Mitähän siitä tulis, jos Käytännön Käsi rakentaisi vaatekaapin?

:eek: johan tuas idean keksin!

Ei ole juuri minkäänlaista kaappitillaa, eikä varraa sellaiseen hienoon vaatesäilytyshässäkkään, niin joskopa hakis puutavarata ja alkais vasaroimaan!

Kuinkahan syvä sellaisen (melko korkean) kaapin pitäis olla ja paljonkohan se loppujen lopuksi tulisi maksamaan poropeukalon nikkaroimana? Ja miten sen saisi pysymään pystyssä :whistle: Eli montako euroa kuluisi puutavaraan, montako maaleihin yms. Ja siihen piälle sitten pitäisi varmaan laskea hinta sille, kun kuljettaa kaiken sen puutavaran kaatopaikalle ja hakkee kaupasta sellaisen hienon vaatesäilytyshässäkän :D :snotty: :ashamed:

Oisko tiällä yhtään nikkarointimestaria, joka ossais muutaman auttavan neuvosen heittee ennen kun alan paukkamaan?

Kiitos taasen :flower:
 
Mittaa nyt ensin hyvä ihminen se huonekorkeus ja muutenkin tila,mihin meinaat kaappisi sijoittaa. Sitten selvität,minkä levyistä lautaa kaupasta saat ja ei kun laskinta näpyttelemään niin johan selviää puutavaran tarve. Ja sen sen voin kertoa että kallista on puutavara tänä päivänä.
Toki hankit myös tarpeellisen määrän nauloja,vasaran, ovien saranat ja vetimet. Laastareitakin saatat tarvita...
Ja jos kaappisi on huojuva talo -tyyppinen ratkaisu, niin kyllä rautakaupasta löytyy jos jonkin sortin kulmarautaa sun muuta välinettä,j olla saat pultattua kaapin seinään kiinni.
Ja käytännön ihmisenä älä edes mieti pikku kätöstesi aikaansaannoksen kaatopaikalle vientiä...pienet kauneusvirheet voi peittää maalilla.
Ja muista, että jos kaappiasi arvostelee, niin vanha sanonta "hullu ei huomaa ja viisas ei virka mittää" päteetä näkin päivänä.
Nikkaroinnin iloa. =)
 
vieras
Mä veikkaan, että tulee halvemmaksi ostaa joku valmis komero, vaikka sitten sotkan huippulaatua.
Höylätty puutavara ei ole halpaa ja mistään raakalaudasta sitä ei voi tehdä. Sä tarvit lisäksi (ruuvi)nauloja, saranoita, kahvat, levyä, hiontapaperia ja maalia. (ainakin näitä )
 
N. 18 neliöö sitä puuta tarttis. Meinasin, jos ihan paneelista tekisi ulkopinnat ja nätisti koristeli koristelistoilla. Sellaista mukamas talonpoikaistyyliä siis, kai.

Joo-o, sen kun näkis :LOL:

Tuo on kyllä totta, että pienet kauneusvirheet voipi peittää. Ja vaikkei voisikaan, niin nehän on ihe tehtyjä, ylypiähän niistä pittää olla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä veikkaan, että tulee halvemmaksi ostaa joku valmis komero, vaikka sitten sotkan huippulaatua.
Höylätty puutavara ei ole halpaa ja mistään raakalaudasta sitä ei voi tehdä. Sä tarvit lisäksi (ruuvi)nauloja, saranoita, kahvat, levyä, hiontapaperia ja maalia. (ainakin näitä )
Äh. Onkohan noin oikeesti :/ No eihän tässä miun ideassa ole sitten tosiaankaan mittään järkeä :/
 
No puu on aika arvokasta mutta saisit tehtyä oman näköisen kaapin kohdan mietit ne käytännön asiat ensin kunnolla et tiedät miten sen saat pysymään kasassa. Ainakin minusta mielenkiintoinen projekti :) laita kuvaa sitten kun saat valmiiks ja voithan sä käydä katsomassa paljon ne materiaalit maksas ja päättää sitten teetkö itse vai ostatko valmiin.
 
Emmie tiijä, ilikiääkö siitä sätöksestä kuvvaa laittaa :D Meinaan, omannäköinen kaappi ois toki hieno asia, jos tekijä ei olisi tällainen sölhä :kieh:

