Mitä tuholaisia sinun kodistasi on löynyt?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuoriaisia, toukkia, luteita ym? Pystyisitkö asumaan kodissa jossa ötököitä on vai olisiko muuttaminen ainoa vaihtoehto?

Ja meillä siis sokeritoukkia makkarissa (mittaukset tehty, ei kosteutta) ja vyöturkiskuoriaisia, enimmäkseen niiden toukkia näkynyt. 3 myrkytystä tehty ja tässä just mietin katsonko rauhassa miten tehoaa vai lähdenkö helvettiin täältä.
 
Riesakuoriaisia oli joskus, asuttiin silloin nykyisen asunnon yläpuolella. Myrkytettiin ne pois. Sitten muutettiin tähän ja tadaa, löytyi kuoriaisia täältäkin (ja täältä ne kai oli yläkertaankin muuttaneet). Nekin myrkytettiin, eikä oo sen jälkeen näkynyt.

Riisihärö muutti joskus meille jonkun jauhepussin mukana (tai puurohiutaleita ne taisi olla). Siivous, myrkytys, häröt lähti muualle häröilemään.

Sokeritoukkia on joissain asunnoissa ollut. Niiden suhteen oon ihan cool, kerran vuodessa sellainen vilahti jossain eikä kauheesti haitannut.

Torakoita oli yhdessä kämpässä, kun asuin miehen kotimaassa. Ne oli karseita. Ulkoa sisälle tulivat.
 
"vieras"
Eiks siel helvetissä vasta kummallisia ötököitä oo? Kun pitää nurkat puhtaana ei ole ongelmia..
No en tiedä kun en oo vielä sinne muuttanu, mut toivottavasti ei ;) Meillä ei ole likaista, mutta edellinen asukas 5kk sitten oli aikamoinen sika. Vaikka tosin ei ole takeita että turkiskuoriaiset pelkästään likaisuuden vuoksi tulevat, sanoi torjunnan tehnyt henkilö.


Tää on kymmenes asunto jossa asutaan ja tän lisäksi yhdessä toisessa oli sokeritoukkia, mutta se johtui kosteusvauriosta. Meidän elämäntapojemme vuoksi ei ole ikinä ennen ollut turkiskuoriaisista haittaa.

ap
 
"vieras"
Riesakuoriaisia oli joskus, asuttiin silloin nykyisen asunnon yläpuolella. Myrkytettiin ne pois. Sitten muutettiin tähän ja tadaa, löytyi kuoriaisia täältäkin (ja täältä ne kai oli yläkertaankin muuttaneet). Nekin myrkytettiin, eikä oo sen jälkeen näkynyt.

Riisihärö muutti joskus meille jonkun jauhepussin mukana (tai puurohiutaleita ne taisi olla). Siivous, myrkytys, häröt lähti muualle häröilemään.

Sokeritoukkia on joissain asunnoissa ollut. Niiden suhteen oon ihan cool, kerran vuodessa sellainen vilahti jossain eikä kauheesti haitannut.

Torakoita oli yhdessä kämpässä, kun asuin miehen kotimaassa. Ne oli karseita. Ulkoa sisälle tulivat.
Hyi kamala, noita torakoita tai nyt yleistyneet luteet...molempia löytyy suomesta...tässä sitä paniikissa odotellaan koska sellasia vielä tänne ilmestyy. :(
 
"mies"
Ex-vaimo oli tuholaisista ylivoimaisesti kaikkein iljettävin ja sitkein. Ennätti tuhota auton, kodinelektroniikkaa ja muita teknisiä vimpaimia sekä yhden parisuhteen ennenkuin onnistuin savustamaan ulos. Juominen oli ainoa keino, muu ei auttanut.
 
nykyisestä asunnosta ei mitään (paitsi entisen asukkaan kadonnut lemmikkihiiri löytyi keittiötä purettaessa). Parista vuokra-asunnosta on löytynyt turkiskuoriaisia+niiden toukkia, riisihäröjä, sokeritoukkia.
 
Opiskelijakämpässä oli jotain ruotsalaisia metsätorakoita. Mun kämpässä niitä oli vain ulko-oven läheisyydessä, koko asunto kyllä myrkytettiin. Eli niistä ei ehtinyt ällötystä kummempaa haittaa olemaan.

Edellisessä asunnossa oli vaatekoita, se nyt oli aika veemäinen. Edellisten asukkaiden aikana olivat pesineet eristeisiin, ja sittenpäs olikin kiva kun meillä oli esillä/hyllyillä villatavaraa, ennen kuin tuo ongelma huomattiin. Villavaatteita meni roskiin, samoin lankoja.

