Mitä tuli isona teidän koulun kauheimmista pahiksista?

  • Viestiketjun aloittaja kaikki rappiollako?
  • Ensimmäinen viesti
nohh
Kaksi niitä vain oli. Toinen hankki lapsen 18-vuotiaana, sen jälkeen erosi ja hankki toisen lapsen toisen naisen kanssa. Ammatiltaan vissiiin rekkakuski.

Toisesta tuli peliriippuvainen, hankki myös lapsen jonkun naisen kanssa, mutta ero tuli jo raskausaikana. Baarityöläinen on nykyään, peliriippuvuudesta tai taloudellisesta tilanteesta en tiedä.
 
"Lillie"
"Kauheimmista pahiksista" tuli luokanopettajia, myyntipäälliköitä, yrittäjiä, pappi... Heidän kouluaikaisista hännystelijöistään taas tuli alaikäisiä yh-äitejä, alkoholisteja ja pitkäaikaistyöttömiä, paemmassa tapauksessa kaupan ja ravintola-alan pätkätyöläisiä.
 
"Miuku"
Varmaan niistä kaikkein pahimmista tuli tavisduunareita ja edelleen asuvat samalla paikkakunnalla, kaveripiiritkin näyttävät olevan tasan samat kuin kakskyt vuotta sitten. Voi olla, että jollekin on käynyt oikeastikin huonosti. Mä olin sellainen semi-pahis: lintsasin jonkin verran, ryypättiin viikonloppuisin aina överit, seiskalla poltin röökiä, seksiä tuli harrastettua melko heppoisesti nuorena, kiroiltiin ja meuhkattiin muutoinkin. Musta tuli yläkoulun ja lukion opettaja.
 
niih niih
Noilla kriteereillä mä olin yks pahiksista ja olen pahoillani että joudut pettymään mutta en ole rappiolla.
No aika likellä, kun täällä keikut! Miks ihmeessä sä muille neniin oot antanut? En mitenkään usko että teini-iässä jotenkin olisit ollut eri ihminen kuin nyt. Erilailla ehkä raegoiva ja raakile, mutta ei silti eri ihminen. Jos on taipumus väkivaltaan ja kiusaamiseen silloin, niin sama paska sitä oot nykyäänkin.
 
Yksi täällä
Psykiatrinen sh nuoriso-osastolla viimeiset 5v. Katson kyllä, että omista hankaluuksista nuorudessa on ollut hyötyä työssä näkökulmien antajana.
Muut, joilla tiedän olleen aikanaan ongelmia sopeutua yhteiskuntaan, heistä on tullut mm. työtön "jääkiekkoilijan tyttöystävä", parturi-kampaaja, tradenomi, psykologian maisteri. Nämä naisia.
Miehiä en tiedä kuin muutaman, heistä yhden vei mukanaan huumeet, toiset myyjiä ja automekaanikkoja.
 
vierasa
Mä olin sit ilmeisesti pahis :O no, musta tuli kaupan täti. Poltan ja juon edelleen, kiroilenkin aika paljon :D Haaveissa perhe. Mies on jo, sama ollut yläasteelta asti.

Mutta ne "kiltit" tytöt... Vaihtaavat miestä kuin paitaa, ei ole työtä, asuvat osa vanhemmillaan, hirveä itsensä etsiminen päällä...

Ehkä oli parempi, että kapinoin silloin kun sen aika oli enkä tee sitä enää 22vuotiaana.
On ihan normaalia, että toiset etsivät itseään pidempään kuin toiset. On täysin normaalia olla vielä vähän hukassa 22-vuotiaana. Harva 22-vuotias on vielä asettunut aloilleen, perustanut perheen tai edes valmistunut ammattiin. Todennäköisesti he tulevat vielä valmistumaan yliopistosta ja tekemään uraa hyväpalkkaisessa ammatissa, eivätkä juo eivätkä polta. Sinä taas tulet todennäköisesti pysymään loppuelämäsi juovana ja polttavana kaupantätinä, joka naureskelee parikymppiselle, jotka etsivät vielä paikkaansa maailmassa.
 
"vierailija"
En tiedä oikein niistä pahiksista, mutta itse olin sellainen kiltti, puhelias, iloinen, melko hyvä koulussa ja minusta tuli työtön yh (3 lasta jokainen eri suhteista) enkä vieläkään tiedä mitä voisin työkseni tehdä loppuelämäni ja valmistumisesta on reilu 10 vuotta. Ammattikoulutason tutkintoja minulla on 2.
 
