Mitäköhän näiden poikien kasvatuksessa on mennyt pieleen?

  • Viestiketjun aloittaja Kasvatuskysymys
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26981493]En kyllä itsekään ymmärrä, jos on noin paljon ollut esillä. Kun tuosta huume jutusta en mielestäni ole kyllä mitään kuullut. Uutiset katson joka päivä (paitis lomalla), ja hesarinkin luen vähintään netistä. Muuten tulisi "sokea" olokin ellen lukisi.[/QUOTE]
On siitä jossain ollut. Kasvattivat kannabista ja toivat jotain kamaa Espanjasta.
Lisäksi sen nuoremman heebon vanhemmat olivat tienneet taposta ja niitä syytettiin rikoksen suosimisesta eli teon salailusta. Syytteet taisivat kaatua kun lähisukulaisia vastaan ei tarvitse todistaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26981535:
On siitä jossain ollut. Kasvattivat kannabista ja toivat jotain kamaa Espanjasta.
Lisäksi sen nuoremman heebon vanhemmat olivat tienneet taposta ja niitä syytettiin rikoksen suosimisesta eli teon salailusta. Syytteet taisivat kaatua kun lähisukulaisia vastaan ei tarvitse todistaa.
Aa..uskomatonta, taas palasi pätkä mieleen. :D Olen kyllä vaan jotenkin työntänyt tuon kokonaan taka-alalle. Mutta näköjään olen kyllä sentään sittenkin kuullut tuosta minäkin :D. Vaikka ei tämä nyt mikään naurun asia tietenkään ole. Kauhea tapaus kaikkineen.
 
jjjjjj
Ja tämän kaiken lisäksi nyky-yhteiskunnassa syy on aina jossain muualla kuin väärintehneessä ihmisessä. Jokaisen rikollisen kohdalla mietitään että mitäköhön joku on tuolle tehnyt tms. että siitä on tullut tuollainen... Voi pientä raasua.

Missä on yksilon OMA vastuu!!! Vaikka elämä oliskin joskus kovaa niin silti voi itse tehdä valinnan lähteäkö rikollisille teille vai ei.
Yksilön vastuu toki. Mutta myös vanhempien.

Mutta uskaltaako lapsen/nuoren väärään käytökseenkään enää puuttua? Opettajilta on viety jo kaikki "aseet". Ok, puhua pitäisi. Mutta mitä kun vastassa on vanhemmat jotka a ) viis veisaa tai siten b ) omaavat jonkin suuremmoisen kasvatufilosofian joka kyllä varmasti on hieno, jos lapset kasvatetaan maailmaan jossa ei ole toisia. Mutta kun täällä on.
 
[QUOTE="vieras";26981553]Aa..uskomatonta, taas palasi pätkä mieleen. :D Olen kyllä vaan jotenkin työntänyt tuon kokonaan taka-alalle. Mutta näköjään olen kyllä sentään sittenkin kuullut tuosta minäkin :D. Vaikka ei tämä nyt mikään naurun asia tietenkään ole. Kauhea tapaus kaikkineen.[/QUOTE]
Et siis sittenkään ole elänyt pää perseessä kuten yhdessä viestissäni rohkenin epäillä :D
Mutta juu, melkoisessa uutispimennossa pitää elää jos kokonaan on onnistunut olemaan kuulematta/lukematta mitään asiaan liittyvää. Onkohan sellainen uutistenvälttely edes mahdollista? :D
 
Blue
Yksilön vastuu toki. Mutta myös vanhempien.

Mutta uskaltaako lapsen/nuoren väärään käytökseenkään enää puuttua? Opettajilta on viety jo kaikki "aseet". Ok, puhua pitäisi. Mutta mitä kun vastassa on vanhemmat jotka a ) viis veisaa tai siten b ) omaavat jonkin suuremmoisen kasvatufilosofian joka kyllä varmasti on hieno, jos lapset kasvatetaan maailmaan jossa ei ole toisia. Mutta kun täällä on.
Akuisen terveen ihmisen (olkoonkin sitten nuori) on turha tulla sanomaan ei tää mun tekemä murha mun syy ole. Syytä aitiäni joka kasvatti mut vaistovanhemmuudella eikä kieltänyt minulta mitään.

Mutta oikeassa olet siinäkin että tää maailma ja sen kakarat muuttuvat päivä päivältä hullummiksi ja alkaa olemaan sattuman kauppaa että saako omat lapsensakaan kasvatettua aikuisiksi ilman että joutuvat jonkun vinksahtaneen kouluampujan tielle... : /
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Vasemman puoleinen on kaikkea muuta ku coolin näköinen; paskat housussa!
Voiko tyhmempiä ja tunneköyhiä ihmisiä olla!!! Ne halusi sen tytön sinne vaan myymään itteensä, ett pojat sais rahat. Aivan kamalaa!!
 
"vieras"
Oikeenpuolimmainen näyttää siltä, että vähän liikaa yrittää näyttää joltain jenkkileffan henkivartijalta. Anteeks, mutta en voinut olla nauramatta kun näin nuo pikkupojat iltasanomissa :D. Tosin saahan näille pojille nauraa.

Molemmat näyttää jollain tavalla jälkeenjääneiltä ihmisiltä.
 
"joku"
Mun mielestä ap voisi mielummin kyseenalaistaa sitä että minkälaisia ihmisiä/perheitä suomen valtio ja sossu oikeen hyväksyy perhekodeiksi/nuorisokodeiksi? Koska sellaisessa nuo pojat ja se Jenna oli asunut ja tutustunut toisiinsa.
 
"joku"
Yksilön vastuu toki. Mutta myös vanhempien.

Mutta uskaltaako lapsen/nuoren väärään käytökseenkään enää puuttua? Opettajilta on viety jo kaikki "aseet". Ok, puhua pitäisi. Mutta mitä kun vastassa on vanhemmat jotka a ) viis veisaa tai siten b ) omaavat jonkin suuremmoisen kasvatufilosofian joka kyllä varmasti on hieno, jos lapset kasvatetaan maailmaan jossa ei ole toisia. Mutta kun täällä on.
Ai miten niin vanhempien vika kun lapsethan olivat asuneet perhe- tai nuorisokodissa. Ei siinä kuule hirveesti vanhemmat enää puutu kasvatukseen kun valtio on huostaanottanut lapset. Eli ihan voitte kääntää ne syyttävät sormenne sossuun.
 
Puuttumatta alkuperäiseen kysymykseen kasvatuksesta, mutta mun mielestä on hyvä että nämä vakavaan rikokseen syyllistyneet miehet ovat kasvot esillä oikeudenkäynnissä. Mua niin sylettää ne rikolliset, jotka huppupäässä alibi naamalla menevät oikeuteen. Pitäs kieltää naamioituminen oikeussalissa.
 
Blue
[QUOTE="joku";26982298]Mun mielestä ap voisi mielummin kyseenalaistaa sitä että minkälaisia ihmisiä/perheitä suomen valtio ja sossu oikeen hyväksyy perhekodeiksi/nuorisokodeiksi? Koska sellaisessa nuo pojat ja se Jenna oli asunut ja tutustunut toisiinsa.[/QUOTE]

Nehän on laitoksia ei oikeita sijoitusperheitä.
 

Yhteistyössä