Pitäkee peukkuja. Ja toivokee, ettei miun tartte pidellä peukkua (nääs ku vasaralla heilun) ;)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä veikkaan, että tulee halvemmaksi ostaa joku valmis komero, vaikka sitten sotkan huippulaatua.
Höylätty puutavara ei ole halpaa ja mistään raakalaudasta sitä ei voi tehdä. Sä tarvit lisäksi (ruuvi)nauloja, saranoita, kahvat, levyä, hiontapaperia ja maalia. (ainakin näitä )
Äh. Onkohan noin oikeesti :/ No eihän tässä miun ideassa ole sitten tosiaankaan mittään järkeä :/
Käy nyt ihmeessä kysymässä hintoja ensin. ja huom. sä tarvit nurkkiin tukipuut, ihan joka kulmaan ja vinotuet yms. ei se kaappi pysy kasassa, jos pelkistä paneeleista rakennat.
Kannattaa suunnitella kunnolla, ettei mene kalliit tarvikkeet haaskeelle.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä veikkaan, että tulee halvemmaksi ostaa joku valmis komero, vaikka sitten sotkan huippulaatua.
Höylätty puutavara ei ole halpaa ja mistään raakalaudasta sitä ei voi tehdä. Sä tarvit lisäksi (ruuvi)nauloja, saranoita, kahvat, levyä, hiontapaperia ja maalia. (ainakin näitä )
Äh. Onkohan noin oikeesti :/ No eihän tässä miun ideassa ole sitten tosiaankaan mittään järkeä :/
Käy nyt ihmeessä kysymässä hintoja ensin. ja huom. sä tarvit nurkkiin tukipuut, ihan joka kulmaan ja vinotuet yms. ei se kaappi pysy kasassa, jos pelkistä paneeleista rakennat.
Kannattaa suunnitella kunnolla, ettei mene kalliit tarvikkeet haaskeelle.
Juu, en mie siis ideaa vielä kuopannut. Käyn kyselemässä hinnat ja varmaan ainakin jonkunlaisen kopperon ahkeroin.

Ja totta, tällä kertoo panostan tuohon suunnittelupuoleenkin normaalia enemmän. Se ei yleensä ole vahvin puoleni :ashamed:
 
vieras
Halvemmaksi tulee ostaa kaupasta. Ellei sitten tee raakalaudasta ja jätä pintakäsittelemättä. Mä ostin raakalautaa kissanhäkkiä varten ja yksi lauta maksoi 3 ? ja tuohon häkkiin meni lautaa 10 kpl. Keinutuolin petsasin tuossa aiemmin keväällä ja 2 neliön petsaamiseen meni 20? petsit + sudit päälle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ai noin tyhmä idea :D

Kaikki vuan tuijottaa näyttöä hiljaa ja miettii, että mitähän se tuokin Suikale tuas vouhkaa noihen sisustushommiensa kanssa :ashamed: Olis jo hilijoo.
Naurattaa.Minäkin ajattelin että tuleekohan se sulle kalliiksi se nikkaroiminen jos alat noilla taidoilla leikkiä apumies aria.Ja näen sieluni silmin sen kaapin valmiina:)Olisin itse yhtä hyvä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ai noin tyhmä idea :D

Kaikki vuan tuijottaa näyttöä hiljaa ja miettii, että mitähän se tuokin Suikale tuas vouhkaa noihen sisustushommiensa kanssa :ashamed: Olis jo hilijoo.
Naurattaa.Minäkin ajattelin että tuleekohan se sulle kalliiksi se nikkaroiminen jos alat noilla taidoilla leikkiä apumies aria.Ja näen sieluni silmin sen kaapin valmiina:)Olisin itse yhtä hyvä:)
Hei kamoon, elä sie kuule naura: me ollaan myös ostettu rempattavassa kunnossa oleva vanha rintamamiestalo :eek: Eli tarttis pystyä paaaaljon vaativampaankin, kuin kaapin kyhäämiseen. Kääks.

Mitähän tästäkin tulloo. Kuhan vähän vasaroijaan miehen kanssa, niin kohta koko perhe assuu vinossa "vaatekaapin tapaisessa" ja koti on rempattu komiasti maan tasalle :ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Ai noin tyhmä idea :D

Kaikki vuan tuijottaa näyttöä hiljaa ja miettii, että mitähän se tuokin Suikale tuas vouhkaa noihen sisustushommiensa kanssa :ashamed: Olis jo hilijoo.
Naurattaa.Minäkin ajattelin että tuleekohan se sulle kalliiksi se nikkaroiminen jos alat noilla taidoilla leikkiä apumies aria.Ja näen sieluni silmin sen kaapin valmiina:)Olisin itse yhtä hyvä:)
Hei kamoon, elä sie kuule naura: me ollaan myös ostettu rempattavassa kunnossa oleva vanha rintamamiestalo :eek: Eli tarttis pystyä paaaaljon vaativampaankin, kuin kaapin kyhäämiseen. Kääks.

Mitähän tästäkin tulloo. Kuhan vähän vasaroijaan miehen kanssa, niin kohta koko perhe assuu vinossa "vaatekaapin tapaisessa" ja koti on rempattu komiasti maan tasalle :ashamed:
Hei mutta tehän voisitte perustaa oman"Luukusta lukaalin"-ihan sillä erotuksella että sen ohjelman nimi olis Lukaalista Luukkuun:)
Ei kun mua nauratti vieläkin enempi se kun kuvittelin niitä pysähtyneitä katseita näyttöruutujen ääressä...
Te savolaiset(?)ootte sitten haaskoja(lukekaa hauskoja)
 

Yhteistyössä