Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
"Lapsi" 18v on ja liikkuu huonossa seurassa. On putkareissuja ja kotiinkaan ei oikeen ole asiaa kännissä kun on riehunut ym. Nyt tuli kotiin hakattuna ja huonos kunnossa. Itse mietin jo että sais lapsen johki hoitoon pakkokeinoin. ja lisään nyt että on myös kehitysvammaisesta lapsesta kyse.
 
?
Siis miten "kotiinkaan ei oikeen ole asiaa kännissä kun on riehunut"??

Tarkoitatko ettei halua tulla kotiin, vai että hän ei ole tervetullut omaan kotiinsa? Aika iso ero...
 
.
En antaisi enää asua kotona. Jos tavallinen tuki ei auta niin sitten järeämmät keinot käyttöön.

Mä en alkais riehujaa katsomaan omassa kodissani. Jos ei tuon ikäisellä ole yhtään järkeä vielä päässä (mitä jo kuuluisi) niin pärjätköön sitten ja olkoot "aikuinen" mitä yrittää esittää.

Nyt on kehitysvammaisesta kyse enkä tiedä millaisesta? mutta normaalilapsen kohdalla näin ainakin.
 
Et sinä paljoa muuta voi täysi ikäiselle enää tehdä kun ottaa kunnon puhutteluun ja tehdä asiat selviksi. Kotona jos asua meinaa, täysi ikäisyydestä huolimatta noudatetaan tiettyjä sääntöjä. Jos säännöt ei miellytä niin sitten muutetaan omaan asuntoon. Sydäntähän tuo äidillä/isällä raastaa mutta ei noita lapsukaisia lopun elämäänsäkään vahtia voi, joskus se vastuu on itse otettava!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
niin vie nyt ihmeessä lapseltasi se viimeinenkin turvapaikka, pellolle vaan. Omassa kämpässä se sitte rauhottuu. Tai kännää entistä enemmän. huhhu... -.-'
|O asiat ei ainaa oo ihan mustavalkosia...mun teininä ollessa sillonen sekopää poikaystävä hakkas äitinsä kännipäissään, äiti joutu nukkumaan makkarissa ovet lukossa pienen vauvan kanssa. Kerran hän sitte soitti poliisit hakemaan riehuvan poikansa ja itki mulle sitä että mitä hän on tehny väärin ja kuinka pahalta tuntui poliisit soittaa. Ap ilmoitti myös lapsensa riehuneen kotonaan...tosin emme tiedä missä määrin...mutta kuka ottaa suosiolla turpaansa edes omalta lapseltaan?
 
ap
Juu siis kotona on riehunut ja poliisit oon pariin kertaan jo soittanut sen takia. Lapsella on lievä/keskivaikea älyllinen kehitysvammaisuus.

No toki hän voisi kotiinkin tulla mutta kun ei oikeen voi päästää kun on yleensä sitten rähinä tuulella ja jos alkaa puukotkin tuleen kuvioihin niin. Siksi ei kotiin tarvi tulla jos on kännissä. Ihan meidän muiden turvallisuuden takia jo. Lähinnä sitä tässä hain että hakisitteko tässä vaiheessa jo pakkokeinoin apua jos sitä vaan on mahdollista saada jollakin tavalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakkokeinoin apua ei ole noilla kriteereillä saatavissa. Olisko jokin tuettu asuminen hänelle hyväksi. Pääsee itsenäistymään kotoa, mutta aikuisten valvonnassa.
Ei oo suostuvainen semmoiseen asumiseen. Ja toisaalta jos käyttäytyminen on tuommoinen niin ei häntä sinne otettaisikaan. Nämä on jo kokeiltu.
 

Yhteistyössä