Mitä vaatekokoja teidän vauvat on käyttäneet syntyessään?

  • Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
pipp
Eka kuukausi käytettiin kokoa 50 ja sit 3kk asti 56. 6kk asti mahtui 62 ja muistaakseni 68meni 10kk asti. Nyt vuoden ikäisenä käyttää kokoa 74. Syntymämitat 50cm ja 3370
 
Mun kahden lapsen kohdalla HM:n vaatteet on mitotukseltaan olleet nafteja. Samoin Lindex.

Alkuun meni 56, sitten 62, mutta näillä kahdella just toisin päin. Eli esikoisella 56 pitkään, 62 hurahti yhtäkkiä ohi ja olikin jo 68. Tällä toisella taas 56 meni tosi nopeasti, 62 pitkään ja nyt 68 mennä hurahti eli 74 on jo pitkälle käytössä (ja lapsi on vasta kohta 4 kk!).
 
"vieras"
poika oli syntyessään 51cm ja 4,2kg, 50-senttiset vaatteet olivat hieman reiluja. Tuttan vaatteet on niin isoja mitoitukseltaan, et 56- ja 62-senttiset mahtui aika kauan. Housuissa meni meillä aina pienempi koko kuin bodyissa.
 
ap.
No jos ostan sitten varmuuden vuoksi kokoa 62, niin ei jää käyttämättä. :)
Kaverilta oon saanut jonkun verran 50 ja 56 kokoisia, mitkä oli hänen tytölleen pieniä ja kun syntyi. Mies on ollut syntyessään 47cm, n.3,5kg ja minä 53cm, n. 4kg, mutta niistä ei varmaan kuitenkaan voi vauvamme syntymäkokoa ennustaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;23858804:
On nää niin erilaisia... Just kirjotin, että meidän 4 kk käyttää nyt 74 (joissakin vaatteissa menee toki vielä 68, mutta ei kaikissa).
:D Meiän 1v3kk käyttää vielä 74 monissa vaatteissa. Pikkuhiljaa ollaan siirtymässä kokoon 80.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23858529:
Sama juttu. Tajusin ostaneeni aivan liian isoja vaatteita, en ymmärtänyt että se lapsi voi olla niin pieni :D Poika oli 47 cm syntyessään.. Ja tosi hoikka kuikelo =)
Meillä oli kans 47cm, ja 2560g. Ketutti aika paljon, kun kaikki sano odotusaikana, että "älä mitään 50cm osta, ei ne mahdu ees ekana viikkona. Pari 56cm ja loput 62cm". Toi poika käytti 62cm vaatteita 6-9kk ikäsenä...
 
Esikoinen käytti syntymästään täsmälleen oikeankokoisia vaatteita- 50 senttistä, korkeintaan 52.....
Nuoremmalle puin jo järkevästi isompaa vaatetta- oli helpompi pukea :D


Mutta siis semmottii 50 senttisiä rimpuloita nuo on olleet, 56 on sellainen suht 'turvallinen' pikkuvauvakoko.
 
"..."
50cm ekat viikot ja sitten 56cm. 62cm tuli aika pian mukaan. Oikeestaan mulla on aina ollut melkeenpä kakas kokoa rinnan 56/62, 62/68 jne. Eri merkeillä on ihan älyttömän suuria kokoeroja!! Tälläkin hetkellä tytöllä käytössä 68/74/80...Älä osta paljon ihan pieniä! Mutta muutama sopiva on kiva olla, jos on pikkanen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23858469:
50cm. Pienempiäkin ois saanut olla, mutta eipä niitä juur peruskaupoista löytynyt. Toi 50cm meni pari kuukautta.
Sama täällä,anoppi oli jostain löytänyt bodeja ja potkareita kokoa 40cm ja 45cm.
 
[QUOTE="vieras";23861814]Sama täällä,anoppi oli jostain löytänyt bodeja ja potkareita kokoa 40cm ja 45cm.[/QUOTE]

KappAhlissa on jotain, ja Joha merkkisiä vaatteita on myös pikkukokoja. Niitä myydään ainakin Stockalla.
 
"..."
48,5cm oli syntyessään ja hukkuin 62cm vaatteisiin. Onneksi saatiin vähän 56cm vaatteita lahjaksi. Nyt seuraavalle ostin kirpparilta noin 10-15 vaatetta kokoa 50-56cm,koska on kiva että on sopivia vaatteita.
 
"..."
No jos ostan sitten varmuuden vuoksi kokoa 62, niin ei jää käyttämättä. :)
Kaverilta oon saanut jonkun verran 50 ja 56 kokoisia, mitkä oli hänen tytölleen pieniä ja kun syntyi. Mies on ollut syntyessään 47cm, n.3,5kg ja minä 53cm, n. 4kg, mutta niistä ei varmaan kuitenkaan voi vauvamme syntymäkokoa ennustaa. :D
Älä osta mitään kovin montaa ennakkoon. Meille ainakin tuli paljon vaatetta lahjaksi tutuilta ja sukulaisilta, kun vauva oli syntynyt. Tylsää, jos jääkäyttämättä.Niitä kerkee sit ostella. Ja huomioi se, milloin vauvasi syntyy...mä ostin hölmönä ihania lyhythihasia bodeja, kun kesä oli. Mutta ei niitä voinut pienelle enää syksyllä laittaa, kun oli lyhyet hihat :) Onneksi meni kiertoon.
 
50, 56 ja 62 on ollu alusta asti käytössä. Syntyessää vaavi oli 51,5cm ja 4030g. Nyt ku vaavi on 1kk (56cm ja 4980g) ei mene enää 50 kokoiset. Mitotuksestahan nämä riippuu, hm:n 62 kokoinen body alkaa olla pieni (ellei jo oo), Vertbaudetin 56 kokoiset ei oo mahtunu ollenkaan, ja esim Maxomorran 50/56 kokopuku menee vielä.
 
..
Käytti kokoa 56, lähinnä koska en ollut ostanut pienempiä. Tyttö oli 47cm, joten koko 50 olisi varmasti mahtunut hyvin. Kokoa 62 alettiin käyttää vaatteesta riippuen joskus 2-4kk iässä. 68 alettiin käyttää 6-8kk iässä. Meillä kun ei ole mikään pitkäraajainen lapsi, niin varsinkin housuissa on yleensä menty todellista mittaa pienemmissä kokonumeroissa. Esim. nyt kun tyttö on 72cm, niin kotimaiset Tutta ja Reima merkeistä on käytössä housuja koossa 68, näiden 74 on selvästi liian pitkä. Lindexin 74 housut taas on ihan passelit. Bodyt kokoa 74 just hyviä, merkistä riippumatta.
 
"mii"
[QUOTE="vieras";23858457]Mä odotin geenien ja kaikenmaailman kokoarvioiden perusteella isohkoa vauvaa. Mutta ekan kuukauden käytti kyllä 50-senttisiä, oli ihan normaalimittainen syntyessään, 50 cm, 3200g. Oli jotenkin helpompi käsitellä vauvaa, kun hihoissa ja lahkeissa ei ollut niin kamalasti ylimääräistä.[/QUOTE]

Aivan samat mitat meillä, ja tosiaan 50cm vaatteet oli hyviä. Nyt menee 56cm kun vauva 2kk.
 

Yhteistyössä