Mitä tekisin lapseni kanssa??

"Jop"
Luetaan kirjaa, pallotellaan,tutkitaan yhdessä leluja,istuu rattaissa ulkona kävelyllä ja ihmettelee.. on yksinkin lattialla.Eipä tuon ikäsen kanssa vielä suuria pysty tekemään.
 
Kuulostan ihan uusavuttamalle!:D Mutta kun tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain viihdykettä järjestämässä, jos yritän tehdä kotitöitä niin lapsi roikkuu puntissa ja kitisee tai jos haluisin hetken vaan istua ja katso tv:tä niin lapsi kiukuttelee vieressä.
 
"Jop"
Kuulostan ihan uusavuttamalle!:D Mutta kun tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain viihdykettä järjestämässä, jos yritän tehdä kotitöitä niin lapsi roikkuu puntissa ja kitisee tai jos haluisin hetken vaan istua ja katso tv:tä niin lapsi kiukuttelee vieressä.
Ei oikeasti tarvitse, älä siis suotta stressaa :) Ei tuon ikäinen vielä kummemmin "tylsisty" vaan opettelee maailmaa. Meilläkin lapsi roikkuu jalassa kiinni, mutta kai se on sitä "minä kans"-meininkiä. Koita mennä salaa sohvalle istumaan telkun ääreen, niin mäkin teen usein. Lapsi jos näkee minut niin alkaa se kitinä, mutta kun ei näe niin uppoutuu hetkeksi kyllä omiin touhuihinsa :D
 
"hmm"
Kukkuu-leikkejä ym. eipä tuon ikäinen vielä kovin kummoisia viihdykkeitä yleensä tarvitse. Meilläkin alkaa monesti itku jos yritän itse keskittyä muuhun, mutta anna jotain uutta tutkittavaksi, esim. joku vispilä voi olla tosi mielenkiintoinen ;)
 
..
Ota mukaan kaikkiin kotitöihin. Höpöttele samalla kun teet hommia. Ja silloin kun viihtyy itsekseen niin anna olla. Kaikilla tuntuu esikoisen kanssa siltä että pitisi koko ajan viihdyttää, mutta on hyväksi lapselle että saa olla myös "itsekseen".
 
nfngf
Mä otin syöttötuolin keittiöön ja pidin lasta siinä "samalla tasolla" mun kanssani, näki hyvin mitä tein kun tiskasin tai kokkasin tms, annoin jotain porkkananpalaa tms siihen, otin lapsen "mukaan" kotitöihin ja juttelin samalla mitä teen jne.
Mä en ole koskaan leikkinyt lasten kanssa, luin lapsille kyllä, mutta leikki on lapsen työtä, ei aikuisen.
 
..
Mä otin syöttötuolin keittiöön ja pidin lasta siinä "samalla tasolla" mun kanssani, näki hyvin mitä tein kun tiskasin tai kokkasin tms, annoin jotain porkkananpalaa tms siihen, otin lapsen "mukaan" kotitöihin ja juttelin samalla mitä teen jne.
Mä en ole koskaan leikkinyt lasten kanssa, luin lapsille kyllä, mutta leikki on lapsen työtä, ei aikuisen.
Kuinhan se lapsi oppii leikkimään jos sen kanssa ei kukaan koskaan leiki. Kyllä leikkiäkin pitää.
 

Yhteistyössä