On ihan normaalia, että toiset etsivät itseään pidempään kuin toiset. On täysin normaalia olla vielä vähän hukassa 22-vuotiaana. Harva 22-vuotias on vielä asettunut aloilleen, perustanut perheen tai edes valmistunut ammattiin. Todennäköisesti he tulevat vielä valmistumaan yliopistosta ja tekemään uraa hyväpalkkaisessa ammatissa, eivätkä juo eivätkä polta. Sinä taas tulet todennäköisesti pysymään loppuelämäsi juovana ja polttavana kaupantätinä, joka naureskelee parikymppiselle, jotka etsivät vielä paikkaansa maailmassa.
Ei nämä ainakaan, amiskassa vaihdellaan linjaa vuoden välein jne.. Ja lukioon ei voi mennä ku on noloo...

Voi olla, tai voi olla olemattakin. Tällä hetkellä on hyvä näin. Kymmenen vuoden päästä saatan olla tässä tai sitten en. Kaikki ovet avoinna vaikka onkin vakituinen työpaikka :)

Ja yhtään viisastelua ei olisi tullut, jos olisin jättänyt kertomasta tupakoinnista ja siitä, että saatan muutaman oluen silloin tällöin juoda :p
 
Näköjään puolista on tullut yhteiskunnan taakkaa ja puolista ainakin näennäisesti pärjääviä. Vaikea uskoa että temperamentti muuttuu jos on koko lapsuutensa ollut kunniaton niin ..Hmm.. Eikös moraali ole temperamenttiinkin sidottu asia. Moraaliton =kunniaton käytös

ihminen joka lyö huvikseen toista koululaisena ei voi pärjätä parisuhteessa ja muuten. Uskon että voi yrittää olla kiva mutta tositilanteessa muuttuu itsekseen. Olen juu aika skeptinen, realisti :D. Tynnyrissä kasvaneesta harvoin tulee hyvää.

terveisiä vain koulukiusaajille :)
 
sen enmpää
Näköjään puolista on tullut yhteiskunnan taakkaa ja puolista ainakin näennäisesti pärjääviä. Vaikea uskoa että temperamentti muuttuu jos on koko lapsuutensa ollut kunniaton niin ..Hmm.. Eikös moraali ole temperamenttiinkin sidottu asia. Moraaliton =kunniaton käytös

ihminen joka lyö huvikseen toista koululaisena ei voi pärjätä parisuhteessa ja muuten. Uskon että voi yrittää olla kiva mutta tositilanteessa muuttuu itsekseen. Olen juu aika skeptinen, realisti :D. Tynnyrissä kasvaneesta harvoin tulee hyvää.

terveisiä vain koulukiusaajille :)
tekstiisi mitä sulel tarkoittaa taakka?
 
vierasa
Ei nämä ainakaan, amiskassa vaihdellaan linjaa vuoden välein jne.. Ja lukioon ei voi mennä ku on noloo...

Voi olla, tai voi olla olemattakin. Tällä hetkellä on hyvä näin. Kymmenen vuoden päästä saatan olla tässä tai sitten en. Kaikki ovet avoinna vaikka onkin vakituinen työpaikka :)

Ja yhtään viisastelua ei olisi tullut, jos olisin jättänyt kertomasta tupakoinnista ja siitä, että saatan muutaman oluen silloin tällöin juoda :p
Ei vaan se viisastelu tuli siitä nauruskelusta sille, että joku ei vielä 22-vuotiaana ole löytänyt paikkaansa. 22 on vielä vaikka kuinka nuori! Ehtii sitä vielä.
 
Ai taakka minulle. No , en osaa sanoa nyt. En tiedä? Taakka oli exä ;). Se oli pahis.

ok. Siis yhteiskunnan taakka mielestäni. Sellainen joka hajoittaa perheensä ja näin hajoittaa uusia yhteiskunnan jäseniä, omia lapsiaan... Noin niin kuin esimerkiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei vaan se viisastelu tuli siitä nauruskelusta sille, että joku ei vielä 22-vuotiaana ole löytänyt paikkaansa. 22 on vielä vaikka kuinka nuori! Ehtii sitä vielä.
Itse en koe samallalailla, minusta jo reippaan 20vuotiaan pitäisi tietää suurinpiirtein missä mennään jne..

Varmasti ehtii, ja minullakin saattaa mieli muuttua vielä ajan mittaan, mutta nyt tuntuu tältä.
 
"..."
Tuilla eläviä, matalapalkkalaisia, Fb löytyy koodilla 'elämän kova koulu'. Ylipäänsä ovat vähän yksinkertaista sakkia, osa pärjännyt tekemällä kovasti töitä, mutta silti meno alatyylistä.
 

Yhteistyössä