Mitä vaatteita tulis vauvallei hankkia ennen syntymää ja kuinka paljon?

  • Viestiketjun aloittaja "Esikoista odottava"
  • Ensimmäinen viesti
jos 57cm pitkä 7viikkonen on mammuttivauva niin olkoot. Itse lähinnä pidän Finnwearin 70cm mitoitusta todella pienenä. Jos joillakin on tarve ahdata vauvansa 56cm vaatteisiin vain koska se vauva on juuri sen 55cm pitkä ja sen kuuluu mahtua sen kokoisiin vaatteisiin niin antaa palaa.
 
muuten
Siitä äitiyspakkauksenkin toppahaalarista saa muuten lahkeet ja hihat käännettyä "tumpuiksi", vinkkinä vaan jos kaikilla ei ole se tiedossa. Itsekään en tiennyt ennen kuin joku sen mulle kertoi.
 
"vieras"
En kyllä tajua miten jollekin ei mahdu ollenkaan 56:kaan?? Miten lörppöjä te haluatte niitten vaatteiden olevan? Ihan Lindexin yms 50 ja 56 mahtu kyllä meidän 54cm 4350g kokoselle tytölle pari kuukautta. Nyt 6kk ja 68 vasta menossa. Miten jollain pari viikkosella voi olla 62 :D
Toiset vauvat kasvaa ihan hurjan nopeasti. Ja toiset hitaasti ;) Vauvat on myös eri mallisia, meillä esimerkiksi bodyissa oli pakko ottaa isompi koko, joka oli liian leveä, koska pienemmässä ja muuten sopivammassa oli hihat liian lyhyet.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29115877]Meillä taas tyttö syntyessään 49cm ja käytti 56 bodyja pari kuukautta, muutamaa isompaa mitoitusta olevaa pidempääkin. On hoikka ja nytkin menee vielä jotkut 68 bodyt, vaikka pituutta 75cm. Housut pitääkin sitten olla isommat, mutta on pitkäjalkainen. Eli riippuu paljon vauvan vartalon mallista mikä menee mitenkin pitkään.
Yöpukuja oli jokunen, mutta ei meillä niitä juuri käytetty. Samoin kun en kietaisubodeista tykännyt, kun pitää sitä vauvaa edestakas nostella ja ne narut ei ole kovin mukavat, joissain oli kyllä nepparit. Ohuita sukkia oli hyvä olla myös, ne laitettiin puolipotkarien päälle, että pysyvät paremmin jalassa.[/QUOTE]

Eihän sitä vauvaa tarvi mihinkään nostella kietaisubodya pukiessa? Muistaakseni olen sellaista joskus vauvalle pukenut ja se toimii ihan niin, että avataan body alustalle, asetetaan vauva päälle, sujautetaan kädet hihoihin ja suljetaan nepparit tai nauhat, jolloin body kietoutuu vauvan ympärille.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29117772]Eihän sitä vauvaa tarvi mihinkään nostella kietaisubodya pukiessa? Muistaakseni olen sellaista joskus vauvalle pukenut ja se toimii ihan niin, että avataan body alustalle, asetetaan vauva päälle, sujautetaan kädet hihoihin ja suljetaan nepparit tai nauhat, jolloin body kietoutuu vauvan ympärille.[/QUOTE]

Näin, vauvaahan nimenomaan ei tarvitse nostella tai liikutella kun pukee kietaisubodyn, joka on valmiiksi avattu alle. Kädet vain hihoihin ja body kiinni :) Tykkäsin, kun ei tarvinnut vauvan pään yli pukea. Mun mielestä ne nauhatkaan eivät olleet hankalia, vaikka aluksi suhtauduin niihin nauhallisiin vähän epäilevästi. Mut kiva että nykyään myydään paljon eri malleja, niin saa valita omien mieltymysten mukaan :)
 

Yhteistyössä