Mitä tekisit, jos huomaisit naapurisi kasvattavan kannabista?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
En tekis mitään, olettaen että siitä kasvatuksesta ei olis mulle itelleni haittaa. Mieluiten olisin tietämättä koko asiasta ja toivoisin ettei mahdollisesta polttamisesta tuleva savu kulkeutuisi asuntoihin.
 
"vieras"
[QUOTE="Mie vaan";28160119]Joo, mie en tekis mitään, jos ikkunalaudalla kasvaa kasvi, koska se ei ole laitonta pitää tätä kasvia pelkästään koristekasvina sen sijaan laitonta on kasvattaa tätä kasvia lämpölampun alla[/QUOTE]

Saa kasvattaa vaikka minkä lampun alla. Mikä muuten on lämpölamppu?
 
kannebis
vaikka olisikin kunnon kannabis niin ei pelkkä auringon valo ikkunalaudalla riitää siihen että kasvista saisi merkittävää määrää thc:tä.
kasvi vaatii tuulta jotta lehdet vahvistuvat,oikean kosteuden sekä säännöllisen valon.
 
Peyote
[QUOTE="Hiphei";28160622]Parempi että kasvattaa itse kuin tukee huumekauppaa :)[/QUOTE]

Meinaatko ettei ne kotina kasvattelijat tue huumekauppaa? Kyllä varmasti nekin myy ja sehän juuri on huumekauppaa. Kun on yksi huone täynnä kasveja lamppuineen ja systeemeineen, niin ei siinä mitäään ylevää ja hienoa ole.
 
"tarhuri"
Hampusta on erikseen huume-, kuitu- ja öljylajikkeet, ja ainoastaan ensimmäistä pystyy käyttämään huumeena. 2 jälkimmäistä saa vapaasti viljellä. Ulkonäöstä näitä ei kuulemma erota. Ostin monta vuotta sitten kuituhampun siemeniä, mutten sitten viitsinytkään kylvää ettei olisi tullut ihmettelyjä.
 
"hehee"
Siinä on yksi ongelma. Mä en todellakaan huomaisi, jos naapuri kasvattaisi kyseistä puskaa. Mä en nimittäin erota noita puskia toisistaan saati tiedä niiden nimiä. Oon täys urpo kasvien kanssa ja kaikki mulle kiikutetut viherkasvitkin olen onnistunut "tappamaan". En kyllä tiedä miten, olen nimittäin yrittänyt hoitaa niitä ihan ohjeiden mukaan. Ei vaan onnistu, ei oo mun laji. :D Äitikin on oppinut sen verran, että tuo mulle ainoastaan ulkopuskia tai leikkokukkia...:LOL:
 
"vieras"
Jos haistaisin väärään tarkoitukseen sopivat lajikkeet (juu menneisyydestä tiedän exän takia) olevan kyseessä, ni rimpauttaisin toki virkavallalle. :D

Mutta omakohtaista kokemusta on siitä, kun en yhtäkään kannabista ikinä kasvattanut ja joku kiva mummo aiheutti kotietsinnän. Niin.. paprikaa, chiliä, tuoksuhernettä ja viherkasveja ym löytyi ikkunalaudoilta.. eipä yhtään kihissyt kun ei ollut mitään vehkeitäkään kuin auringonvaloa. Toki kovasti ne pahoittelivat.. näitä kuulemma sattuu usein. Kaikki viherharrastajat eivät pössyttele!

Joten olkaa sitten varmoja ennekuin menette kenenkään mainetta pilaamaan. Voin kertoa ettei edes aiheettoman hälytyksen jälkeen ole kivat oltavat ns.paremmassa talossa. Prkl..
 
"vieras"
En tekisi mitään. Tuollaiseen kotikasvatteluun en jaksaisi puuttua, mutta jos ois esim. selkeet merkit että naapurissa diilataan niin luultavasti ilmoittaisin poliisille.
 
juuh
Ei ne niitä missään ikkunoilla kasvata. Tyypillisempää olisi täysin peitetyt ikkunat joiden takana kasvit kasvaa kasvilamppujen loisteessa, niillä on kaikenmaailman ilmastointisysteemit ja kastelujärjestelmät.
No näinpä näin ;) Tai jos nyt ei täysin peitetyt ikkunat, niin joku kasveille rakennettu komero valoineen. Mut ap:n kysymykseen: en tekis mitään.
 
lisään
Alkuperäinen kirjoittaja en yhtään mitään;28161385:
jos naapurista ei ole mulle häiriötä, ei mua naapureiden tekemiset kiinnosta.

siinä vaiheessa kiinnostaa kun niistä on häiriötä.
Mistä vi.tusta edes tietäisin jos naapuri kasvattaa jotain kasvia? täh? ei ole tapana katsella kenenkään ikkunalautoja.

ja mua ei todellakaan kiinnosta naapureiden touhut jos niistä ei mulle ole haittaa hajun, melun tai muun häiriön muodossa.
 

Yhteistyössä