Mitä V. Kurri kuvittelee tietävänsä tavallisesta perhearjesta?!

  • Viestiketjun aloittaja tavis
  • Ensimmäinen viesti
rb
Mitä, siis tottakai ne voi tietää. Käsittääkseni Vanessa ei ole palkannut ketään "nannyä" hoitamaan lapsiaan tai työntämään vaunuja kun V shoppailee, joten eiköhän siinä ihan tuu selkeeks mitä se on
 
s
No raha ei oo ainoo asia siinä arjessa. Samallalailla hän on 3 lasta kotona itse hoitanut vaikka ei joka senttiä tarvitse laskeakaan. On varmasti kohdannut lasten uhmat, kiukut, väsymyksen sun muut nurjat puolet kuin ne lapsiperheen ilotkin. Siis vaan köyhätkö tietää todellisen arjen??!!
 
vieras
Eiköhän hän tiedä. Joissain asioissa raha ehkä helpottaa, ei tarvi miettiä mitä kaupasta ostaa. Mutta jos hän pystyy joskus hankkimaan lastenhoitoapua rahalla, niin miten se sitten eroaa, jos jollain köyhemmällä mummut hoitaa lapsia, onko tuomittavampaa ottaa mll:n hoitaja? Eiköhän ne perusongelmat lastenhoidossa ole samanlaisia rikkailla ja köyhillä.
 
vieras
Hänellä arki on voinut olla rankempaakin kuin monella köyhällä äidillä. Jari matkustaa aika paljon maajoukkueen mukana ja V joutuu luultavasti yksin pyörittämään huushollia.
 
minna
Ja miten teistä monikaan voi tietää mitään kun mä olen varmasti köyhempi kuin moni teistä. Teistäkään ei varmaan moni tiedä todellisesta perheen arjesta mitään ;) Olipas hyvin päätelty ap:lta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mrsCullen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
No samanlaista tavallista perhe-elämää ne julkkiksetkin viettää! Vai epäiletkö?
No esim. rahatilanne on hyvin hyvin harvalla samanlainen :whistle:
Ja raha auttaa uhmiin, koliikkiin ja muihin ongelmiin?
Ja raha se varmaan nousee yöllä hoitamaan lapsia kun ne herää, pesee oksentelevien pyykkejä ja pukee aamuisin lapset kerhoon tai tarhaan. Todella naiivia kuvitella, että varakkailla ei olisi mitään käsitytä lapsiperheen arjesta.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
No samanlaista tavallista perhe-elämää ne julkkiksetkin viettää! Vai epäiletkö?
No esim. rahatilanne on hyvin hyvin harvalla samanlainen :whistle:
No, ehkä heillä on rahaa enemmän kuin normiperheellä, mutta kyllä täällä on muitakin pärjääviä. Ja raha ei tuo onnea, eikä varmasti helpota vauva-arkea, vai helpottaako?
 
Matleena
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Todella naiivia kuvitella, että varakkailla ei olisi mitään käsitytä lapsiperheen arjesta.
Varakkailla ei ole käsitystä tavallisen lapsiperheen arjesta. Ymmärrätkö eron?
Sinä kun tunnut tietävän Vanessan elämän vähintään yhtä hyvin kuin omasi, niin kerropa miten se sitten eroaa vaikka omasta elämästäsi?
 
samallalailla kai niillä on käsitystä "tavallisen" perheen elämästä ku muillaki, millä tavoin se eroaa????

vanessa oli lastensa kanssa viime talvena yhtäaikaa lentokoneessa meidän kans ja yksin hoiti lapsensa siellä... ei näkyny jaria...
 
arkea
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Todella naiivia kuvitella, että varakkailla ei olisi mitään käsitytä lapsiperheen arjesta.
Varakkailla ei ole käsitystä tavallisen lapsiperheen arjesta. Ymmärrätkö eron?
Mä en ainakaan ymmärrä eroa. Minusta rahan määrä ei muuta arkea kovinkaan paljon. Esim. meillä raha ei ole olennainen osa arkea, joten en ymmärrä, miten se, että on paljon rahaa muuttaisi olennaisesti lapsiperheen arkea. Toki rahalla saa palkattua vaikkapa siivoojan helpottamaan sitä arkea, mutta ei se silti radikaalistai arkea muuta!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Todella naiivia kuvitella, että varakkailla ei olisi mitään käsitytä lapsiperheen arjesta.
Varakkailla ei ole käsitystä tavallisen lapsiperheen arjesta. Ymmärrätkö eron?
Ja tavallisella lapsiperheellä ei ole käsitystä köyhän lapsiperheen arjesta. Voinko minä siis väittää, että sinä et tiedä lapsiperheen arjesa mitään?
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja quu:
Raha ei tuo onnea mutta olisi kiva jos sitä riittäisi ruokaan ym. normi menoihin.Toisilla ei ole hajuakaan tällaisesta elämäntilanteesta.
Mun on edelleen vaikea kuvitella sitä tilannetta, että Suomessa oikeasti lapsiperhe näkisi nälkää. Luulen, että syy on jossain muualla .l eletään yli varojen. Kyllä minä tiedän, että tiukkaa on, enkä todellakaan epäile arjen rankkuutta ja voimia toivotan, mutta SILTI!
 
köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja quu:
Raha ei tuo onnea mutta olisi kiva jos sitä riittäisi ruokaan ym. normi menoihin.Toisilla ei ole hajuakaan tällaisesta elämäntilanteesta.
Silloin ei olekaan kyseessä TAVALLINEN lapsiperhe!
Mikä on tavallinen lapsiperhe? Ei sellaista voi määritellä. En koe, että me kuitenkaan epätavallinen lapsiperhe oltais vaikka rahaa ei juurikaan ole.
 
köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja quu:
Raha ei tuo onnea mutta olisi kiva jos sitä riittäisi ruokaan ym. normi menoihin.Toisilla ei ole hajuakaan tällaisesta elämäntilanteesta.
Mun on edelleen vaikea kuvitella sitä tilannetta, että Suomessa oikeasti lapsiperhe näkisi nälkää. Luulen, että syy on jossain muualla .l eletään yli varojen. Kyllä minä tiedän, että tiukkaa on, enkä todellakaan epäile arjen rankkuutta ja voimia toivotan, mutta SILTI!
Ei varsinaisesti nälkää nähdä, mutta halvinta ruokaa täytyy ostaa ja tosi tarkkaan miettiä, että mikä lasku jätetään maksamatta, että sitä ruoka rahaa riittää koko kuukaudeksi.
 

Yhteistyössä