mitä tuumaisit jos päiväkodin täti..

  • Viestiketjun aloittaja "tiitu"
  • Ensimmäinen viesti
"mie vaan"
Riippuu tilanteesta. Jos tietää että minulla olisi heikko rahatilanne ja kahden kesken ehdottaa tätä olisi ihana juttu, samoin jos vain ajattelee, että juuri MINUN lapseni voisi tykätä näistä vaatteista oli ok.

Tai oikeastaan, kyllä se olisi aina ok, itse tekisin valinnan tarvitsenko näitä vaatteita ja teksin myös valinnan kuinka kohteliaasti reagoisin asiaan.
 
"vieeras"
Mun äiti on päiväkodissa töissä ja oli tietysti kaikille kuuntelevilla hehkuttanut ekaa lastenlastaan ja lasten äidit oli tuonut omien lastansa vauvanvaatteita äidilleni ja myöhemminkin ovat jotain antaneet satunnaisesti. En osannut tuosta pahastua tai ajatella, että pitävät meitä jotenkin köyhinä. Monella- itseni mukaan lukien- on vaan kauheat määrät hyvää vaatetta eikä oikein tiedä mitä niille tekisi- mielellään antaa eteenpäin.
 
"Jenis"
En tiedä, riippuu tilanteesta. En äkkiä osaa kuvitella tuollaista tilannetta meidän päikyn tätien kanssa... yhdelle päikyn sedälle olen tosin antanut vajaan vaippapaketin, kun tuli puheeksi lasta hakiessa että ois ylimääräisiä eivätkä päikkyyn tarvinneet.
 
"jepulis"
meillä on koulunkäyntiavustaja antanut meidän lapselle vaatteita,
harmi vaan kun ei enään tuota avustajaa ole :/
Ja kyllä meillä ihan siistissä vaatteissa lapsi kulki,
oli vain ainut lapsi (hänen tuttavapiirissä/luokassa)
jolle nuo hänen oman lapsensa pienet vaatteet mahtui ja otettiin ilolla vastaan vaikka varaa olisi ollut ne kaupastakin hakea :)
Muistaakseni annoimme kahvipaketin ja pullapitkon tuosta kiitokseksi hänelle :)

Eipä tullut mieleenikään tätäkään pohtia että jotakin pitäsi ajtella :D
mutta onneksi palstalla oppiikin uutta :D
 
"Rinkeli"
Kyllä meille kelpasi tarhantädin oman lapsen pieneksi jääneet vaatteet, hinnastakin sovittiin. Enkä pitäny sitä mitenkään "mun lapsella on risat ja huonot vaatteet, siks toi tarjoaa meille vanhoja lastenvaatteita"-juttuna.
 
"meh"
Mitä tästä sitten pitäisi ajatella? Kiittäisi, katsoisin, onko mitään tarpeellista ja sopisin hinnasta. Noita lastenvaatteita kun tuppaa jokaiselle kertymään... Meille kerran yksi pojan tarhatäti toi omien lasten luistimia, ei tullut mieleenkään, että hän nyt luulisi meidän perhettä erityisen köyhäksi.
 
vieras*
Kiittäisin tarjouksesta, mutta sanoisin, ettei meillä ole tarvetta. Paria seuraavaakin kokoa on jemmassa odottamassa, ja vaatetta pitäisi laittaa pois sen sijaan että tarvittaisiin lisää. Jos ilmaiseksi haluaa antaa, ja koko olisi sopiva, voisin tarjoutua viemään vaatteita ystävälleni, joka olisi avusta kiitollinen.
 
Owl
Ei ole päiväkodista tarjottu, mutta muualta kyllä. Olen kohteliaasti kiittänyt ja kertonut, että vauvanvaatetta on kertynyt jo liiankin kanssa, joten ei tarvetta.
Hieman kuitenkin ahdistaa, sillä tykkään pukea lapset oman maun mukaan. Usein tiettyihin väreihin ja jos ovat nukkaiset tai värjääntyneet heitän samantien pois.
Enkä voi sanoa suoraan loukkaamatta toista, varsinkin jos huomaan, että hänellä ei niin väliä onko vaatteet jo parhaat päivänsä nähneet.
Ostan sekä uusia että kirpputorilta.
Ihana ajatus kuitenkin.
 
Ottaisisin kiitollisena vastaan. Päiväkodissa tietävät heikon rahatilanteeni ja sen, etten kaihda käytettyjä vaatteita. Päiväkodissa myös tietävät millaisia vaatteita lapseni tykkää käyttää. Kehuvat usein lapseni vaatteita, joten minulla ei olisi syytä epäillä, että vaatteissa olisi vikaa vaan laoset kasvaessaan tarvitsevat uusia. Nykyinen päiväkoti-ikäinen on kuopus, joka perii siskonsa vaatteet, joten sen puoleen kukaan ei ole omiaan tarjonnut, eikä niille olisi nyt tarvettakaan, mutta jos esikoinen olisi tilanne eri.
 
Tämä on vanha, ihana tapa, joka on ollut käytössä iät ajat. Koska lapset kasvavat nopeasti, jää paljon hyviä vaatteita vaille käyttäjää. Ennenvanhaan tuosta ei pahastuttu millään tavalla. Se oli merkki maalaisjärjestä ja ystävällinen ele. Ei haluttu heittää hyvää tavaraa hukkaan. Nykyään ihmiset pelkäävät niin kovasti köyhän leimaa, ettei uskalleta edes vastaanottaa lahjaa. Jos tuolla päiväkodin tädillä ei ollut ketään kenelle vaatteita lahjoittaa, eikä aikaa myydä kirpparilla, ja tahtoi laittaa vaatteet jakoon tuolla tavalla. Minä olisin sanonut onko tarvetta vaatteille vai ei, olisin kiittänyt kauniisti ja sanonut, että kyselen jos joku ystäväpiiristäni kaipaa lastenvaatteita.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ihana ele, mutta tällä kertaa täytyis passata. Kävin eilen läpi noita vaatekaappeja ja löysin käyttämättömiä vaatteita.:kieh:
Onneks vielä mahtuivat ylle!

Muutenkin soisin tarjotut vaatteet mielummin heille joka niitä oikeasti tarvitsee.
 

Yhteistyössä