Mitä teillä syödään vappuna? Ideoita kaipaan :)

  • Viestiketjun aloittaja äiti ja lapset
  • Ensimmäinen viesti
äiti ja lapset
Mietin tässä, grillattaisiinko vai jaksaisinko koota buffetpöydän. Ollaan vaan kotona lasten kanssa, joten ois kiva juhlistaa vappua herkuttelemalla. Simaa ja munkkeja tietysti lisäksi. :)
Mutta ruokaideoita kaipaisin, mitä teillä syödään vappuna?
 
Safka
Meillä on niitä tavisjuttuja vappuna mitä meillä on aina:
- nakkeja ja lihapullia vartaissa
- kasviskiusaus
- makaronisalaatti
- munkkeja, tippaleipiä, hedelmäsalaattia tarjolla sekä simaa

Ja vieraita tulossa meille :)
 
"vieras"
Grillataan, todennäköisesti kanaa. Se kaveriksi tankoparsaa, hollandaisekastike sekä salaatti johon tulee aurinkokuivattua tomaattia ja vuohenjuustoa. Mä niin tykkään!

Jälkiruoaksi meinasin joko mutakakkua tai pavlovaa.
 
"tiipii"
Teettekö te muut itse munkit? Minä en kohta enää uskalla edes yrittää, kun aina ne menee jotenkin pieleen :D
Teemme! Mä paistoin joskus nuorena kotona kaverin kanssa munkkeja, kun öljy syttyikin palamaan! Äkkiä vettä kattilaan ja "PAF PUM RÄISKIS" ja keittiö remonttiin! No opinpa pelkäämään lämmitettävää öljyä, ja meillä onkin siis mies munkinpaistajana; mä teen munkkitaikinan, ja mies paistaa ne pihalla grillin sivu"lauteella", ja kyllä ovatkin makoisia, aina! Plussana se, että kaikki ohikulkijatkin saavat nuuskia ihanaista tuoreen munkin tuoksua!!
 
Keittiönoita
Dippaillaan. Kasviksia, juustoa, lihapullia, falafelia jne. Pari kermaviilipohjaista kastiketta, pari tomaattipohjaista sekä guacamole. Jälkkäriksi kolmen suklaan jäädyke. Juomaksi kuohuviiniä ja simaa.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä