Mitä veisin lahjaksi juuri synnyttäneelle äidille, jonka vauva ei ehkä jää eloon?

  • Viestiketjun aloittaja 2n äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
joku herkkukori ja kortti jossa kaunis runo?
Toivottavasti vauva jäisi eloon!!! :'( :heart:
Toivomme tosiaan parasta. Onneksi ihmeitä tapahtuu. Toisaalta perheen uskonnollisuus on kantanut ainakin vaikean raskausajan ja ovat saaneet kovasti siitä lohtua (lisäksi ajatuksesta, että jos vauva ei jää eloon, on se ollut korkeemman tahto, niinkuin tarkoituskin, jo ennalta päätetty). Voi ei, nyt alkaa taas itteä itkettämään. En tiedä kuinka itse ikinä selviytyisin tuollaisesta.

Kiitos kauheesti teille ideoista. Meinasin jo ostaa jotain etukäteen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
joku herkkukori ja kortti jossa kaunis runo?
Toivottavasti vauva jäisi eloon!!! :'( :heart:
Toivomme tosiaan parasta. Onneksi ihmeitä tapahtuu. Toisaalta perheen uskonnollisuus on kantanut ainakin vaikean raskausajan ja ovat saaneet kovasti siitä lohtua (lisäksi ajatuksesta, että jos vauva ei jää eloon, on se ollut korkeemman tahto, niinkuin tarkoituskin, jo ennalta päätetty). Voi ei, nyt alkaa taas itteä itkettämään. En tiedä kuinka itse ikinä selviytyisin tuollaisesta.

Kiitos kauheesti teille ideoista. Meinasin jo ostaa jotain etukäteen!
se on hyvä asia että heillä on usko joka tuo lohtua.
tosin, minusta on jotenkin kamala ajatus että vauvan on tarkoitus kuolla ja että hänen olisi jotenkin parempi olla muualla kuin rakastavien vanhempiensa luona. se tuska, ikävä , suru :(
 
..
Hei!

Meidän vauvalla ei ollut ihan kovin isoa hengenvaaraa muttakuitenkin teho-osastolle joutui ja mietinkin että kaikkein mieluisin lahja oli sellanen soitto rasia nalle jonka pystyi jättämään sairaalaan ja sitä hoitajat soitivat lapselle aina välillä kun en itse pystynyt olla paikalla..

yksi juttu on myös se että jos ystäväsi on synnytyksen jälkeen huonossakunnossa, tarvitsee hän varmasti apua lastenosastolle kuljettamisessa yms. käytännön avustusta. itse lasten osastoille ei yleensä päästetä muita kuin vanhemmat..

Päiväkirja on mun mielestä myös hyvä lahja idea, sillä ainakaan yleensä jos lapsi on teho osastolla, ei hänen luonaan voi olla kokoajan ja vaikka voisikin on siinä paljon luppoaikaa ja siksi on hyvä kun ois joku kirja ja vaikka kynäkin samassa paketissa mihin voisi kirjoittaa tuntojaan..myöhemmin tollasen tilanteen tuntoja ei oikein muuten tahdo muistaa, ainakin itselläni on vaikeuksia muistaa kaikkea niiltä ensimmäisiltä päiviltä..

Toivon kaikkea hyvää ystäväsi perheelle!
 
..
Hei!

Meidän vauvalla ei ollut ihan kovin isoa hengenvaaraa muttakuitenkin teho-osastolle joutui ja mietinkin että kaikkein mieluisin lahja oli sellanen soitto rasia nalle jonka pystyi jättämään sairaalaan ja sitä hoitajat soitivat lapselle aina välillä kun en itse pystynyt olla paikalla..

yksi juttu on myös se että jos ystäväsi on synnytyksen jälkeen huonossakunnossa, tarvitsee hän varmasti apua lastenosastolle kuljettamisessa yms. käytännön avustusta. itse lasten osastoille ei yleensä päästetä muita kuin vanhemmat..

Päiväkirja on mun mielestä myös hyvä lahja idea, sillä ainakaan yleensä jos lapsi on teho osastolla, ei hänen luonaan voi olla kokoajan ja vaikka voisikin on siinä paljon luppoaikaa ja siksi on hyvä kun ois joku kirja ja vaikka kynäkin samassa paketissa mihin voisi kirjoittaa tuntojaan..myöhemmin tollasen tilanteen tuntoja ei oikein muuten tahdo muistaa, ainakin itselläni on vaikeuksia muistaa kaikkea niiltä ensimmäisiltä päiviltä..

Toivon kaikkea hyvää ystäväsi perheelle!
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja Syltty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä en välttämättä haluaisi mitään enkeli lahjaa, sitten vasta jos vauva ei jää eloon. jotenkin kokisin sen enkelin kurjana juttuna,vaikka oliskin sit se suojelusenkeli..tulis vaan mieleen et nyt se jo pitää meidän vauvaa enkelinä vaikka olis elossakin..
Peesi tälle. Ja voimia sinullekin ystäväsi vaikean tilanteen vuoksi! Olisipa kaikilla noin ihana ja ajatteleva ystävä :)
tästä tuli mieleen että meillä vauva sai ristiäislahjaksi taulun jossa tekstinä: levolle lasken luojani..jos sijaltain en nousisi taivaaseen ota tykösi ja minusta se oli aivan järkky! Tungin perimmäisen kaapin nurkkaan. Ei vauvaonnessa halua tämmöstä ajatella.

sorry, meni vähän asian vierasta tää.

 
ei enkeliä
Ei mitään enkelijuttuja! Ite synnytin lopulta kuolleen vauvan ja sitä ennen sairaalaan sain sukulaisilta typeriä enkelikortteja jeesusrunoineen, tuntui vaan tosi pahalta noi hyvää tarkoittavat suojelujutut kun ei ne vauvaa mitenkään suojelleet!
 
