Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joolsää:
Etsikää nyt ensimmäisenä syitä käytökselle.
-Ei pysty keskittymään
-Ehtii tehdä tehtävät ennen muita = ty
En ymmärrä syitä käytökselle. Lapsi on ainoastaan kertonut että hänellä on tylsää koulussa kun osaa lukea, kirjoittaa, matikkaa yms. paremmin kuin muut.
Opettaja kirjoitti vielä että meidän lapsemme on se joka yllyttää myös muita huonoon käytökseen. Ja että opettaja ei vain pysty ymmärtämään hänen käytöstään.
tai ap liiottelee, koska tokaluokkalainen ei todellakaan mene takaisin ekalle luokalle... ei vaikka ei voisi siirtyä kolmannelle luokalle. Olen itse luokanope, joten tiedä tämän kyllä ihan tarkkaan.
Jos kyse on tuosta tasoerosta, niin meidän koulussa voi kyllä saada lisätehtäviä, vaativampia tehtäviä. Itse opetan 1. luokkaa ja tasoerot ovat todella kovia, opetusta on pakkokin eriyttää ja lisätehtäviä tarvitaan joka tunnilla niille, jotka ovat pidemmällä. Onko teillä jakotunteja/palkkitunteja tms. miksi niitä ikinä teillä kutsutaankin? Meillä on nekin jaettu hieman tasojen mukaan, äidinkielessä ja matematiikassa.
Meidän koulussa muuten eräs 2-luokkalainen tekee tällä hetkellä 3-luokan matematiikan kirjaa ja siirtyy pian 4-lk kirjaan (ennen kun tämä kevät päättyy). Luokkien yli hän ei voi hyppiä, koska muissa aineissa ei ole niin paljon edellä.
Mutta sinuna menisin tapaamaan, ja kysyisin avoimesti, onko kyse tuosta tylsistymisesta, vai miten opettaja kokee asian. Lahjakas voi häiriköidä, vaikka lisätehtäviä olisikin. Hän voi kuvitella, että hänen ei tarvitse tehdä yhtään tehtäviä, koska on niin edellä. Sellaista koulunkäyntimallia tuskin kukaan vanhempikaan haluaa lapselleen.