Mitä tekisit? Kaverista...

  • Viestiketjun aloittaja "Tiinukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiinukka"
joka on ollut jo puoli vuotta velkaa sulle 50€, eikä ole maksanut, eikä vastaa viestiin, jossa kehoitan maksamaan. Itselläni rahapula, enkä viitsisi asiaa unohtaa.
 
kaverisi
ensinnäkin olen aina ollut sitä mieltä että rahaa ei pidä koskaan lainailla ja jos lainaa on valmis kestämään myös sen tappiona joten en moisen pikkusumman perään kyllä kehtaisi edes huudella
 
kaverisi
Ei 50€ mun mielestä ole mikään pikkusumma, 5€ ehkä on.
Kyllä on, ei sillä nykyään juuri mitään saa. Moniko kehtaa vaan 50e tuoda häälahjaksi tai moniko kehtaa edes sen antaa tänäpäivänä rippilahjaksikaan? Niin ei monikaan, eli minusta kun kyse sellaisista summista mitä kannetaan jopa lahjaksi niin e on pikku summia, ja 5e on taskuraha ehkä jollekin alle kuouluikäiselle ;)
 
IhaNainen
Kyllä on, ei sillä nykyään juuri mitään saa. Moniko kehtaa vaan 50e tuoda häälahjaksi tai moniko kehtaa edes sen antaa tänäpäivänä rippilahjaksikaan? Niin ei monikaan, eli minusta kun kyse sellaisista summista mitä kannetaan jopa lahjaksi niin e on pikku summia, ja 5e on taskuraha ehkä jollekin alle kuouluikäiselle ;)
No jos se on niin pikkusumma niin eikös sen silloin pitäisi olla ihan mitätön takaisin maksettavaksikin?
 
Soittaisin ja pyytäisin jos saisi vaikka puolet aluksi kun itsellä tosiaan tarve sille rahalle, ja tämän jälkeen en lainaisi. Tuo rahan lainaaminen on sellainen juttu, jonka huomaa useimmiten vasta sen jälkeen kun lainannut ettei kannata. Yhdelle kaverille tuli hellyttyä lainaamaan, kun kertoi olevansa niin tiukilla varmasti olikin en epäile koska oli ollut jo hyvän aikaa työttömänä ja meidän välit olivat kuitenkin sen verran etäiset että tuntui olevan tosi hädässä. Mutta suuriinpiiretin omien sanojensa mukaan näki nälkää, puhelin liittymä suljetaan yms. Baariin ne rahat menivät, ja muutaman viikon päästä sama laulu taas joku raja kai auttamisella vaikka elämä olisi miten päin p...tä. Nyt kun kaveri ollut hyvän aikaa jo työelämässä ei mitään tietoa takaisin maksusta. Tosin kaveri on ammatiltaan autonasentaja, ja hyvä ammatissaan joten tiedämme kyllä kun joku pikkuvika täytyy korjata missä autonsa saa kuntoon maksutta. Eli itse olemme ratkaiseet tämän näin.
 

Yhteistyössä