treenata muuten kotona ! =) Joskus myös katon ohjelmia netistä jos jää
kattomatta edellisenä päivänä. Alussa nukuin päikkäreitä mutta nykyään en osaa. Meillä
nukutaan yleensä yöllä niin hyvin ettei ei kerkee tulla univelkoja.
 
Meillä neiti 7,5kk ja nukkuu melko epäsäännöllisesti. Yleensä aamu-unet n. tunnin, jolloin itse syön aamupalan, hörpin kahvia ja käyn koneella ja toiset päikkärit nukkuu vaunuillessa, mutta herää heti, kun vauhti loppuu eli kotiovella. Saattaa ottaa vielä myöhemmin tunnin unet, jos lyhyemmällä lenkillä käyty ja tällöin teen ruoan ja syön. Mies päivät töissä ja olen huomannut, että tuo syöminen kannattaa tehä aina heti, kun vauva nukahtaa, kun unien pituudesta ei aina tiedä ja välillä oli, etten itse muistanut syödä juuri ollenkaan..
 
4 kk neiti nukkuu kahdet päiväunet. Ensimmäiset noin 2h aamupäivällä ja ne usein parvekkeella tai jos ollaan menossa niin vaunuissa. Usein ajoitan kauppareissut, jumpat ym. menot aamupäivän paiväunien aikaan, koska silloin kahden tunnin "rauha" on yleensä taattu. Jos ollaan kotona, niin unien aikana tulee hoidettua puhelut jotka vaativat virka-aikaa, siivous, pyykinpesu ja jos jää aikaa niin laitan ruokaa ja syön. Tai sitten velttoilen tietokoneen ja/tai telkkarin ääressä ja havahdun yhtäkkiä tytön heräämiseen. Toiset päiväunet ovat lyhyemmät iltapäivänokoset vaunuissa ja silloin ulkoillaan koirien kanssa. Iltapäivällä neiti nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa, eli herää yleensä heti kun päästään kotiin lenkiltä. Olen kyllä yrittänyt opetella tekemään kaikkea myös lapsen ollessa hereillä. Suihkun ajan tyttö kuuntelee sitterissä musaa tai tulee mukaan suihkuun, syödessäni istuu sitterissä tai sylissä, siivotessa viihtyy kantorepussa jne.
 
Meillä neiti 1v 9kk ja sillon ku neiti oli ihan vauva niin itse yleensä nukuin myös, oli aikamoinen yökukkuja kun minä taas aamuvirkku..:)
Nykyään yleensä päikkäreiden aikaan (n. 1,5-3h) siivoilen, dataan, katson tallenteita (sarjoja yms. jotka tulevat myöhään enkä jaksa valvoa)...yleensä ollaan kotosalla kun neiti ottaa tirsat kun ei viihdy yhtään vaunuissa/rattaissa vaan haluaa aina kävellä koiran lenkityksetkin. :D
Tänään tosin oli poikkeus kun laiteltiin pihaa ennen päiskyjä niin mamma sai ottaa AURINKOA päiväunien ajan..:)
 

Yhteistyössä