Mitä tekisitte..

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä kaivata
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä kaivata
Tilanteeni on mielestäni kestämätön. Pyydän neuvoja ja kommentteja, onko kellekään sattunut vastaavaa:
olen ollut samassa suhteessa miehen kanssa kauan, useita lapsia. Miehellä on erikoinen ammatti, paljon ilta-ja yötöitä ym. Tavatessamme hän oli alkoholisti, mutta vähensi alkoholinkäytön minimiin, kun lapsia alkoi tulla. Hän on aina ollut arvaamaton ja äkkipikainen, ilkeä puheissaan, mutta ei väkivaltainen.
Pari vuotta sitten hän sairastui vakavasti, ei palaa ennalleen. Toipumista kesti vuoden. Sairastumisen jälkeen hän lopetti osallistumisen perheen elämään. Hän syö koska tahtoo, nukkuu päivisin tai valvoo öisin mielensä mukaan, pelaa tietokoneella tai surffaa netissä kymmenenkin tuntia päivässä. Lapsille hän on äreähkö, minulle ilkeä. Hänen mukaansa tilanteeseen ei tule muutosta.
Nyt hän on alkanut suutuspäissään töniä, särkeä tavaroita ja riehua. Ei ole vielä lyönyt ketään. Laitoin avioeron vireille, mutta annoin sairauden takia aikaa hankkia oman asunnon. Nyt hän ei suostu lähtemään, ilmoittaa vain ettei tee yhtään mitään. Avioero on kuulemma leikkiä, ja meillä menee hyvin, kunhan minä vaan jätän hänet rauhaan ja pysyn poissa tieltä.
Olen aivan uupunut. Hoidan kodin ja kolme lasta yksin. Nykyään hän tekee satunnaisia töitä, eli rahatilannekin alkaa olla katastrofaalinen. Sukulaiset painostavat minua, että hän tappaa itsensä tms., jos jätän hänet. Lasten aikana hän käyttäytyy yleensä paremmin. Olen saanut kuulla olevani itsekäs hirviö yms.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Tuntuu, että henkinen tasapaino alkaa olla loppumassa.
 
Kenenkään ei tarvii tuota kestää..ei sairaus tai vammautumine anna aihetta tuollaiseen käytökseen.
Itsemurhaa eivät tee ne jotka sitä mainostaa vaan hakevat huomiota..älä kuuntele sukua,se ei elä sinun elämää!
Välinpitämättömyys on kiittämättömyyttä..inhoittavaa edes ajatella sinun tilannetta :hug:
En osaa sanoa et miten saisit miehen ulos sieltä..jos vaikka sosiaalitoimistoon yhteyttä oisko niillä konsteja,oletettavasti asunto sinun.
Elä omaa elämääsi tuo nykyinen elämä ei ole normaalia perhe-elämää,ajattele myös lapsiasi.Sitä älä pohdi tekeekö vai onko tekemättä itsemurhan siihen sinä et voi vaikuttaa ja ero ei ole sellainen syy minkä takia kannattaa se tehdä ja tuskin tekee kun on oletettavasti sanonu sukulaisille et jos eukko jättää niin itsarin teen..joten.. :whistle:
:ashamed: Vaikeaa sinulla on sen voin vain sanoa :hug:
:heart: Elä mahdollisimman normaalia elämää lastesi kanssa,se auttaa teitä kaikkia tulevaisuuden kannalta :flower: =)
 
voi ei
Kyllä on miehellä ihmeellinen käsitys avioliitosta jos hänet pitää jätää rauhaan, kyllä kannattaa etsiä miehelle asunto että hän pääsee sitten omiin oloihinsa kaikessa rauhassa. Sairaus ei ole mikään syy käyttäytyä kuin k#sipää. Sinä olet vastuussa itsestäsi ja lapsistasi, miehesi on vastuussa itsestään, älä sääli koska se ei hyödytä ketään. Sinun tilanteessa on paljon naisia eli et ole yksin ja näistä asioista kannattaa puhua. Mene sosiaalitoimistoon ja kerro teidän perheen tilanne. Yksin ei tarvitse jaksaa kantaa tuollaista taakkaa. Jaksamista :hug:
 