Sitä edeltävässä asunnossa oli turkiskuoriaisia, nekin olivat tulleet sinne ennen meitä ja varmaan jäivätkin. Meiltä meni kaikki kamppeet pesuun muuton yhteydessä, eikä niitä tullut seuraavaan asuntoon mukana. Pari pitkään käyttämättömänä ollutta pussilakanaa oli reikiintynyt pahasti, muuten ei tullut erityisiä tuhoja. Luulen, että siinä kämpässä oli myös kuolemankelloja rakenteissa. Vanha, huonokuntoinen rakennus. Onneksi ei sen kauempaa asuttu. Me muuton yhteydessä tehtiin sinne pintaremppa, ja niitä turkiskuoriaisen toukkia löytyi esim sieltä vanhan tapetin alta nurkista. (Tai siis niiden toukkien jättämiä kuoria)

Joissain asunnoissa olen silloin tällöin nähnyt ihrakuoriaisia ja sokeritoukkia. Ruokatuholaisia ei ole koskaan sattunut tulemaan.



Ihan tällaisistakin syistä kaikki meille tulevat käytetyt tavarat menevät pesun ja puhdistuksen kautta. Tietysti sille ei mitään sitten voi, jos niitä kulkeutuu asuntoon muuta kautta, naapuriasunnoista tms.
 
"vieras"
Sokeritoukat ovat olleet riesa varsinkin viimeisimmässä asunnossani, joka sattuu olemaan vielä ensimmäinen oma asuntoni. Asunto reilut kymmenen vuotta vanha, ja toukkia myrkytetty moneen otteeseen.. aina vain niitä silti ilmestyy jostakin jokunen jonkin ajan päästä :/
 
"Mitä"
Russakoita, kahteen kertaan. Ovat siis suomalaisia torakoita, ihan kotimaista kantaa. Olivat levinneet koko kaksirappuiseen kerrostaloon. Myrkytettiin pois.

On kuulemma erittäin yleistä.
 
Riisihäröjä jo ennen muuttoa huomasimme. Myrkyttäjä kävi eivätkä palanneet. :)

Eikö noita sokeritoukkia ole suurinpiirtein jokasessa asunnossa? Siis ihan vähän? Tuntuu että jokasen vessassa joskus menee sellainen. Jos ne ovat niitä läinäkyviä tai hopeisia nopeita tyyppejä? :x
 
Kaikkien asuntojen putkistoissa asuu sokeritoukkia vajaan 10 vuoden päästä valmistumisesta. Vain yhdessä asunnossa mä niitä silti olen nähnyt, ja sielläkin onneksi vain kylppärissä. Ja pysyivät aina pari viikkoa pois kun lutrasin Kloriten ja/tai kiehuvan veden kanssa.
Muita ei, luojan kiitos, ole ollut.
 
Kaikkien asuntojen putkistoissa asuu sokeritoukkia vajaan 10 vuoden päästä valmistumisesta. Vain yhdessä asunnossa mä niitä silti olen nähnyt, ja sielläkin onneksi vain kylppärissä. Ja pysyivät aina pari viikkoa pois kun lutrasin Kloriten ja/tai kiehuvan veden kanssa.
Muita ei, luojan kiitos, ole ollut.
Minä myös vetelen viemärit kiehuvalla vedellä vähän väliä niin ei ole näkynyt enää sen jälkeen kun yhden näin, hyi. Minä sitten vihaan ötököitä! Pois luonto, kuole!
 
  • Tykkää
Reactions: Debra ja Anatolia
"vieras"
Riisihäröjä jo ennen muuttoa huomasimme. Myrkyttäjä kävi eivätkä palanneet. :)

Eikö noita sokeritoukkia ole suurinpiirtein jokasessa asunnossa? Siis ihan vähän? Tuntuu että jokasen vessassa joskus menee sellainen. Jos ne ovat niitä läinäkyviä tai hopeisia nopeita tyyppejä? :x
juu vessassa niitä vielä sietääkin, mutta ei makkarissa. meillä ei ole kylppärissä näkynyt ainuttakaan, makkarissa senkin edestä,
 
"vieras"
Joo noita tulee noin viiden vuoden päästä kun talo on valmistunut, jostain näin luin. Juurikin niitä hopeisia, nopeita tyyppejä, jotka vilistävät pakoon kun laittaa valot päälle ja ne huomataan. Itselläni niitä vilisteli vähän enemmänkin, aamuisin kun valot laittoi kylppäriin, niin johan alkoi elämä :(
 
[QUOTE="vieras";27273353]juu vessassa niitä vielä sietääkin, mutta ei makkarissa. meillä ei ole kylppärissä näkynyt ainuttakaan, makkarissa senkin edestä,[/QUOTE]

Hui en voisi nukkua. :(
Miten ne siellä makkarissa viihtyvät edes? Eivätkö nuo tykkää vähän kosteammista paikoista?
 

Yhteistyössä