Mitähän vaatekokoa mahtaa käyttää tyttö 1v3kk? Meneekö suht oikeaan jos ostan 86 cm? On enemmän pienehkö

  • Viestiketjun aloittaja "heip"
  • Ensimmäinen viesti
=)
Tuossa iässä ne vaatteetkin alkaa menemään jo pidempään ja jos on tosiaan pienikokoinen niin ostaisin 80 senttisen. Se menee varmaan just nyt. Meillä 1v8kk ikäinen pitkä tyttö käyttää 86 senttisiä, joitain 92 senttisiä vaatteita.. Mutta myös jotain 80 senttisiä.
 
meillä
1 v 3 kk tyttö joka kasvaa 0-käyrällä eli on keskikokoinen. Käyttää nyt kokoa 86 cm, kasvoi juuri koosta 80 cm ulos. Minä ostaisin 86 cm, koska se 80 voi aika pian olla nafti...
 
miukuliina
Meillä on pienikokoinen tyttö, juurikin tuon vuoden ja 3 kuukautta. Pituutensa puolesta kulkee neuvolan nollakäyrillä, mutta paino on miinuskäyrillä. 86 vaatteita käytetään, pienemmissä on hihat ja lahkeet liian lyhyitä.
 
rippuu
Riippuu ostatko talvisen vaatteen jota ei kesällä viitsi lkäyttää. Meidän tyttö on lähes keskikokoinen (1- käyrällä pituutensa ja painon suhteen) ja on juuri siirtymässä 86 kokoisiin, ikää 1v11kk. Eli olisi tuon ikäisenä joutunut ainakin puoleksi vuodeksi meillä kaapin perälle odottelemaan. Vieläkin osa 86 kokoisista on aivan liian isoja, mm. terälliset yöpukuhaalarit.
 
anteeksi vain
Aivan menee 0-käyrällä, kiitos vaan kysymästä. Mä en tykkää pukea lapselle mitään tiukkiksia päälle :D Vaikka esim. Kappahl ja Lindexin vaatteista menee 92-98.
Tuota en usko. Paino voi mennä 0-käyrää mutta pituus ei varmasti. Meillä 0-käyrän 2 vuotias ja 92 vaatteissa on lahkeet aivan liian pitkiä, ei voi kuvitellakaan vielä ottavansa käytöön.
 
jaah
No, riippuu tosi paljon lapsen koosta ja mallista ja myös siitä vaatteesta, jonka aiot hankkia. Ulkovaatteita jos täksi talveksi meinaat, niin pienikokoiselle 1v3kk:lle ei varmaan yli 80cm kokoisia kannata hankkia. Jos taas jotain sellaista, joka sopii mihin vuodenaikaan vaan, niin sitten varmaan 86cm on hyvä (varmaan jo 80cm käytössä...)

Itse juuri otin yhdet 86cm kokoiset farkut käyttöön 2v9kk ikäiselle pojalleni, ja nekin olivat vielä vähän reilut... Poika on aika lyhyt ja tosi hoikka, ja housujen malli aika pitkä. Juuri hankin myös esim. ihan uusia 86/92 kokoisia meandin vaatteita hänelle, ja ne ovat vielä reiluja. Joissain vaatteissa puolestaan käytössä koko 92 ja onpa joukossa jokunen 98:kin.
 
Mitähän kenenkään peppua kaivelee se minkä kokoista vaatetta käytän lapsellani? On aivan eri asia käyttää esim. me&i vaatteita jotka ovat reiluja ja niistä meille meneekin se 86/92, kuin h&m, joista 86 ei enää mene mitenkään nätisti päälle.

Kysyttiin mitä kokoa kukakin käyttää ja mä vastasin omani puolesta. Jessus mikä jengi täällä taas mussuttamassa :D
 
Toppahaalarista on itseasiassa 80 cm (Reimatec) käytössä. Vaatteissa on valtavasti kokoeroja. Eli kannattaa selvittää ensin, että minkä kokoinen lapsi on ja sitten minkälaista vaatetta on ostamassa. Jos on jotain merkkiä, niin selvittää kyseisen merkin mitoituksen. :) Mieluummin ostaa isomman kuin liian pienen.
 

Yhteistyössä