MMM
Minulla oli aika samanlainen tilanne. hullu juoppo, ym. Minä aikani jaksoin ja pelkäsin ja sit päätin LAPSENI EI ASU ALKOHOLISTIN KANSSA. Muutin SALAA !! Ostin salaa asunnon ja muutin eräänä lauantaina kun ukko oli reissussa. Olihan se kauheeta, vieläkin puistattaa, mutta alkushokin ja kaiken kiljumisen jälkeen homma alkoikin toimia.
Edelleen asumme erillämme, enkä KOSKAAN palaa yhteen. Tunteet kuoli, ym.
Ukko hankki oman kodin, tapaa lasta melkein päivittäin. Rahasta tapellaan, toki, mutta se on murheista pienin. Tärkeintä on oma turvallinen ja tasapainoinen elämä.
Oikeesti: LÄHDE !!!!!
 
Olen samaa mieltä kuin edelliset ...jos mies ei lähde niin muuta itse. Hae asuntoa pikaisesti, älä välitä sukulaisten puheista, kun vasta sitten kun esim. tarjoavat apuaan.
Miehesi kuulostaa masentuneelta!? Uskoisin että tarvitsette välimatkaa toisiinne...mietintä aikaa. Kauempaa näkee paremmin. Toivottavasti jaksat! Vositko pyytää apua vaikkapa alueesi sosiaalityöntekijältä tms.?
 
Hei!
Sanoisin samaa kuin muutkin, että hanki asunto salaa muualta ja lähde lasten kanssa. Jos uhkailee itsemurhalla tai muut vihjailee, niin pahempaakin voi sattua, jos miehen päässä "naksahtaa". Voipi käydä myös niin, että tekee jotain lapsille. Onhan tuota jo lehdistä luettu. Ja sun pitää keskittyy niihin lapsiin, yhdelle "aikuiselle" lapselle ei enää ole aikaa. Ole reilusti itsekäs ja ajattele, et sun on jaksettava lasten kanssa, mutta tätä menoa sunkin terveys alkaa reistailla. Harvempi meistä on tehty teräsnaiseksi ja kestämään ihan mitä vaan. Lapsillakin voi olla turvaton olo nykyisissä olosuhteissa. Ei muuta kuin voimia. Voittehan te pienen etäisyyden tai välimatkan jälkeen saada myös paremmat välit....
 
Oletko ajatellut että miehesi voi olla erittäin masentunut tms.?

Tuo on väärin sinua kohtaan, mutta jos miehesi tuntee olevansa eräänlaisessa umpikujassa, ei hän kykene ajattelemaan asiaa niin.
Voihan tuo käytös olla hätähuutokin.

En tiedä oletteko käyneet missään apua hakemassa, mutta kannattaisi yrittää. Vaikka ette hakisikaan yhdessä ja sinä haluat todella erota. Niin kuulostaa ainakin siltä, että miehesi tarvitsee sitä.

Hän kuitenkin kai on lastesi isä. Siinä mielessä minusta voisit tuntea pientä lojaaliutta ja yrittää auttaa parisuhdettanne tai ainakin miestäsi. Lastenne takia ja teidän kaikkien. Jos mies ei halua, silloin et voi asialle mitään. Ja kai parempi vaan lähteä.

Mutta pelkästään eron en usko helpottavan tilannetta oikeaan suuntaan. Ainakin miehesi tarvitsee apua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 23:09 kotiäiti kirjoitti:
Hei!
Sanoisin samaa kuin muutkin, että hanki asunto salaa muualta ja lähde lasten kanssa. Jos uhkailee itsemurhalla tai muut vihjailee, niin pahempaakin voi sattua, jos miehen päässä "naksahtaa". Voipi käydä myös niin, että tekee jotain lapsille. Onhan tuota jo lehdistä luettu. Ja sun pitää keskittyy niihin lapsiin, yhdelle "aikuiselle" lapselle ei enää ole aikaa. Ole reilusti itsekäs ja ajattele, et sun on jaksettava lasten kanssa, mutta tätä menoa sunkin terveys alkaa reistailla. Harvempi meistä on tehty teräsnaiseksi ja kestämään ihan mitä vaan. Lapsillakin voi olla turvaton olo nykyisissä olosuhteissa. Ei muuta kuin voimia. Voittehan te pienen etäisyyden tai välimatkan jälkeen saada myös paremmat välit....
Tätä minäkin olisin ehdottanut.
 

Yhteistyössä