Mitä tekisitte ystävän kanssa joka väärinkäyttää lääkkeitä. Yksinhuoltaja =(

  • Viestiketjun aloittaja Mymmeli 78
  • Ensimmäinen viesti
Mymmeli 78
Eilenkin tuli viesti että ottanut yhtä aikaa 30mg Diapamia, 300mg jotain segeeliä/sroguelia tms, muutaman unilääkkeen ja kasan kipulääkkeitä ja sirdaludia.

Kerran ajo meille autolla kun oli vetänyt unilääkkeit ja saatiin kantaa autosta ulos. Kesällä yritti hukuttautua 2 kertaa. Ajo pari kolaria. Pyörtyilly sinne tänne ja lyöny päätään. Ja nukahdellu autoon ja mihin sattuu.

Hällä 3 lasta ja sossuun on hänestä tehty jo aiemmin ilmoituksia. Ei auta.
Mies väkivaltainen ja hakkaa tätä ystävääni enkä halua lapsia hällekkään. Nyt siis asuvat eri osotteessa. Sukulaisille on ilmoittanut. Ei auta. Ovat niin uskovaisia että rukoilevat vaan puolesta.

Tunnen olevani vastuussa kun tiedän asiasta mutta mitä teen. Sossuun ilmottaminen yms ei ole tuottanut tulosta. Kuka muukaan voisi auttaa.



 
Non compos mentis
Mä olin soittanut kytille siinä vaiheessa, kun ajanut päihtyneenä autoa. Kaverit ei anna kavereiden tappaa toisia/itseään ratin takana.

Ottaisin ylempään tahoon yhteyttä, jos sossua ei kerran innosta. Itsetuhoinen ja riippuvainen äiti, väkivaltainen isä; ei tuo ole koti lapsille. Se ylempi taho voi olla joku sosiaaliviraston korkeammalla hierarkiassa oleva tai sitten joku kunnanpäättäjä tms. Asia on saatava julki ja eteenpäin.
 
mymmeli 78
En halua ryveta syyttelemään ja todistelemaan vastaan. Sukulaiset tietävät tasan tarkkaan kanssa noi jutut mutta ei tee mitään.

Kyllähän ainakin vaaraksi itselleen on. Hän vihaisi minua ikuisesti jos Poliisille soitan
 
mymmeli 78
Sossutädit ovat käyneet hänen luonaan mutta ei hän enään niitä sinne päästä. Eivät vain nää oikeaa totuutta kun sukulaiset varjelevat totuutta. Niin näin jälkikäteen harmittaa se kun tänne aineis ajo ja ei soitettu ambulanssia tms Oli aivan pihalla
 
mymmeli 78
Viimeyönki valvoin ku olin niin huolissani. Aamul tuli viesti et hengis on mutya kamala olo. Toi stressaa tosi paljon....

En halua sekaantua tohon enempää. Miks kukaan ei välitä????!!!!!!!!!!!!!!!!

Monta kertaa ajellu lapset kyydiski ihan aineis
 
Ihan sama, mitä kaveri ajattelee sinusta tuoreeltaan, jos poliisille soitat! On lasten, hänen itsensä ja sinunkin etu, että asialle tehdään jotain. Soita poliisille, ja kerro kaikki, myös se ettei sossu ole toiminut virkavelvollisuuksiensa mukaisesti. Pakko on silloin tapahtua jotain.
 
Juu mutta jos se asia on jo kerta karannu käsistä niin hän tarvitsee ilman muuta hoitoa ja lapset muualle siksi aikaa. Vai kumpaa haluat mieluummin murehtia, sitä että ystäväsi vihaa sinua vai kun ja jos jtn pahaa tapahtuu tiedät että se olisi voinut olla estettävissä..
 
mieti
Tiedätkö, että laissa on sellainen kohta, jossa sinua voidaan syyttää heitteillejätöstä mikäli jotakin tapahtuu ja selviää että sinä tiesit asiasta, etkä ilmoittanut.
 
vieras
Soita neuvolaan ja kerro siellä, ne varmaan osaavat neuvoa eteenpäin tai mikä olis parempaa ottaa asia omakseen niin pääsisit syytteistä. Mutta pakko sun on jotain tuolle tehä! Ystäväsi on kovin sairas, pitäis mennä tutkimuksiin itsetuhoisen käyttäytymisen vuoksi (adhd tai joku muu?)
 

Yhteistyössä