Mitäs jouluna

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Jouluna mukavat vaatteet kaikilla, ei ole tapana erityisen juhlallisesti pukeutua.
Varmaan aika perinteiset ruuat: kinkkua, kalaa, rosollia, laatikot yms.
Ohjelmassa syömistä, joulupukin saapuminen, ja illalla yleensä pelaillaan esimerkiksi lautapelejä.

Ollaan meidän kotona ja vieraiksi tulee mun setä ja sen aikuiset lapset, sekä mun lasten isä tulee ainaki syömään meille joululounaan.
 
Heräillään koko perhe (myös vanhin on kotona joulun) rauhassa ja alan keittämään riisipuuroa. Syömme ja katsomme jouluohjelmia kuten JP:n kuumaalinjaa, lumiukkoa jne. Leivotaan ja valmistellaan (osan olen jo tehnyt valmiiksi) jouluateriaa (vanhin tytär on aivan loistava kokki ja hän valmistaa lisäksi oman bravuurinsa) katsellaan videoita ja valokuvia edellisistä jouluista ja muistellaan menneitä. Pelaillaan lautapelejä, kuunnellaan joulumusiikkia, ehkä joulukirkko johonkin väliin jos jää aikaa, iltapäivällä käymme joulupöytään.
Vieraina ovat aattona/joulupäivänä/tapaninpäivänä lasten isä vävypojat ja muutamia vähän huonompiosaisia yksinäisiä/hylättyjä.
Illalla mennään omalla porukalla saunaan ja katsotaan läjässä sohvalla pörrösukissa ja yöppäreissä jouluelokuvia. Valvotaan niin pitkään kuin jaksetaan ja syödään vielä yömyöhälläkin ellei jopa aamuyöllä.😬

Meillä on jouluna taas kissa joka palaa tuosta naapurista pitkän ajan jlk. lapsuudenkotiinsa käymään vanhimman mukana.😍
Saas nähdä millainen ralli siitä syntyy kun näkee tuon meidän kuusen!😂 Aikoinaan sillä oli tapana antaa aluksi hetki palloille kyytiä ja nukkui sitten sikeästi kuusessa!😁 Nyt on kissa kyllä niin painava että kuusi ei enää kestä löhötä!
 

Yhteistyössä