Mitä tehdä kun 4v poika alkanut pissailemaan housuun...

On ollut päiväkuiva jo pitkän aikaa, siis jotain 1.5v, ja nyt on siis päivittäin housut märkänä. En enää tiedä mitä tehdä kun poikaa pyydetään menemään pissalle niin vastustelee usein, ennen meni kiltisti kun pyydettiin. Nyt siittä saattaa tulla iso tunteen purkaus vastaan kun pyydän menemään. Muutenkin tunne elämässä hällä räjähtelee aika pinistäkin asioista.
Kannattaisko ottaa joku tarra palkinto käyttöön jos käy itse pissalla vai miten toimia?
 
Onko poika hoidossa? Tulee mieleen että jotain ikävää sattunut ja reagoi nyt pissimällä pöksyyn..

Muoks. tarkennan siis että jos on hoidossa sattunut jotain ikävää, pakotettu pissalle vaikka ei pissata tai jostain pissavahingosta suututtu jne. Ikinä kun ei tiiä....
 
Viimeksi muokattu:
"mie"
Meillä saman ikäinen poika alkoi lurauttella kalsarit märäksi. Virtsatietulehdusta ei löytynyt, mutta pippelin pää oli tulehtunut. Sekun hoidettiin niin kalsaritkin on taas pysyneet kuivina. Kannattaa tarkistaa tämmöiset vaihtoehdot!
 
On ollut pk:ssa syksystä saakka ja kun pk alkoi niin jonkun verran tuli vahinko pissoja. Sit vaihdettiin järki syistä lähemmäs kotia hoitopaikka niin siellä näitä vahinkoja on nyt mielestäni alkanut sattuun enemmän ja tosiaan kotonakin saattaa tulla useat pissat päivän aikana housuun. Ennen itse kävi pissalla kun pisatti ja pystyi luottamaan et menee kun on hätä..
Ky sitä tulee itsekin joskus väsyneenä tietty vähän sanottua pojalle kun housuun pissii mut pääsääntöisesti kerron että vessaan pitää mennä jos pissattaa ja leikin voi keskeyttää siksi aikaa ja jatkaa kun on pissalla käyty..
 
Kannattaa mennä yksityislääkäriin että tutkivat kunnolla tai antavat ainakin lähetteen oikeisiin kokeisiin ja tutkimuksiin. Mun poikaa on tutkittu paljon saman vaivan takia ja on lääkitys. Onko sun pojalla kova vatsa? Se aiheuttaa housuun pissaamista. Toi on kurja vaiva, jaksamisia.
 
"vieras"
Meillä oli pojalla saman ikäisenä. Kesti muutamia kuukausia. Hänellä syyksi sitten lopulta selvisi kiire. Jos käy pissalla jää jostain aina paitsi. Virtsakokeet ottivat lääkärissä mutta se oli puhdas.
 

Yhteistyössä