Mitäköhän suolaista tarjottavaa keksisin...

Meille tulee maanantaina kymmenkunta vierasta työpäivän jälkeen ja olen ajatellut tarjota kahvin ja teen kanssa sopivaa purtavaa. Makea puoli on hanskassa, mutta mitä ihmettä keksin suolaiseksi? Tuntuu, että olen kuluttanut loppuun kaiki suosikkini, joten uusia vinkkejä kaipaisin.
 
Mulla oli omilla 20 v synttäreillä kasvispasteijoita ja lihapasteijoita, ja tortillasipsejä ja salsaa. En oo iha jälkeenpäi aateltuna kovin tyytyväine sipsi-ideaan, ku tuntu et ei niitä niin paljo menny edes.. Ja että olis saanu pasteijojen lisäks olla muutaki.
 
"plopp"
Joku suolainen piirakka? Tonnikala- tai kinkku-pekonitäytteellä? Vielä vaikka kirsikkatomaatteja ja sipulia sekaan niin avot. Päälle kerma/muna-sekoitus ja juustoraastetta.
 
Kiitos Plopp. Aika kiva idea. Mä nimittäin teen aniharvoin tuollaista "peruspiirakkaa", yleensä keksin vähän erilaisempia makuja. Mutta nyt kun ikäjakauma on vauvasta vaariin, tuollainen perusjuttu voisikin olla herkullinen vaihtoehto.

Yleensä teen ihan perussalaattia. Onko vinkkejä vähän erikoisempiin (voi olla ruokaisakin) salaatteihin?
 
"vieras"
feta salaatti, ilman oliivia. oli ainakin meillä yhdissä bileissä kova sana. eli jäävuorta, kurkkua, tomaattia, fetaa ja punasipulia nam. ja lisäksi tietty patonkia.
 

Yhteistyössä