Tuo enkeli on kyllä vähän kaksipiippuinen idea. Ihan kiva varmasti ihmiselle, joka on jonkinsortin uskossa, mutta esim. minulle enkeli ei merkitse yhtään mitään tai jos jotakin, niin älytöntä uskontosoopaa. En ikinä sitä säästäisi ja kokisinkin sen täysin turhaksi ja typeräksi lahjaksi.

Mieluummin vaikka pieni nalle tosiaan tms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei enkeliä:
Ei mitään enkelijuttuja! Ite synnytin lopulta kuolleen vauvan ja sitä ennen sairaalaan sain sukulaisilta typeriä enkelikortteja jeesusrunoineen, tuntui vaan tosi pahalta noi hyvää tarkoittavat suojelujutut kun ei ne vauvaa mitenkään suojelleet!
Mutta ajatteleppa toisin päin, sulle jäi suru, mutta vauvalla on kaikki hyvin. Hän ei ikinä sairasta tai kärsi muutenkaan. Mä uskovaisena uskon, että lapsesi on taivaassa Jeesuksen luona, odottaa siellä vanhempiaan.
Voisi ajatella, että lasta suojeltiinkin nin hyvn, ettei hänen tarvinnut elää täällä maan päällä ollenkaan.
Haleja ja osanotto sulle, on takuulla ollut raskasta aikaa ja kai vieläkin, ei sitä osaa kuin kuvitella, miten pahalta susta on täytynyt tuntua!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kukkia. Kauniin päiväkirjan mihin vanhemmat voivat kirjoittaa ajatuksiaan.

En myöskään veisi enkeliä yms. jo etukäteen.
Juu en minäkään. Ja jos olisin ap:n ystävän tilanteessa, niin voisin jopa hormoneissani ajatella, et enkeli ennustaa sitä, ettei vauva jää henkiin.

Kukkia ja sulkaata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei enkeliä:
Ei mitään enkelijuttuja! Ite synnytin lopulta kuolleen vauvan ja sitä ennen sairaalaan sain sukulaisilta typeriä enkelikortteja jeesusrunoineen, tuntui vaan tosi pahalta noi hyvää tarkoittavat suojelujutut kun ei ne vauvaa mitenkään suojelleet!
Mutta ajatteleppa toisin päin, sulle jäi suru, mutta vauvalla on kaikki hyvin. Hän ei ikinä sairasta tai kärsi muutenkaan. Mä uskovaisena uskon, että lapsesi on taivaassa Jeesuksen luona, odottaa siellä vanhempiaan.
Voisi ajatella, että lasta suojeltiinkin nin hyvn, ettei hänen tarvinnut elää täällä maan päällä ollenkaan.
Haleja ja osanotto sulle, on takuulla ollut raskasta aikaa ja kai vieläkin, ei sitä osaa kuin kuvitella, miten pahalta susta on täytynyt tuntua!
Juu vain joku pimee uskovainen voi näin ajatella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Jos tyyppi on hengellinen, niin sitten enkelit lienee ok. Allekirjoittaneella lentäisivät roskiin...

Ratkaisisin ongelman tuomalla ensin kukkia ja ehkä jotain neutraalia luettavaa. Myöhemmin sitten tilanteen mukaan vauvanvaatteita tms..
Okeestikko heittäisit lahjat roskikseen jos eivät olisi mieleisiä?? :eek:
Ei jumalauta, mitä moukkamaisuutta. Teethän sen vielä niin että lahjanantaja näkee?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei enkeliä:
Ei mitään enkelijuttuja! Ite synnytin lopulta kuolleen vauvan ja sitä ennen sairaalaan sain sukulaisilta typeriä enkelikortteja jeesusrunoineen, tuntui vaan tosi pahalta noi hyvää tarkoittavat suojelujutut kun ei ne vauvaa mitenkään suojelleet!
Mutta ajatteleppa toisin päin, sulle jäi suru, mutta vauvalla on kaikki hyvin. Hän ei ikinä sairasta tai kärsi muutenkaan. Mä uskovaisena uskon, että lapsesi on taivaassa Jeesuksen luona, odottaa siellä vanhempiaan.
Voisi ajatella, että lasta suojeltiinkin nin hyvn, ettei hänen tarvinnut elää täällä maan päällä ollenkaan.
Haleja ja osanotto sulle, on takuulla ollut raskasta aikaa ja kai vieläkin, ei sitä osaa kuin kuvitella, miten pahalta susta on täytynyt tuntua!
Juu vain joku pimee uskovainen voi näin ajatella.
Miks pimee? Mä uskon että se on totta. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että se ei lohduta yhtään jälkeen jääviä.

 
Kukkia. Mun kaveri toi meidän lapsille pelin ja näytti miten sitä pelataan, sai hetkeksi muutakin ajateltavaa.
Paras lahja on kuitenkin seura, kuunteleminen ja pyytää vaikka kylään koko päiväksi, tekee ruoan koko porukalle jne.
 
onko se nyt ihan varmaa että vauva ei tule jäämään henkiin? jos kuitenkin selviää ja osa ennakkoarvioista on ollut turhan pessimistisiä? siinä tapauksessa surunvalittelut etukäteen ei olisi mitenkään kiva juttu.
kukkia tai ihan vaan se että ottaa yhteyttä kun vauva syntyy. ja jos vauva kuolee sitten se asia erikseen.
 

Yhteistyössä