Mitä tehdä?? Parisuhde + lapsi + koira

Tilanne on siis tämä, minulla on reilu 1v lapsi ja miehelläni on nuori koira. Olemme olleet reilu puol vuotta yhdessä. Nyt kuukauden mies ja koira ovat epävirallisesti asuneet minun luonani. Koira pissii sisään kun on yksin, onko sitten rotestia vai merkkailua. Mutta minulla alkaa olla mitta aivan täysi kun kusta on nyt myös ollut lapsen lelujen päällä.

Ja kun koira nostaa jalkaa tv-tasoa vasten ja taso sen värinen ettei siitä huomaa, mutta kun rupee tasoa siirtämään ni tason alta löytyy kuivunutta kusta vaikka kuinka. Olen kyllästynyt siivoomaan näitä ja kyllästynyt siihen että mielestäni täällä haisee kusi lähes aina.

Mieskin siivoo kusia jos on näkyvillä ja esim. yöllä tehnyt. Mutta minä kun vielä olen hoitovapaalla niin sitten näitä "löytöjä" teen kun täällä muuten siivoilen.

En haluaisi käskeä miestä ja koiraa takaisin omaan asuntoonsa, koska miestäni rakastan ja haluan häntä nähdä. Koska mies asuu kauempana ni sitten nähtäisiin vain vkloppuisin. Ja ihan samalla tavalla kun minä ja lapsi olemme "paketti", niin ovat myös mies ja koira.

Minä en tiedä koirista mitään ja mielestäni ei ole täysin minun tehtäväkään ottaa selvää mitä asialle voisi tehdä. Olen nyt kyllä ilmaissut miehelle että mittani on aivan täysi. Mutta silti en tiedä mitä tehdä???
 
Onko koira edellisessä asunnossa ollut sisäsiisti? Jos ei, niin syyttävä sormeni osoittasi kohti miesystävääsi.
Jos taas on ollut sisäsiisti, niin ottaisin yhteyttä johonkin koirankasvattajaan ja pyytäisin neuvoa häneltä, miten merkkailun/protestoinnin saisi loppumaan.
Kyllä multakin loppuis kärsivällisyys tuollaisessa tilanteessa. Todennäköisesti ärsyttäis ihan älyttömästi :|
 
kriksa
Meillä vähän sama tilanne. Yhteen muutettiin ja lapsi syntyi. Koiralla ollut sen jälkeen koko ajan anaalivaivaa ja niitä välillä huoneistoon tyhjentelee. Eläinlääkärin hoidossa ajoittain käydään ja itse tyhjennellään rauhasia tarvittaessa.
Sanoi, että ihan kuin ihmiselle tulee stressistä finnejä, niin koira reagoi stressiin anaaleilla...monta riitä tämän koiran takia tullut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanityttö:
Uskon et ei ole vaan merkkailua... Ja syttävä sormi osoittaa nyt jo miehen suuntaan.. Mutta syyttely tässä nyt ei sinänsä auta.. Pitäisi nyt vaan keksiä ratkaisu tähän nyt ja mitä nyt voi tehdä...
koitappa nyt ensin sitä, että laitat sanomalehteä lähelle eteistä, jos vaikka kävis siihen, niin ainakin muut paikat säästys sotkulta. sit säännöllisesti vain ulos, aina kun on syönyt ja kun nukkumasta herää, illalla viimeksi ja aamulla ensimmäiseksi. vähitellen hävitätte sitten lehdet pois
 
Olen myös ajatellut ja miehelle sanonut että pitäisikö käyttää eläinlääkärillä. Koska koira pääsee 4 kertaa päivässä lenkille ja silti välillä lenkkien välissä alkaa juosta täällä ympyrää, että on kauhee pissa hätä ja tippoja tippuu samalla kun koira juoksee. Sitten heti vaan ulos ja seisoo tosi kauan pissalla ensimmäisessä hangessa mihin pääsee. Että mielestäni pidätys kyky on myös todella huono. Kyseessä on aika pieni koira terrieri.
 
Ehkä sisäsiisteyden opettaminen täytyy aloittaa alusta. Ensin sanomalehtiä johonkin, jos koira oppisi käymään siinä tarpeillaan, ellei ulos ehdi/on yksin. Ja koira kannattaa viedä ulos heti kun herää ja välittömästi ruuan jälkeen. Ja tietenkin illalla iltapissalla. Jos asutte rivarissa tai omakotitalossa koiran voi kantaa ulos heti kun alkaa pissaa tulla (aiheuttaa alkuun sotkua, tiedän...), mutta ainakin meillä aika pian pentu on oppinut sillä, että pissa pitää pissata ulos :).
 
Niin nyt viedäänkin heti aamulla ja ruuan jälkeen ja illalla ennen ku mennään nukkumaan. Että tosiaan sen 4 kertaa pääsee ulos ja tekee sinnekkin ihan kunnolla. Ja tietenkin heti kun huomataan et nyt on hätä. Että sisälle ei tee kun kotona ollaan. Että vaan yksin ja yöllä kun me nukutaan. Varmaan pitäisi tota sanoma lehtee kokeilla..
 

Yhteistyössä