Mitä tehdä kun lapsi ei syö???

MPJ
Minulla on 2,5 vuotias lapsi, joka ei suostu syömään. Neuvolassa ei osata sanoa muuta kun "tee lapsen lempiruokaa" mutta kun ei tämä auta!!!!
Enkä syötä hänelle mitään karkkeja, vanukkaita yms ruokahalun viejiä. En tiedä kuka tässä asiassa osaisi auttaa, kun ei tunnu mistään saavan apua ja neuvoja jotka oikeasti auttaisivat. Ja kyllä, ulkoilemme, touhuamme yms. Eikä tämä ole vaan kesäongelma, joten sekään ei auta jos sanotte että se johtuu vaan kuumuudesta.
 
Lapsilla on sellasia syömättömyyskausia ja silti ne kasvaa. Tosin mun pienin oli ihan sairaalassa reilun vuoden ikäisenä kun paino laski. Ohjeeks tuli että ruokaan pitää lisätä Keijua että saa pienemmästä ruokamäärästä enemmän energiaa ja pakottaa ei saa (siis syömään). Alkuun tuntu ihan hirveeltä kun laps ei pistäny mitään suuhunsa ja piti vaan kehua jos oli ottanu yhden huikan maitoa, mutta lopulta se (tai joku muu?) tepsi ja laps rupes syömään. On mun mielestä kasvanutkin ja pulskistunu aika lailla. Yks mikä meillä autto oli mehukeitto. Annoin joka ruualla "jälkkäriks" ja laps söi mielellään. Oon ajatellu että sai siitä energiaa ja jakso sitten nukkua ja syödä paremmin. Mut tää isompi siis kasvaa hyvin vaikka saattoi syödä haarukallisen kerrallaan.
 
Meillä huonosyöminen poika..joskus menee päivä etten saa suuhun juuri mitään, ja joku päivä syö hyvin. Ja silti on hengissä ja ihan hyvin!. Aluksi ressasin minäkin mutta nyt olen huomannut että kyllä se syö kun nälkä tulee.
 

Yhteistyössä